Jaha då var man här

Å nei, han er ikke tilbake. Jeg kjøpte ham ut, og han blir ute av mitt hjem. Vi prater sammen, men jeg vil bo alene nå. Tilbake til meg kommer han ikke før han har innsett at pannekaka har 2 sider uansett hvor flat den er (quote Dr. Phil) og at i vårt tilfelle har vi begge forårsaket at det gikk som det gikk. Han mangler foreløpig evne (vilje?) til selvinnsikt og metakognisjon.

Min fru har ju inte flyttat än. Hon vill separera på prov. Kan tyvärr inte tro att hon skulle komma tillbaka när hon väl har lämnat.
Hon visar exakt noll intresse för mig så varför skulle det ändras?

Det kan endres, når hun er alene og innser at det var ikke det hun egentlig ville. Det er rart med det, tankegang endres når man får ting på avstand. Hun vil ikke være den første som angrer seg. Krysser fingre og håper det går den veien du ønsker deg!

Känner du att det finns en strimma av hopp i det med separation på prov?
Vad jag önskar att det löser sig på det sätt du önskar.

Jag är kluven. Just nu är hon inget kul. Om hon på något magiskt sätt skulle ändra sig totalt så får jag ta det då. Den här stilen hon kör med nu gör mycket skada.

Men Snällt skrivet av er!

Det förstår jag.
Du får avvakta helt enkelt.

Som jag har skrivit innan, det kommer att ta evigheter innan jag vet hur det slutar

Vad innebär egentligen det här i praktiken, för dig ;

Är den här (mikroskopiska?) chansen verkligen värd all osäkerhet och alla uppoffringar för dig, vad tror du själv? Eller finns det kanske någon annan approach som faktiskt skulle kunna tjäna DIG bättre… för när man fogar ihop alla de isolerade pusselbitarna som du beskriver här i tråden, då kan åtminstone inte jag komma till något annat än en enda sannolik, för att inte säga trolig, slutsats… tyvärr.

Vem vet Noomi. Kanske är det så. Jag har frågat men hon nekar till det.

När jag själv läser mina inlägg ser jag det mest som en indikation på min egen bergochdalbanetur. Ledsen, hoppfull, svartsjuk, ja ni vet.

Tjaaaa… plötsligt en spiralinsättning, nya och ffa annan “stil” på underkläder, sova i gästrummet eller hos kompisar, prov(-a på) separation etc. :confounded:

Men, time will tell så låt oss hoppas att hon är den där orden visar sig ha åtminstone någon liten substans :+1:

Hur tänker du att du ska hantera evigheten av väntan?
Har denna helgen varit bättre än den förra, har du och barnen hittat på något?

Jag vet inte hur det ska gå.
Lördagen har bestått av trädgårdsarbete så det har varit hyfsat.

Det är bra att sysselsätta sig tycker jag, tiden går fortare och man blir trött :grinning:

Ännu ett tråkigt samtal som bara bekräftar
vad som är på gång. Sista gången jag ”öppnar” mig för henne nu. Så förnedrande utan något som helst gensvar. Ge mig en fjärrkontroll så att jag kan spola fram ett år eller nåt.

1 gillning

If I could, I would :hugs:.

1 gillning

@FreeFalling, den fjärrkontrollen har du redan i handen!

Den kan inte spola fram dig ett år, men DU kan slå på play, eller möjligtvis analyze om du har en mer avancerad variant.

Åh, käre hjärtanes så lindad runt X finger du är!

Upp med ögonen och det bums.

Snacka om strutsmentalitet på dig.
Påtar i trädgården när hon är ute och, och ja vad man nu gör med nytt tillbehör och stylad???

Dax att kamma sig och ta tag i saker säger jag!

5 gillningar

Ord och inga visor där, Skipper! Läste din historia och förstår varför du ser ”lite krasst” på det hela. Frågade igen igår om det fanns någon annan men jag vet inte, hon förnekar det helt.

Mitt x började gå i fina underkläder till jobbet, göra sig fin i nedre regionen och jobba över rätt ofta.

Och bedyrade hela tiden att det inte fanns någon annan. Sanningen? Den kom fram strax efter jul. Jag tror du anar vad sanningen var.

Det gjorde mitt ex också tills jag mötte fanskapet hon bedrog mig med i dörren, då kund hon inte ljuga mer…

Ligger i sakens natur. Det gör de alltid - tills det finns bevis. Ibland även då av ren självbevarelsedrift.