Jaha då var man här

Det kommer att ta evigheter. Jättesvårt att hitta nåt vettigt häromkring.

Har hon inget annat alternativ? Bo hos vänner/syskon/föräldrar?

Nej det blir inget bra. Men jag går in i robot mode nu.

Fullt förståeligt. Har du någon i din närhet du kan prata med?

Pratar lite med ett par killar på jobbet. Är inte så mycket för att prata om min relation. Har aldrig sagt till någon om det har varit dåligt eller nåt bråk. Ni ser jag skriver inte så långa svar här heller.

1 gillning

Okej.
Man måste inte prata om man inte vill, ibland kan det kännas bättre att få ur sig vissa saker bara.
Jag lyssnar, om du vill :blush:.

Tack vad snällt! :blush:

1 gillning

Nyss drog hon iväg hux flux, ska fika hos en kompis. Känns konstigt, blir nästan lite svartsjuk.

Det är inte så konstigt att du känner så, antar att det kan handla om en övergivenhetskänsla hos dig.

Hur fungerar er kommunikation? Är ju knepigt att bo ihop när separationen är ett faktum, så kände jag i alla fall.

Jag sa till henne idag att jag inte fattar hur det blev såhär. Vi som har gått igenom så mycket ihop. Med andemeningen ska du verkligen göra det här? Men hon sa inget. Hon har stängt av mig helt. Ändå ska det bara separeras först. Fan sugen på att bara slänga fram påskrivna skilsmässopapper direkt.

Den jævla uvissheten, ikke få svar. Stå der selv som et spørsmålstegn og x gidder ikke engang nedlate seg til å svare. Føler med deg!

Så svårt för dig att leva i det nu. Ibland önskar man att man kunde se in i den andres hjärna och hitta svaren på frågorna där.
Stänga av låter som försvar från hennes sida.

Tror att du får ställa in dej på att det finns en annan med i spelet

1 gillning

Vem är den där som har flyttat in i gästrummet? Hon liknar min fru men jag undrar om det inte är någon annan. För kan man byta personlighet på ett par månader? Hon har iallafall bytt underkläder. Letade efter lite strumpor i tvätthögen och där låg den ena nya trosan efter den andra, av en sort som inte jag sett. Innan var det urtvättade tanttrosor som gällde.

Jag vet hur det känns! MIn fru åkte till jobbet som vanligt den 17 April och kom aldrig tillbaka! Den som kom hem var en helt annan människa! Eller om vi ska prata klarspråk. Den som kom tillbaka var den människa hon egentligen är! Falsk, manipulativ och en egoist!
Den som kom tillbaka var en huggorm!

3 gillningar

Oj vad hände?

Eländet står väl i stora drag under min historia. Om du läser eländet så kommer det definitivt att förstöra din dag så jag rekommenderar det inte!

Spot on. Precis så var det för mig med. Men det behöver inte betyda att där är nån annan. Alla sa det till mej med men har inte hört eller sett några tecken på det. Det va bara kompisar som gällde. Hon fick eget boende för en vecka sen nu så det visar väl sig snart.
Huggorm är rätta uttrycket. När vi skulle dela bohag mm gick hon och högg på Allt hon ville ha och jag skulle nöja mig med resten. När jag ifrågasatte att vissa saker skulle kvittas mot andra som blev hon tokig. Kände inte igen henne alls under denna tid och relationen blev bara värre tyvärr. Du har en tuff tid framför dej. Kände inte heller mycket i början men det kommer smygande lite då och då nu några veckor senare. Bara tänk på barnen. Saker är bara saker.

1 gillning

Hmm… har precis upplevt liknande. Det känns hemskt, den där “kylan” du talar om. Mitt första inlägg här, är helt trasig efter svek…

1 gillning

Välkommen hit @Tompan Trasig blir man onekligen. Det kommer att ta tid men det blir bättre. Kram!

1 gillning