Jag vill skiljas och har redan börjat träffa en ny

Hon kom hit för min skull efter vi hade bott i hennes europeiska land i några år.
Hon har en del vänner här, men hela släkten är ju hemma.

Enkelt, föreligger en sådan risk släpper man inte iväg dom. För de där ingen risk föreligger kan man skicka barnen dit exet åker. Men finns det en risk så skulle iaf jag aldrig tillåta resan. Imte svårare än så.

Flera som avråder från att hoppa in i en relation osv. Jag skulle inte vilja avråda snarare ställa sig frågan vad är det man får? För det är antagligen det du, jag och alla andra känner när man träffar nya efter en seperation.

Tittar jag på mig själv får jag ett par enkla saker:
-Närhet
-Uppskattning
-Glädje
-Skratt med mera.

Det betyder dock inte att man ska förbinda sig i en relation direkt efter en seperation ändock kanske man vill ha dessa saker. Dejting, ONS, KKs osv. Kan uppfylla detta. Det ska dock inte misstas för att man ska in i en relation. Utöver att man behöver landa behöver man hitta sig själv och göra upp med jaget. Det kan ta tid, för har man inte gjort upp med sig själv vet man inte vad man söker, vet man inte vad man söker talar mycket för att nästa relation inte kommer att bestå heller. Gör den inre resan först, utstråla din energi och matcha med en likasinnad.

3 gillningar

Kan det hända att jag exempelvis godkänner en resa till Spanien och därifrån bilar de någon annanstans? Är det möjligt i verkligheten? Eller kommer de inte förbi gränserna?

Du menar utanför EU antar jag?
I EU reser vi passlöst så vi behöver inte pass för att resa emellan länderna. Däremot måste de ha med sig pass för att kunna resa ut ur EU så det beror på om de tar med sig passet eller inte.

Ja precis utanför EU

Pass kommer han säkert få med sig.

Så om han har passen så kan han åka iväg med dem ? Tänkte om det ör som i Sverige att den andra vh måste godkänna allt.