Jag kan inte sluta tänka

Så jag tänker också att nångång vaknar dom till

En tanke som jag bär med mig varje dag.

Så vad hoppas ni på när de väl vaknar till? För de kommer inte komma tillbaka med svansen mellan benen tyvärr. Jag hoppades jättelänge men inser mer och mer att jag bara kan gå vidare själv

5 gillningar

Det e så skumt med mig för jag vill verkligen inte att vi ska bli tillsammans igen för varken barnen eller jag mådde bra. Men det som gör så ont är att han verkligen vill berätta allt kul han gör och sen när han är ensam så duger jag. Jag vill bara att han ska få känna lite sorg också o inte bara köra på i 200. Jag är så känslomässigt överkörd

Låt honom vara. Bry dig inte om honom. Släpp. Lyssna inte. Minimera kontakten till minsta tänkbara och håll den där. Fall inte för det. Gå vidare!

4 gillningar

Inte att han kommer tillbaka, utan att han kommer att känna tomhet och saknad över det han hade och lämnade.

1 gillning

En lämnares perspektiv. Vi var aldrig kompatibla. Vi sökte tvåsamheten. Vad jag föll för var att det fanns någon som ville vara med mig. Sedan fungerade det inte. Hon ville fortsätta. Rädd för ensamheten. Hur det skulle bli ekonomiskt.

Jag skaffade mig en älskarinna. Som föll för mig med hull och hår. Som slukade mig. Nästan kvävde mig. När jag äntligen skilde mig vädrade hon morgonluft. Jag hittade en annan. Min livs kärlek. Som var gift. Som först lade an på mig men sedan ändrade sig.

Älskarinnan ville ha mig tillbaka. Det ville inte jag. Ville inte utnyttja henne när jag hoppas på, drömmer om en annan.

Tabula rasa. Enda vägen vidare. Försöka glömma det som varit. Börja om på nytt. Jag lämnade “vår” relation för länge sedan. Jag försökte kommunicera. Få henne att förstå. Det gick inte. Vi nådde inte varandra.

Minnen. Visst finns det minnen. Men mest lättnad. Vi drog ner varandra. Hon fick fram mina värsta sidor. Jag blev mr Hyde. Mina mörka sidor kröp fram. Desperation. Förtvivlan. Jag hafe ett visdt ansvar. Hade lurat henne tvärs genom halva landet. Nu är jag fri. Det är som en befrielse. Jag har varit klar länge.

Hon är en söt, rar och käck tjej men vi var inte rätt för varandra. Hon ville inte inse det. Det blev jag som fick ta beslutet åt oss bägge. Jag vet inte hur hon mår. Hon ser ut att må bättre än på mycket länge. Det kan vara periodvis. Det kan vara en fasad när vi möts.

Ångrar jag mig? Ja, jag ångrar magkänslan första gången vi träffades som sa att hon inte var något för mig hur gärna vi båda än ville ha någon att “leka mamma pappa barn” med. Det fungerade inte. Det var jag som uttalade det först. Hon verkade vilja låtsas blunda.

Jag har släppt och gått vidare. Det är en lättnad. Det gör förmodligen ont att höra men så känner den här lämnaren. Jag tror att många som lämnar är färdiga med relationen sedan länge. För den som blir lämnad kan det vara svårt att förstå. Älskade den mig inte? Kanske inte. Kanske var det bekräftelden den fick av den som älskar som deb älskade och till sist var det inte tillräckligt.

Sedan kan det finnas de som alltid vill gå omkring på små skära moln när det i själva verket är i vardagens grå som kärleken ska bära, när det är tungt och enahanda.

2 gillningar

Det gör de, de visar det bara inte.

Nu har jag läst din historia.

Inte lätt att ge bra svar. Det mesta har redan blivit sagt av andra.
Helt klart är att din ex-man nu lever det liv han vill leva. Tyvärr utan dig. Dina frågor kommer du nog aldrig få svar på. Jag tror absolut att han älskat dig.

Du måste försöka leva vidare. Har du sökt hjälp? Det låter som att du behöver hjälp att ”få upp näsan över vattenytan”.

Kram

1 gillning

Tack för att du tar dig tid att svara. Jag har inte sökt hjälpt, tycker det är så tramsigt att sitta där och lämna ut sig själv och nån som bara nickar. Fick med mitt x till en kbt-terapeut, men tyckte hon valde hans sida. Jag vill att en terapeut/psykolog ska vara neutral. Ekonomiskt är det också svårt, dels att behöva ta ledigt för jobbigt och betala för varje tillfälle. Jag har inte haft råd med den hjälpen även om jag velat.
Ni här på forumet hjälper mig att ändra mitt tankesätt och låsa upp mina tankar som jag upplevt fastnat i ett kugghjul. Ni är till mycket större hjälp, eftersom ni verkligen förstår vad man går igenom.
Tack alla som svarar❤️

2 gillningar

Inte säkert att alla lämnare gör det.

Om man inte känner ett visst mått av tomhet och saknad efter att ha lämnat en lång relation - då har man nog större problem än själva separationen.

7 gillningar

Ja. I vårt fall var det relationen som var problemet. Det var därför jag valde att lämna. Tyvärr ville inte mitt ex erkänna att vi hade problem så vi harvade på och nött på varandra tills allt jag kände var tomhet och leda. Alla ädlare känslor tröskades ur mig.

1 gillning

Jag håller med dig @Johan40. Min fd. Hävdade att vår hund betydde så mycket mer för mig än för honom. Vem var det som fullständigt tappade fattningen när jag fattat beslutet om att ta bort honom (det beslutet klarade han inte av att ta) jo min fd. Så att när hans uppvaknade kommer så vet jag att det blir smärtsamt.

1 gillning

I mitt fall var det tvärt om. X höjde inte ens på ögonbrynen av att lämna bort vår unghund som barnen älskade. Det var lilla grabben och jag som fick skjutsa bort honom.

Men vilken grymhet, finner inga ord.

Det mest smärtsamma. Att dem aldrig kommer tillbaka även om de ångrar sig och även om dem kommer tillbaka så vet man ngnstans slutet.

Ni har ju barn ihop då klart det tar mkt längre tid att gå vidare eftersom du måste ha kontakten kvar pga ert gemensamma barn.

Varför tog det slut? Kanske skrivit redan :-/ ska läsa igen

Kram

Behöver egentligen inte ha kontakt(och har inte heller) för barnen är myndiga.
Han slutade älska mig😔

Svårt att förstå att man slutar och älska någon, bara sådär :-/ … tror att i grunder handlar det andra saker därav svalnar känslorna för sin partner. Hur kan man sluta älska någon efter så många år om det inte ligger något i grunden?

Tips: Sluta och ha kontakt. Bryt helt. Håll distans. Gå till en psykolg.

Jag känner med dig och smärtan som du bär på förstår jag till 100!

1 gillning