Jag är så otroligt ledsen

Pratar ni dagligen? Pratar hon om annat än eran son eller gäller de bara sonen och de praktiska?

1 gillning

Känner igen det du skriver men vet inte hur jag ska skriva för att tröśta.när man lever ihop med den man älskar är det svårt att sluta älska oavsett vad som händer , har hänt när man blir lämnad.
När detta hände mej tog det ett år att bli hel igen. Hoppas att du
Blir hel fortare. Du har ju din son. Lycka till med ett stort hjärta.

3 gillningar

Kan dessvärre känna igen mig mycket i det du skriver…
Håll ut. Det här tar tid och kan bli mycket, mycket jobbigt.

Kolla in min historia, du kanske känner igen dig.

Det är sällan jag skriver detta, men spontant får jag en väldigt stark känsla av att hon kommer att vakna upp och ångra sig när hon flyttar ut och verkligheten slår till.

2 gillningar

Jag kan tänka mig att det suger. Varit i liknande sits där personen vaknade efteråt men då ville jag inte ha honom tillbaka. Sen gjorde han allting för att bli tsm med mig igen men jag ville inte gå tillbaka och riskera hamna där igen. Det var en mycket tuff tid och tuff beslut. Det lämnar såklart ärr efter sig. Jag träffade senare min man men rädslan att förlora honom finns hela tiden. Jag är inte den jag var förr. Viktigt att du inget dig med människor som bryr sig om dig. Och tänk efter om du vågar ge henne chansen. Vill du leva i den oro och rädsla att hon kanske gör något du ej vet om. Hon kanske ljuger. Det blir aldrig det ni hade förr. Det är en svår situation. Lyssna på din magkänsla vad är bäst. Ibland måste man försöka en gång till för att vara säker att man gjort allt man kunde. Den tanken ger ändå lite ro. Jag hoppas såklart att detta löser sig för er. Ta hand om dig.

3 gillningar

Tack för era fina ord, hjälper en del att läsa om andras situationer och att andra varit i samma sits! Jag mår fortsatt dåligt och absolut värst är dagarna nu när jag sitter ensam i hemmet utan familjen, hon och sonen befinner sig på annan ort och det råder radiotystnad… Jag litar på henne till 100% när det gäller vårt barn därav noll kontakt. Nu har vi inte träffats alls på ett tag utan jag har lämnat på dagis och hon har hämtat vice versa när det varit barnväxling. Otroligt jobbigt. Har börjat prata med en annan kvinna som jag delar intressen med. Känns väldigt lättande att någon ger mig uppmärksamhet och bekräftelse.

4 gillningar

Det blir bättre man måste bara igenom det som man tror ska ta kål på en.
Försöka fokusera på ens egna behov och framtid istället för exet. Skönt att du hittat någon att prata med. Ingen människa är värd att bli behandlad på det sätt du fått uppleva, det är hennes förlust inte din.
Önskar dig all styrka i detta

Igår träffade jag den andra kvinnan, mat och vin hade jätte jätte trevligt med mycket skratt. När vi kom till sex gick det inte. Var helt blockerad och försökte verkligen, alltså det var 0 action från min sida och jag kände verkligen inte att det skulle gå.

Idag har jag nästan ångest och känner skuld gentemot mitt ex…

Du behöver inte känna någon skuld. Ditt val och dina beslut. Däremot ska du vara rädd om dig och skynda långsamt så hjärtat hinner med. Jag förstår att man snabbt vill hitta någon för närhet och bekräftelse men när man känslorna fortfarande är hos exet är det svårt. Jag önskar ofta att jag bara kunde stänga av och skita i vad exet gör och bara gå vidare.

Hej tack för ditt inlägg men det fins människor som inte har varken heder eller moral och har man även backupp med ekonomin från olika håll lever dessa människor vidare. I deras värd är det andra som felar, dom kan inte göra fel i sin sjuka värld.
Ändå hoppas man att något straff kommer.

2 gillningar