Inte bara sex

Jag är skapt på så vis att jag knappt har något sexuellt behov alls om jag inte har en fast partner. Det måste finnas en fysisk person i mitt liv, någon som jag känner och litar på, som väcker lusten. Då kan jag ha desto mer av den varan. I min senaste relation var det jag som genomgående ville mer.

Men nu, när han är borta ur mitt liv - ja, då har jag i princip noll lust. Den snubbe som för närvarande anses vara världens sexigaste man skulle kunna komma och flirta järnet med mig. Jag skulle vara kall som is ändå. Så mitt behov försvinner faktiskt till stor del om relationen försvinner.

Det är både sorgligt och praktiskt på samma gång. På sätt och vis önskar jag att jag kunde få ut något av en rent sexuell relation. Det hade kanske kunnat hjälpa mig att gå vidare eller något, jag vet inte. Å andra sidan slipper jag gå runt frustrerad för att jag inte får ligga. :grin:

1 gillning

Killgissar att det är så det funkar för de flesta kvinnor. För män är det mer fysiskt. Nog om det. Har tittat snett på X och skithögens favoserie “The affair” i två år - nu kollar jag på skiten :slight_smile:

Precis samma för mig, fast jag ska föreställa vara en man :sweat_smile: När krysset flyttade för 7 månader sedan försvann sexlusten mer eller mindre helt. Känner inget behov av det alls just nu, kommer förhoppningsvis tillbaka om jag träffar någon jag tycker om.

1 gillning

Jag tror att manligheten respektive kvinnligheten bara ligger på gruppnivå i detta, @Dontbringmedown. så du behöver nog inte betvivla könsidentiteten. :sunglasses:

Problemet är ju bara att det är mer eller mindre kört att träffa någon som inte funkar precis likadant, för majoriteten av män brukar inte bli intresserade om inte sexet redan finns på plats. Och jag får inte till det där med sex om inte intresset redan finns på plats. Mitt lilla moment22 i livet!

Det känns som att utbudet blir mycket mindre än nödvändigt bara för man har olika uppstart. Men om det nu finns könsskillnader på det här området så borde det ju gynna dig? :grinning:

Hon openade sig själv till dig och du bara sprang utan att förklara till henne hur du känner vad du vill ! i wish i could have that chance.

Nänä, @Trassel nu bommar du fett i andra stycket. :slight_smile:

Intresse, flirt, förälskelse( eller vad man nu ändvänder för klinisk terminologi) leder så småningom till sex.
Det innebär inte ett moment 22, alls inte.

Tvärtom, det är väl på det sättet inledningen en långsiktig relation skapas?

Killer och tjejer som vill ligga på första dejten är oftast inte ute efter en långsiktig relation.
Dessa kan man ju strunta fullständigt i om man nu inte råkar gå igenom alla stegen samma kväll, men då är väl sexet inget problem ändå? :wink:

Så det bästa kanske inte hänt än?

2 gillningar

Jag hoppas du har rätt, @Skipper. :slightly_smiling_face: Det är i alla fall så som jag själv fungerar. Men nog träffar man ofta på attityden att det är lika bra att inleda med sex, för om inte det funkar så är det ändå meningslöst?

Som kvinna i dejtingsvängen har jag i alla fall ställts inför åsikten att man tidigt måste kolla om man är “kompatibla” i sängen. Men för mig kan sex omöjligen bli bra med en främling. Helt uteslutet. Så den som tror att det funkar som urskillningsmetod för att se om det blir bra i längden kommer inte få ett rättvisande svar…

1 gillning

Haha, brukar också tänka på den frasen :grinning:
"Det bästa kanske inte hänt än"

Jodå @Trassel jag har rätt.

Måste man börja med sex för att kanske orka bli intresserad på sikt, är man nog ointresserad, på rikt.

Sen finns det kanske exempel på de chansningar som funkat?

Intressant tråd! Jag förstår dig precis, @Dontbringmedown
Jag är oxå en man som verkligen inte sätter sex högst upp på listan. För mig så finns det ingen som är bra eller dålig på sex, det är något man blir bra på tillsammans. Finns där inga känslor så fungerar inte sex för mig.
Det var skillnad när man var i 25-årsåldern… Men inte nu…
Ska jag kunna njuta av sex så krävs det kärlek, ömhet, empati och samspel. Känns som att alla datingsidor svämmar över av idiotmän som skrämmer bort alla vettiga kvinnor. Samtidigt så finns det kvinnor som kan vara precis likadana… Svårt läge!

1 gillning

Jag blir ändå lite bättre till mods av att läsa att det finns män som har ungefär samma inställning som jag, som @Skipper och @Vilsen77.

Okej, jag visste ju att det fanns eftersom mina ex är sådana, men jag tycker att det är svårt att hitta dem när man försöker dejta aktivt. Nu är det fyra år sedan jag var aktiv på dejtingsidorna, men då fick jag inga lyckade erfarenheter.

Jag har nog betraktat männen i mitt liv som lite udda undantag, men så är det kanske inte.

Bäst jag lägger till att jag inte alls har problem med de som är ärliga med att de enbart är ute efter något tillfälligt. Whatever rocks your boat. Det är den där gruppen som påstår en sak men gör något annat som jag irriterar mig på. Av båda kön. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Du är en dröm som övht tänker så… ge inte upp. Många kvinnor söker efter en man som faktiskt är intresserad av dem och deras inre, med andra ord inte enbart ngn som ska komma in och passa in i deras lilla mall. Sällan man får höra motfrågor utan det handlar endast om männen och deras alterego… tröttsamt…

1 gillning

Tänker att alla era resonemang utgår ifrån att man vill hitta en partner att leva med - att det är det enda rätta för att nå fullkomlighet. MEN om man inte är så intresserad av det längre, man känner att man gjort familjegrejen. Men man vill fortfarande träffa och umgås med kvinnor och ha sex (dejta utan högre syfte), för man är en man som har behov. Vad återstår då?

Man dejtar kvinnor som inte heller vill ha något nytt familjeliv förstås. :slightly_smiling_face:

Jag gissar att de män som vill ha en seriös relation har det lite enklare än män som enbart vill dejta. Jag misstänker nämligen att majoriteten av oss kvinnor söker seriöst. Konkurrensen blir nog högre om männen som också letar en ny livskamrat.

Och på samma sätt tror jag att det är enklare för de kvinnor som bara vill dejta, som du @Johan40. De har nog inga större problem att hitta män som inte vill binda sig.

Eller vad tror ni andra? :thinking:

2 gillningar

Jag träffade en där vi kom överens om att vara kk. När jag sedan träffase någon som jag ville ha ett fullständigt förhållande med då visade det sig att kk’n fått känslor…

2 gillningar

Ja detta är helt klart snårigt! Det finns ingen universal sanning på dessa frågor!
Jag tror att det finns män som har mer sexlust, prioriterar sex högt OCH såklart män som prioriterar och söker något annat i första hand, innan sexet. Precis likadant bland kvinnor!! Jag har pratat med alla mina väninnor om dessa frågor och kan konstatera att vi är så otroligt olika!
För mig är sexet ett viktigt inslag i livet och något jag absolut behöver, även som singel efter skilsmässan. Däremot är jag inte väldigt angelägen att återigen ingå i en ny familjenkonstelation (mina barn, dina barn vv…osv)
Då tänker många att det borde vara lätt… en kvinna som vill ha sex med vänskap och respekt ( helst med samma person och INTE random krogragg!) men inte hela paketet av en relation. Men NEJ! Det har visat sig vara väldigt svårt att hitta. Främst för att de män som jag träffar som vill ha en kk/älskarinna nästan alltid visar sig vara gifta!! Inte intressant för mig! Jag tror helt enkelt att det är tålamodskrävande att hitta det (den) man söker, oavsett VAD man söker. Framför allt känns det som det jämt tar längre tid än man skulle vilja… :woman_shrugging:t3:

4 gillningar

Färjan över till Danmark?

1 gillning

Där ser man, jag tänkte att om någon grupp har det lite mer förspänt där ute i singelvärlden så borde det vara kvinnor som vill ha en manlig vän med förmåner. :sunglasses:

Det känns som att det är omåttligt stor efterfrågan på just den kategorin! Men jo, jag kan tänka mig att en betydande del av efterfrågan kommer just från upptagna män som letar ett riskfritt vänsterprassel. Tragiskt.

2 gillningar

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag önskar att ha ett förhållande men skulle inte säga nej till sporadiska ligg bara för det.

1 gillning

Jag måste säga att jag blir rörd i hela hjärtat av ditt inlägg! Var finns dessa män som prioriterar annat än bara sex?! Att känna värme, glädje, styrka och gemenskap i ett förhållande, att laga god mat, dansa och göra roliga saker tillsammans värdesätter jag mer än något annat! Finns allt på djupet så kommer sex av sig självt! Lycka till med allt och i framtiden​:blush::green_heart:

3 gillningar