Inte bara sex

Är jag den enda mannen på denna planet som inte enbart är ute efter sex ? Gick på bio själv ikväll, efteråt blev det Bishops där jag bara skulle ta en pilsner och sen hem. Likförbannat hamnade jag hemma hos en tjej jag träffade där. Hon berättade klart och tydligt att hon ville ha en kk, blev lite hångel i soffan men innan det blev mer fick jag dra en lögn att jag var tvungen hem till ungarna. Jag vill vara kär och förälskad, jag skiter i sex. Vill pussas och kramas i soffan med nån jag tycker om på riktigt, inget krogragg. Är jag ensam om detta ?
Fan så olycklig jag är :pensive:

9 gillningar

Hoppas det finns mängder av karlar som du där ute… Var inte olycklig, jag är övertygad om att du har väldigt fina förutsättningar för att hitta en omtänksam och fin tjej som vill exakt samma som du.

1 gillning

Jag vill inte heller bara ha sex.
Jag vill var med någon som vill vara med mig för den jag är. Inte för det jag kan leverera på lönekontot.

Att det ska vara så sjukt svårt att hitta någon. När man väl trott man gjort det gör det ett tag och sen dyker ”sanningen” upp.

Men,
Vindrutan e större än backspegeln

bara blicka framåt. sväng höger om man tvekar och till slut kanske man hittar fram till rätt punkt :metal:

2 gillningar

Håller med@dontbringmedown.

Själv undrar jag hur man hittar de män som inte bara vill ha krogragg. Även om jag i dagsläget är långt ifrån att börja dejta så vill jag trots allt hitta någon så småningom. Och jag vill ha en man som värderar en långsiktig relation.

Jag menar, de finns ju! Men jag har gått bet (förra gången jag var singel) att hitta dem på såväl dejtingsidor som på krogen. Det kanske är logiskt. Det kanske är fel forum, helt enkelt. För många som söker enbart kortvariga historier.

Men om man är hänvisad till att gå via jobbet eller gemensamma vänner för att hitta någon med samma inställning lär det bli svårt att få till en matchning för min del. Det känns som att jag har nått vägs ände där. Och att börja om med nätdejting känns som totalt bortkastad tid. Blä.

4 gillningar

Det tror jag väl ändå inte, så låt oss alla hoppas att så inte är fallet :pray: :ok_hand: :sweat_smile:

Känns ganska hopplöst just nu, har sporadiskt testat dejtingsidor men det har hittills bara gett massa skrivande.
Få verkar vara villiga att ens träffas på en fika.
Man kanske träffar någon när man slutar leta :blush:

3 gillningar

Jag känner igen det här. Har varit på några dejter där killar visat sig vara ute efter sex bara. Innan det så låter det något helt annat. Blir bara besviken så håller mig ifrån sådant nu…

1 gillning

Jag skäms över mitt släkte…

4 gillningar

@Gitarristen Gör inte det. Folk får skämmas för sig själva. :sunglasses:

Men visst är det svårt att hitta rätt. Singlar går ju inte runt med en ärlig och insiktsfull varudeklaration runt halsen även om det hade varit praktiskt.

2 gillningar

Ska försöka låta bli att skämmas. Men det är svårt när man läser det man gör här…

1 gillning

Sista tjejen jag pratade med skrev jag till och med till att jag var ute efter nått seriöst och inte sex.
Men jag tycker det verkar allmänt tungrott på dessa dejtingsidor. Vet inte om många bara är ute efter bekräftelse, eller att det är just att det går 300 män på varje kvinna. Dålig respons även dom man matchar med, som man får man definitivt vara den drivande i konversationerna. Jag är ju genuint intresserad av deras liv och historia, men många motfrågor får man inte.

2 gillningar

Vad är det för fel att vilja ha sex med inte vara redo för en relation? Om man är ärlig ser jag inga problem. Det som däremot är ett problem som jag själv upplevt, är att trots att jag är tydlig så verkar vissa kvinnor ändå tro och vilja ha mer.

1 gillning

Inget fel alls, för mig personligen ger det dock inget, eftersom jag är ute efter sånt som ger mig betydligt mer lycka än sex.

Vinna på lotto eller :slight_smile: ? De fysiska behoven försvinner ju inte i samband med skilsmässan. Visst jag letar också efter “henne”, men tills jag hittar henne :see_no_evil: och jag håller inte för otroligt att hon kommer dyka upp bland de jag dejtar - i alla fall inte hemma vid mitt köksbord :smile:

Kramas hellre i soffan, lagar mat tillsammans, går på stan, en promenad ja vad som helst i princip värdesätter jag högre än sex. För största andelen män tycks dock sex vara det högsta man kan uppnå i livet, prio 1 :grinning:

Kan du ha rätt i till viss del. Vill inte ha biologilektion, män och kvinnor är olika, det finns en sak som måste ut regelbundet annars blir det inte bra. När väl det är på plats tror jag de flesta säger ja till det du beskriver.

Män och kvinnor har nog inte så bra koll på hur det andra könet fungerar fysiskt - trots vår fina biologiundervisning :slight_smile:

Så är det, inte lätt alla gånger vara människa :sweat_smile:

Känsligt ämne, de kvinnor som vill veta hur det funkar för män, kan skicka dm till mig :smile:

1 gillning