Ingen som vill träffas verkligen?

Läser om så mycket ensamhet här. Jag är samma. Jag vet att det är svårt att ta tag i ensamheten och försöka vända det. Man känner att det ändå inte ger nått, och det kanske det heller inte gör heller. Men man ser ett annat ansikte. Man kanske inte har nått annat ansikte än kollegorna och grannarna så att vad som kan bara bli trevligt.

Jag pushar fortsatt för att man kan ses. Under vilka förutsättningar som helst. Jag har min bakgrund som att jag fann för mycket lycka i alkohol, jobb och allt annat än familjen. Idag är allt ordnat med barn osv. Men är det kanske något man kan träffas och snacka om? Antingen bara vädret, foajén på Scandichotell Angle eller bara var som?

1 gillning

Jag tror att det är svårt att bara ” träffas”. Du kanske måste börja med små steg, innan någon vågar träffa dig. Det är hemskt att du verkar känna dig så ensam. Några vänner? Bekanta? Familj?

Börja med att kommentera här så får du snart några du märker att du klickar med. Har du skrivit din egen historia? Det kan annars vara ett bra sätt att ändå få prata om vad som hänt på ett kravlöst sätt och det kan också hjälpa andra som inte ännu har vågat skriva här på forumet.

Sen finns det några som har ordnat forumträffar i olika städer och i mars har @Rulle bjudit in till distansmiddag en fredag kväll - häng på där vet jag! :slight_smile:

Kramar! :heart:

1 gillning