En brutal käftsmäll idag när min fru sedan 14 år sedan berättade att hon varit men en annan sedan ett tag.
Visst, vi har haft djupa diskussioner under det senaste året om hur vårt förhållande inte är särskilt bra, men vi har två tonårsbarn, heltidsjobb som kräver en del och annat runtomkring.
Jag har haft på känn att äktenskapet är på väg åt fel håll, men att vi kan hålla ut och jobba på en förbättring.
Men så idag, “Vi måste prata”. Då hade hon varit bortrest med jobbet ett dygn (trodde jag). Hon hade istället varit med den andre. En kille hon träffat mängder av gånger och tidigare jobbat väldigt tätt med.
Då hade jag aldrig några misstankar och jag tror inte heller det hänt nåt tidigare. Inte förrän nu när jag även fick reda på att han numera är frånskild också.
Jag tvingade henne mer eller mindre att berätta vem det var. På nåt sätt kändes det bättre då, men jag vet inte. Nu kan jag inte låta bli att spekulera i hur många gånger de träffats istället.
Jag inser att jag måste jobba med mig själv för att inte sjunka för lågt och jag måste jobba hårt med att inte spekulera i vad som hänt och hur länge.
Just nu ser jag bara mörker framåt. I stort sett hela vår umgängeskrets är från hennes håll.
Jag tror jag behöver hjälp med att hålla mig över ytan.
Hur ska man klara av jobbet och hålla humöret uppe? Jag är mellanchef på ett större företag och pratar mycket med mina medarbetare om deras privatliv och får stötta mycket vid behov. Nu är jag där själv…
Otrolig sorg blandat med stort förakt. Jag känner mig som en stor förlorare, men inser att det inte är jag som gjort något fel. Inte mer än att ha låtit förhållandet bli för dåligt. Det svider att det slutar på detta sätt bara. Jag hade kunnat ta en “bra” skilssmässa, men det känns svårt med hennes otrohet.
Får se hur det går framåt.
/M