Hur ska jag få bort alla bilder från hjärnan?

Hej. Jag har levt med sambo i snart tre år tillsammans med hennes barn som hon har från ett tidigare förhållande. Älskar henne över allt annat, och även hennes barn, som i princip är som mina. Hon har alltid varit lojal och omtänksam. Vi har pratat mycket om otrohet mm och hur vi ser på det. Hon är den sista, trodde jag som skulle kunna vara det.

I helgen var hon på efterfest hos en gemensam bekant. På denna efterfest fanns också en annan man, som jag träffat några gånger. Tidigt på morgonen, när jag ligger och sover, kommer min sambo och väcker mig och säger att hon tror att hon har gjort något dumt. Det visar sig att hon knullat med den ena killen. Jag är helt förkrossad. Jag vet att hon var full som ett hus och antagligen inte riktigt hade koll på läget. Men endå. Hon måste ju gjort valet att lägga sig med honom. Har pratat med den andra killen som var med som vi kan kalla A, han säger att kille B höll på att tafsa och tjata på min sambo. Att hon sa nej flera gånger men att hon efter någon halvtimme gick med honom iaf till sängen.

Jag vill förlåta henne. Jag älskar henne. Men jag får inte bort alla tankar som hela tiden gör mig galen. Jag ser dem framför mig hela tiden. Hur hon tittar honom djup i ögonen, stönar och njuter med honom i sig. Jag vill veta allt, men hon kan inte svara på något. Hon säger bara att hon inte minns.

Hur ska jag få bort bilderna? Hur ska jag sluta tänka så destruktivt? Hur ska jag/vi kunna gå vidare? Kommer jag ens kunna ha sex med henne igen utan att se dem?

Ska tillägga att även jag sårat henne ibland, dock inte i närheten av att ligga med någon annan.

Sorry för rörigt inlägg. Behöver bara prata av mig.

  1. Det första hon gör när hon kommer hem är att hon väcker dig. Hon är ångerfull.
  2. Hon var full, hade svårt att freda sig och A lät inte bli henne fast hon enligt B sade ifrån.
    Ersätt bilden med hennes trånande blickar med bilden av en redlös kvinna som mot sin vilja och utan att vara riktigt medveten om vad som händer blir hänsynslöst utnyttjad, på gränsen till våldtagen av en enerverande, påträngande man som inte bryr sig om henne för fem öre utan bara vill ha omkull och utnyttja henne sexuellt. Tror du verkligen det var med känsla/kärlek från något håll? Men hon har en hel del att bevisa vad gäller festande för att du ska kunna börja lita på henne igen. Ge henne en chans. Se det som ett djupt, mänskligt misstag. Det är mänskligt att fela, gudomligt att förlåta. Men där finns också en gräns, börjar det hända igen och igen så det blir ett mönster så ställer sig saken annorlunda.
11 gillningar

Hade dumpat direkt!!!

Hur gick det för er?