Hur raderar man sitt konto?

Hej,
Jag är ny här och innan jag börjar skriva skulle jag vilja veta hur man raderar sitt konto, ifall jag skulle vilja göra det framöver. Jag hittar inte att man kan göra det någonstans.

Det verkar vara problem med den saken.
Bäst är om du kan hålla det du skriver här på en sådan nivå att du inte lämnar ut för mycket. Man kan ju också skapa en ny mail-adress enbart för detta konto som man sedan kan stänga.

1 gillning

Hur går det ihop med GDPR egentligen? Jag måste kunna be att få mig raderad ur systemet.

1 gillning

Det kan man fråga sig. Det är dock inget jag har kunskap eller inflytande om.
Men så länge man inte kan koppla det till en person så ser jag inte problemet.

Ok. Jag har kunskap om sådant men inget inflytande och därför frågar jag. Har även skickat frågor till forumet men inget svar.
Jag kan spåra upp dig via den e-post du angav vid registreringen. Och var det en anonym e-post så går det att spåra till tex telefonnummer eller ip-adressen du surfar från. Om du är totalt anonym så kan du inte spåras men det är inte jag, och säkert inte du heller:)

1 gillning

Jag tycker detta är en viktig fråga, och det känns olustigt att det hela tiden blir svävande och otydliga svar från de som administrerar forumet.

Är du kunnig inom området, vore jag för min del väldigt tacksam om du återkom till tråden om du får något besked från kontaktpersoner för forumet. Annars tycker jag det här behövs styras upp, på vilket sätt vet jag inte riktigt. Det finns ju jättemånga konton på detta forum, och det används väldigt aktivt.

1 gillning

Ja, man kan ju i alla fall göra ett test. Skicka mail till dem (tyvärr var det svårt eftersom det innehålle ä, så man får trixa lite) och be att få ut all information som finns om dig. Dvs alla inlägg och det som finns registrerat om dig. Det ska de göra enligt gdpr annars kan man anmäla dem. De ska ge dig informationen inom skälig tid också.
Jag får inte ens tag i dem.

1 gillning

Ja, eftersom denna fråga är så viktig och aktuell, och det dessutom finns en lagstiftning som säger vad som gäller, så borde det inte vara konstigheter. Men om de inte återkommer med besked, kan jag tycka att det vore värt att be de som har rådighet att undersöka om det görs korrekt. Det vill man ju veta som användare av forumet. Lätt att ta för givet att det bara görs rätt.

1 gillning

Jag kan gräva i det lite.
Jag fick kommunen att ändra sitt system för några år sedan då jag märkte att det var hur lätt som helst att få tag på omdömen för mitt och andras barn, haha. Jag tycker att det är oerhört viktigt att information inte kommer ut till fel personer.

1 gillning

Vad du gör, så förstör inte forumet! Det är för värdefullt för det.

5 gillningar

Nej, det menar jag verkligen inte. Jag känner jag har för lite kunskap om sånt här. Men tycker det är konstigt att man inte kan få svar el radera sitt konto om man vill det.

1 gillning

@bergkalle du lägger såklart din tid på sådant som är viktigt för dig.
Men fundera på vad som är viktigt för dig med skilsmässas forum.

Det här forat, och andra öppna forum, har såklart öppenhet som en viktig ingrediens.
Som jag har skrivit tidigare, ja din IP går nog att spåra för den som verkligen vill?
Kanske?

Men det är inte personuppgifter i den bemärkelsen. Jag kan inte skriva och be om att få allt som finns gällande @grodanboll med påhittad mail och icke ifylld mobil med pnr som aldrig frågats efter där heller inga känsliga personuppgifter samlas eller lagras av registerhållaren.

Är du rädd för att du ska skriva saker som du ångrar @bergkalle

Då är lösningen lika enkel som att ge fan i att vara otrogen när man inte vill att det kommer ut:
Ge fan i att göra sånt som du kommer att ångra eller inte kan stå för.

Känner du att detta inte är ett nog “säkert” fora för dig?
Använd det inte.

De som nyttjar forat har nog med sina havererade liv, de behöver inte en björntjänst som sänker deras livbåt.

PS: Anledningen till att man inte kan radera inlägg, åtm inte med lätthet, är att den röda tråden försvinner om trådskaparen eller svaren försvinner.

2 gillningar

Det finns lösning på det som andra forum använder. T.ex på byggahus.se blir användaren ersatt med ett anonymt nummer om man raderar sitt konto.

2 gillningar

Det kan ju potentiellt bli ett allvarligt problem för den som lever i en misshandelsrelation eller har en stalker efter sig

3 gillningar

Jag är klar här i forumet nu faktiskt och skulle gärna vilja radera mig och glömma denna period, och er, men det går inte. Det går att radera inlägg vilket jag börjat med nu men det tar tid eftersom man måste vänta 48 timmar eller vad det är…

Jag håller med ts och jag tror detta är ett urgammalt forum som bara rullar på av sig själv utan någon admin alls mer. Ett övergivet system som bara rullar på och ibland får de napp att någon vill köpa deras tjänster…

Jag önskar en app istället. Typ som Tinder, Mötesplatsen, GoFriendly osv fast för oss. Där är man anonym och kan radera sig. Sådan kanske finns…
I GoFriendly finns en grupp om skilsmässa, men den är bara för kvinnor. Där ordnas träffar och infokvällar mm

Jag är också ganska klar här.
Känner dock inget behov av att utplåna mina spår.

Ja det är en äldre form, ett äldre forum.
Finns en kärna med engagerade som ständigt omän i långsam takt byts ut och verkligen är engagerade.

Somliga trivs här, andra inte.

Allas eget val att göra tänker jag?
Man väljer den grupp man vill tillhöra, den som man uppfattar kan tillföra.

Varken mer eller mindre

2 gillningar