Hur lämna en narcissist/psykopat?

Ja, det tror jag egentligen är enda lösningen som inte tvingar dig att bruka våld på dig själv (räcker med hans) och din person på olika sätt :pray:

Så här gäller det nog att vara så streetsmart som det bara går :v:

Jag är en hyffsat stark personlighet. Men, jag har gråtit, gråtit och gråtit. Man fattar inte hur man kunde hamna i detta, hur ngn kan göra en så illa osv. Det går upp och ner helt enkelt. Och, tyvärr jag måste vara lite strategisk för att inte väcka för mycket irritation och ilska.

Jag har andats om att för att vi ska ha ett förhållande behöver jag upprättelse, löften jag kan tro på och kärlek. Annars är jag inte intresserad mer. Det kommer han aldrig att klara och jag kommer aldrig att vilja. Så, frågan har varit uppe, men det är det sista steget som sitter så hårt inne…

2 gillningar

Jag har varit attraherad av honom. Han är väldigt charmig och karismatisk och för varje ond handling kommer positiva för att väga upp…Det har funkat under många år för honom. Men, nu går det inte. Han försöker inte ens ge mig ngt positivt utan han härskar bara och då har attraktionen försvunnit. Tack och lov!

2 gillningar

Löften är bara ord som inte förpliktar till något what so ever… så skulle du ens överväga att försöka, då ska han ta tag i sig och alla sina dysfunktionella beteenden med hjälp av professionella personer och visa både tydlig och aktiv VILJA att förändras och även tydliga framsteg ganska momentant annars finns ingen återvändo.

Och det är han sannolikt inte beredd på, tycker det räcker med de tomma orden förstås :face_exhaling:

1 gillning

Jag tror det vore svårt. Enda sättet jag kan se skulle vara att tråka ut honom, men eftersom han är våldsam, så kan det slå fel hur du än gör. Har du testat Grey Rock? (Googla om du är osäker!) Tror du det skulle fungera, eller skulle det göra honom aggressiv?
Mitt ex verkar vara rätt lik din man, men han backade från rent fysiskt våld. Jag hade för stort nätverk omkring mig och var rätt självsäker under de första åren, så han insåg att jag skulle lämna honom om han slog mig. Hur som helst, så har jag använt Grey Rock efter skilsmässan, och det fungerar klockrent.

Ja här är det väl egentligen din egna styrka som begränsar dig kanske…
Du bör åxå kanske göra klart allting först så du har allt klart när det är dax…lika så kolla upp noga med tillgångar å sånt åxå… annars blåser han dig säkert.
Detta är sjukt likt min kompis x.
Han kunde säga saker som.
Du vet hur mkt energi jag kan lägga på nåt när jag vill få nåt … å då var det typ att jävlas med henne… hon lämna bara och han fick allting innan det var klart.,hon orkade inte. å han var som vanligt.
Men samtidigt var han LIVRÄDD det skulle komma fram hur han var… så allt han gjorde/gör är att prata skit om ALLA.
Det vart åxå skamligt för han att bli lämnad osv osv…
Så se till att du har nåt tryggt ställe att flytta till.
Är du rätt han kan bli fysisk på dig också??

Han har tryckt bort mitt huvud, viftat med händerna i ansiktet på mig. Med tanke på att han slagit in låsta dörrar för att nå mig, slagit sönder servis, två balkongdörrar, en tvättmaskin och gjort märken i golv, bord och väggar så vet jag inte var den bortre gränsen går om han känner sig tillräckligt förorättad. Därav att jag vill agera lågaffektivt och helst få honom att lämna mig.

Ska läsa på om Grey rock.

…och om han vill visa en lyckad fasad utåt exakt hur ska du få honom att lämna dig?

Sluta med egen hygien? Sluta tvätta kläder och städa? Bränna vid hans mat?

Betvivlar utifrån vad du skrivit om honom att du kan få honom att göra det.

Vill du lämna så gör slag i saken då. Vänta inte på att han eller ngn annan ska göra det åt dig.

2 gillningar

Grey rock har jag inte hört talas om…men har den funkat för fler så läs.
känns som du måste få hjälp hela vägen i detta fall…
Du känner ingen polis, eller nån som känner en polis…?
Men det är väl det med sånna här personer att dom är så slipad att det finns inget direkt å ta på.

Jag har så svårt att ta in att det finns sånna här människor…å värst av allt… att dom tycker dom är bäst…:crazy_face::crazy_face::crazy_face:
All styrka till dig… detta berör❤️

1 gillning

Bokat tid idag hos parterapeut. Hoppas på att kunna få lite draghjälp där när hon hör vad som händer.

1 gillning

Men va bra…håller tummarna du får bra hjälp :muscle:

1 gillning

Hur går det för dig?

Usch. Hoppas du kommer någonvart