Hur vågar man?Jag har tillslut bestämt mig. Eller jag har nog velat ta beslutet under väldigt många år men har inte vågat för att jag inte vill inte såra honom och förstöra för barnen. Det är så mycket enklare att själv stå tillbaka, härda ut osv för att de andra ska må bra.
Han är väldigt bra på att klanka ner på mig, tala om för mig hur fel jag gör och hur fel jag prioriterar. Mycket elaka ord och kommentarer under årens lopp. Typ ” gör dig inte dummare än vad du är”, gå till doktorn så han får tala om vad som är fel på dig, att jag förstör för honom, är dum i huvudet, psykisk sjuk osv.
Nog om det. Jag tror jag iallafall till slut har bestämt mig. Jag är snart 50 år, jag vill inte leva så här resten av mitt liv.
Barnen börjar bli stora. 12 och 14 år. Väldigt fästa vid mig och dessutom vana att jag gör allt. Kör till träningar, handlar fixar, har koll på skola mm.
Men trots att de fortfarande behöver mig så mycket så tror jag att jag måste våga ta ett beslut.
Så - hur gör man? Eller hur gjorde ni?
Skrev era respektive på skiljsmässo blanketten eller skickade ni in en stämningsansökan?
Hur kom ni fram till hur ni skulle lösa det med barnen? Hur länge väntade ni med själva flytten? Vad sa ni till barnen?
Alla synpunkter och tips är välkomna. Behöver hjälp!