Vi har det på många sätt bra. Ekonomiskt helt okej, jämställt på många plan, samarbetar ganska bra och kommunicerar bättre än förr, han är omtänksam och ger mer närhet än jag kan ta emot, men jag är inte kär. Jag känner mig sällan attraherad av min man. Sexlivet är nästan obefintligt, dock inte dåligt när vi väl får till det.
Jag blir inte glad av att träffa min man. Oftast blir jag ingenting, ibland blir jag irriterad av att bara vara i närheten av honom.
Vanligtvis ligger vi på soffan varje kväll och umgås inte så mycket. När vi umgås så har vi roligast om vi träffar vänner.
Nu när jag skriver så känner jag att förhållandet låter helt meningslös och när jag funderar på varför jag stannar så tror jag att det är av dessa anledningar:
- Jag hoppas och tror att vi kan hitta tillbaka till varandra.
-älskar trots allt min man - Det är enklare.
- För barnens skull. Speciellt för den äldsta som redan ”förlorat” en pappa pga separation.
- Lite rädd för att vara ensam.
- Har känt mig stressad, nedstämd och nästintill utmattad i flera år. Orkar inte ta ta i saken.
Vet inte riktigt vad jag jag vill få ut av att posta det här inlägget. Vad tror du? Men