Hur blir uppdelningen, står still i huvvudet

Zxzzzzzzzzxzzzzzxxxx

1 gillning

Vad menar du med att du lagt in en miljon som står på dig? Att ni har något kontrakt/avtal som skiljer ut denna miljon från resten av värdet i fastigheten?

Ja precis min vinst från en tidigare fastighetsaffär som jag la in och som är skriven på mig.

Jag frågar igen som “Nimue” gjorde innan, för jag blev inte klokare av ditt svar.

Exact hur menar du när du säger att denna summa pengar är “skriven på mig” ? Har ni ett samboavtal där detta regleras?

Äger du mer av huset alltså? Ni äger inte 50% var?

Ja exakt i ett samboavtal

Fast ku var det en av experterna som jag ville ha svar av!

Men om du har detta reglerat i ett giltigt samboavtal är det väl ingen konst att räkna ut?

Fastighetens värde-aktuell skuld-det summa som är din enligt avtalet=Det värde ni ska dela på.
Exet ska köpa ut dig med halva denna summa om det blir så att du ska bo kvar.
Detta förutsatt att ni står som 50/50 både på fastigheten och lånet.

Vid närmare eftertanke så måste jag vidareutveckla o fråga exact hur detta reglerades i samboavtalet.
Var det en summa pengar rakt av? Eller procent av nånting?
Hur hade det blivit om värdet på fastigheten då hade minskat med tiden så värdet knappt täckte skulden? Hade exet blivit skyldig dig en miljon vid separationen då?

Jag ser också att du tydligt påpekade att du önskar svar av expert, men hur tror du att en expert ska kunna ge dig några relevanta svar om du inte tillhandahåller förutsättningarna?