Hon stack med vår son

Hon anklagade mig för otrohet vilket inte är sant!
Hon gjorde slut och tog med allt som rör vår son och stack till sina föräldrar. Hon är nu skriven där. Jag har träffat min son några ggr nu och saknar han otroligt mycket! Vi kan prata med varandra och jag ringer eller messar varje dag för att höra hur han mår och hur han har det. Jag känner mig väldigt obekväm att åka till hennes familj,exet kommer till mig nån gång/veckan och stannar 2-3 timmar. Mamman är mammaledig och jag jobbar. Sonen är 3månader. Än så länge “sitter jag lugnt i båten” det här oxå familjeenheten och bvc sagt till mig att göra.
Min son bor alltså med mamman,mormor och morfar!!
Hur hade ni gjort i denna soppa??

Jag hade förberett mig på att ta över föräldrarledigheten när halva tiden hade passerat, och varit tydlig med att kommunicera det till henne!

Sitta lugnt i båten är nog mest sannolikt ett dåligt råd. Om hon kommer att begära enskild vårdnad så kommer barnets anknytning och vana att vara med mamman att ligga dig i fatet. Ställ krav på att få ha barnet själv några timmar i stöten som sedan växlas upp. Kanske två kvällar i veckan till att börja med.

1 gillning

Ta kontakt med Familjerätten. Ni behöver ett fastställt schema för barnet, som successivt trappar upp till 50/50.

1 gillning

Gick ifrån mitt snälla jag och ställde krav för en gång skull! Sonen kommer till mig ikväll och stannar till Söndag! Kommer kämpa för att ha han varje helg till att börja med,sen längre föräldraledighet.
Mamman tyckte “många är så engagerade i han,morfar,farbröder och bröder” Jag tänker på anknytning från MIG PAPPAN.
NÄ men han har det ju bra hemma hos morfar och mormor,tycker mamman…

4 gillningar

I förrgår skickade exet ett pusskort där hon och jag pussas och hon ville komma på besök för att "hämta saker och pussa på sonen"
Jag nekade då hon borde bestämma sig istället!
Var visst inte så lätt att skiljas från sonen och mig…

1 gillning

Jag förstår inte vad det är hon ska bestämma sig om? Hon har väl redan bestämt sig för att separera?

S
Däremot tycker jag att det var bra att du sa nej till hennes besök när sonen är hos dig. Bättre att hon kommer när hon har barnet än att hon stör era relationer.