Hjälp

Hur gör man när man tappat all tillit för den som ev ska ta hand om gemensamt barn vv?

Vi bor för tillfället under samma tak i väntan på att han får egen bostad och jag ev får byta min emot en mindre…

Det innebär i praktiken att jag ska och blir tagen för givet att jag ska ta hand om vårt barn 24/7 med undantag för när jag är på jobbet… Detta ansvar innebär även att han tar för givet att jag även ska ta hand om hans barn sen tidigare. Han säger i ena stunden att jag aldrig gjort något för hans barn för att i nästa tacka för allt jag ställt upp med.
Det har gått så långt nu så jag alltid blir ensam med vår gemensamma oavsett om det är hans eller min såkallade barnvecka.
Jag har t o m gett som förslag att jag dels kan ta vår på heltid eller varje helg och han tar 10 dagar i månaden, tänker inte kräva underhåll trots min rätt bara jag kan veta att vår är trygg.

Han prioriterar egen tid högst av allt. Drar oavsett om han har barnen hemma eller inte bara han får ha egen tid. Han skickar t o m hem sina barn till deras mamma om inte jag ställer upp…

Jag har under vår tid tillsammans utstått psykologisk misshandel och hot… Detta har gjort att jag tidigare inte vågat lämna på tanke på hoten om vår gemensamma.

Det hotas än idag om jag ska se till att barnet blir placerat, att du aldrig få ha henne igen och att kräva vv boende… Han har hittills tagit för givet att andra passar medan han spelar, drar eller hittar på eget…

Han skyller sin dotter flytt hem till sin mamma på heltid på mig men samma dotter har sagt till mig att tänk på att er dotter kommer få samma förstörda uppväxt som vi fått…

Jag kommer att kontakta familjerätten då min tillit är noll nu efter allt som hänt och sker…

1 gillning

Dokumentera allt.