Hjälp, hur ska det bli?

Min man har fått uppehållstillstånd pga att gift sig med mig. Bott i Sverige runt 4 år och har gemensam barn. Har inget jobb bara jag som jobbar. Han ska nog flytta tillbaka till sitt hemland efter skiljmässa.

  1. Bor i ett bostadsrätt och han är inskriven bara. Vem får ha kvar bostadsrätten? Vad gäller?
    2Han har csn lån och jag har bostadslån runt 400 000, Bodelning hur?
  2. Hans 90 föräldra dagar, får han ge de till mig då jag kommer att ha ensam vårdnad?
    4 Som ni ser är helt vilse, vilka regler gäller om partner flyttar till ett annan land?
    5.löser man skiljmässan i pappers form eller. Måste man träffa någon då och då? Eftersom vill inte ha kvar honom hemma under skiljmässan.
    Tackar på förhand.

Om ni är gifta så ska ni räkna ihop alla skulder och tillgångar var för sig. Blir det något över så delar man. Om jag tolkar dig rätt äger han inget och har studielån. Då har han inga tillgångar att bidra med i det gemensamma boet.
Du har en lägenhet och skulder på den. Om det finns ett övervärde i lägenheten så ska du dela med dig av det till honom. På samma sätt med andra tillgångar.

Komer han att skriva över vårdnaden på dig så tror jag att du får föräldradagarna automatiskt.

Aha okey, men vet du om han kan tacka nej för allt och bara flytta tillbaka utan att begära något från mig?

Självklart kan han göra det. Man får dela hur man vill bara båda är med på det. Bäst är om ni kan få ner det på papper annars kan han komma om flera år och kräva en bodelning då.