Hjälp att förstå och tänka klart

En uppdatering.

Upplever henne som väldigt vilsen. Ena dagen är jag hennes stora kärlek som hon inte kan leva utan till att nästa dag vara övertygad om att hon vet inte vad hon känner för mig.

Idag luncha vi tillsammans där mycket handla om henne. Hur hennes liv måste se ut just nu. Jag upplevde henne som arg idag med taggarna utåt. Jag tala om för henne att jag vet inte vad jag känner för henne längre. Känner mig förvirrad av allt som har hänt och hennes ”av och på” beteende. Jag förklara för henne att jag är osäker om det är denna ”nya” version jag verkligen har känslor för eller om det är jag som håller fast i hur hon var innan hon blev en helt annan människa för mig.

För stunden känns det bra att vara ifrån henne och att slippa se henne. Jag får ångest när vi är tillsammans. Skilsmässopappret är påskrivet av båda och det känns skönt! För stunden har jag mycket energi till både jobb och egna intressen. Det kommer säkert sämre dagar

2 gillningar

En kort uppdatering.

Nu är det över en vecka sedan vi varit ifrån varandra. Jag har skött mig bra och inte hört av mig men det har hon gjort. För småsaker som är icke praktiska.

Hon skrev ett brev förra veckan i Onsdags som hon lämna i min bil. Det var en kärleksförklaring.
Denna vecka är annorlunda. Nu är hon övertygad om att det är rätt beslut att skiljas. Hon har köpt lägenhet utan att säga något till mig. Jag tänker att de vore bra om hon kunde informera vart mina barn ska ta vägen innan hon tar dessa typer av beslut.

Nåja. Hon verkar sur för att jag inte ville ha kontakt förutom det som gäller barnen och det praktiska.

Hon vill äta kakan och ha den kvar låter det som.

Det känns så. Vi var på parsamtal i Måndags vilket vi båda uppskattade och så säger hon att om allt går bra så kan jag få flytta in hos henne i hennes nya lägenhet. För att nu som igår under våran lunch häva ur sig att det är de bästa beslutet och att allt kommer att bli så bra :slight_smile:

Jag känner mig utnyttjad och trampad på. Såhär går det när man är för snäll och glömmer av sig själv i ett förhållande.

1 gillning

Känns spontant som att du måste dra en linje. Så här får hon inte hålla på för det påverkar dig också. Det låter inte normalt att känslorna svajar så väldigt. Hon kanske är i behov av professionell hjälp. Antingen terapi eller medicin, men det kan jag bara spekulera i.
Men jag tycker att du måste fundera på hur du vill bli bemött av henne och sedan be henne efterleva detta. Det är inte hälsosamt för någon av er att åka upp och ner i känslorna sådär.
Bra att ni går i parterapi! Känner du att du kan berätta allt för terapeuten när ni båda är där?

Jag har markerat att jag inte vill höra hennes svammel nå längre. Jag sa det till henne under våran lunch i Tisdags.
Ja något är fullständigt upp och ner inom henne. Men det är något hon får lösa själv. Jag tänker inte vara hennes stöttepelare längre.

Jag är i någon slags acceptans fas där jag inte tar åt mig så mycket av det hon säger. Igår och idag hade hon barnen. Igår hörde hon av sig för att hennes pappa behövde sin batteriladdare och pirra. Jag tänkte spontant: gå ut och leta i garaget? Idag hörde hon av sig och ville att vi skulle betala av lånet på våra ringar? Jag resonerar att vi betalar allt om och när vi får huset sålt eller tänker jag fel?

5 gillningar

Idag pratade vi. Hon bekräftar att hon inte har känslor kvar för mig längre.

Det känns skönt att veta men samtidigt konstigt.

1 gillning

Har funderat över vad hon sa idag. Jag kan inte låta bli att känna ”du förlorar och jag vinner. Nu slipper jag dig”

Känner mig väldigt stark idag. Skölden är uppe och jag är redo att parera

1 gillning

Du kan FÅ flytta in hos henne ? Förlåt mig här, men nöj dig inte med något annat än om någon verkligen VILL att ni ska bo ihop, och att det är ömsesidigt. Oavsett hur historien ser ut. :muscle:

1 gillning

Hej!

Jag håller helt med dig. Jag skulle aldrig flytta ihop med henne igen. Aldrig. Den personen hon är idag är fullständigt oattraktiv i mina ögon. Jag hade aldrig dejtat en sådan person.

Jag är ganska övertygad om att jag håller fast i hennes gamla jag. Den människan finns inte längre.

2 gillningar

Ja jag tror inte du behöver blinarg eller fundera. Hon har tröttnat eller känner att hon inte är lycklig. Beror säkert delvis på er men också mkt på henne. Låt inte henne”call the shots” nu. Ta vara på dig o låt henne förstå att du inte nödvändigtvis kommer finnas att välja alls igen.

Bra! :clap:

Precis. Synd bara att hon vilseledde mig ett tag där men nu vet jag vad som är sanning så det känns skönt. Måste landa i det men jag känner mig OK. Orkar ta hand om barnen. Jag orkar ta hand om mitt jobb och orkar ta hand om mitt välmående.

Det kommer säkert dagar man inte är på topp men det hade jag haft även om hon varit med i bilden.

3 gillningar

Uppdatering:

Hon är väldigt kall mot mig. Sedan jag döpt om henne i telefonen och på sociala medier till hennes tilltals namn, jag sålt min bil som var hennes drömbil (den ingår inte i bodelningen),tagit avstånd så har hon varit väldigt kall mot mig.

Jag kan tycka det är onödigt för det är verkligen inte befogat att bete sig som hon gör just nu. Vi grälar ingenting eller är osams utan vi diskuterar saker på ett bra men endå stelt sätt. Hon visade inga känslor när jag berätta att jag fått en lägenhet och har tillträde idag. Inget ”va kul” inget ”grattis” utan ett ”jaha okej”.

För 2 veckor sen sade hon att hon älskar mig men visste inte vad hon kände till att nu upplever jag henne att hon anser mig vara en främling.

Märkligt hur det kan svänga så fort :slight_smile: jag håller i och håller ut. Fokuserar på mig och på barnen. Har fått ledigt från jobbet på Fredag. Ska iväg och köpa nya sängar till mina fina tjejer :heart: dom ska få så fina varsina rum den saken är säker

2 gillningar

Ja det är inte lätt … men verkar vara mkt stor skillnad på omsorg och attraktion. Inte nödvändigtvis att omsorg är bra för attraktionen. Då blir alla diskussioner och interaktioner väldigt svåra.

Uppdatering:

Hon svarar inte på mitt meddelande ang mäklarkontakt. Hon hade så bråttom förra veckan och nu när vi är på gång så svarar hon inte.

Jag förstår mig inte på henne och samtidigt vill jag inte förstå. Hon verkar inte vara på en bra plats eller så har hon fullt upp med sin mysfarbror på jobbet :blush:

1 gillning

Uppdatering:
Jag ser mer och mer att jag inte betyder något mer för henne. Hon ser mina meddelanden men svarar flera timmar senare och med en ”glad ton”. Tufft att inse att det verkligen är slut. 12 år av ens liv som bara finns kvar som minnen.

Samtidigt är jag inte helt förkrossad. Jag vet inte om jag blivit starkare med åren då jag varit med om mycket i kärleksrelationer. Eller om jag försöker lura mig själv att jag inte känner något. För något känner jag och jag tror det är främst sorg och att jag blivit utnyttjad på slutet.

Jag försökte verkligen rädda oss men det var för sent

Uppdatering:

Mönstret håller i sig. Hon hör bara av sig när hon har barnen. Hon skrev för en stund sen om en liten skitsak som hon själv inte trodde att jag vill ha men att saken ska skänkas? Hör man av sig om en sådan skitsak på en Fredagkväll?

Vi ska träffas på Söndagen och städa undan inför fotograferingen av huset. Hon hade kunnat gjort en lista på alla saker hon vill sälja/ ha kvar

Håller med!

Nu har det kommit fram från andra håll att hon går runt och säger att hon har träffat en riktig snygging. Så ja det är väl gubben på hennes jobb som hon FORTSÄTTER att träffa. För det är jag övertygad om att hon har gjort.

Så feg människa som inte kan säga det när man frågar. Men jag ska leva som jag lär och jag kommer inte någonsin kunna se henne som en vän. Hon är mamma till mina barn. Punkt. Inget mer inget mindre. Är så besviken att det kommer fram på det här viset.

5 gillningar