Hitta tillbaka efter skilsmässa

Behöver stöd och pepp i en riktigt tung tid. Som många av er känner igen sig i, ångest och trasigt självförtroende. Jag och min man har separerat och jag är helt krossad, finns ett längre inlägg om bakgrund på min historia. Jag älskar min man och vill att det ska vara vi, jag vill inte gå tillbaka till det som varit då vi båda lite tappat riktning i livet och blivit sittande i varsitt hörn av soffan. Ingen otrohet, inga stora bråk utan min man som inte längre känner sig kär, inte vill vara nära såsom kramas. Vi bor i olika lägenheter och skilmässan är i betänketids fasen då vi har 2 små barn ihop.
Är det någon här inne som mot alla odds hittat tillbaka ? Hur gjorde ni ? Även ni som är i samma fas som mig hur går tankarna ? All input är välkommen i detta läge.
Ta hand om er där ute.

2 gillningar

Vill ni båda hitta tillbaka? Börja med att träffas ensamma, utan barn. Bjud på middag och försök ha trevligt tillsammans. Kanske en weekend? Ni har ju så mycket att kämpa för! Vi ska precis flytta isär på prov. Dock har vi en otrohet också. Men vi älskar varandra. Men smärtan efter otroheten håller på att ta över mitt liv. Därav för att få lite lugn har vi tagit detta beslut. Min man ångrar sig och säger att han kommer göra allt för att vinna tillbaka mig. Så vi få se. Berättade för barnen i helgen och jag känner mig som en stor svikare.

Jag har en kompis som återförenades efter skilsmässa. De skildes helt och hållet. Han hade en annan ett tag (efter deras skilsmässa) och de till och med bråkade om bodelningen med advokat. Men hon tog kontakt med honom en dag och sa att hon kommit på att hon ändå älskade honom mm (det var hon som ville skiljas). Han kände lika dant. Idag bor de ihop men har inte gift om sig, men har inte sammanblandade ekonomier vilket fungerar bra för dem.

2 gillningar

nej jag tror inte han vill det just nu. Han ser inte alls hur hans känslor skulle kunna väckas igen. Jag har minimerat all kontakt för att han kanske ska sakna mig. Jag vet att han laddat ner tinder och förmodligen går han på någon dejt och det gör så ont. Samtidigt kanske det är något han behöver göra ? Ledsen att höra om din historia, hoppas det löser sig för dig och att du tänker på vad du vill och vad som känns bra för dig.

2 gillningar

tack för svar. Här är det han som valt att lämna av anledningen att han inte är kär. Jag hoppas att han kommer se det annorlunda när jag inte finns där. Just nu känns det som han inte riktigt förstår innebörden av det här och verkar ta det väldigt lätt. Han förstod inte alls varför vi inte längre borde ha nycklarna till varandra längre.

1 gillning

Då är det nog bara att backa som du gör och se om han saknar dig. KRAM

2 gillningar