Hitta livskamrat

Vi är många har som förlorat var livskamrat och försöker att skriva här för hjälp o råd att gå vidare i livet. Varför inte hitta någon har bland alla ensamma som kan träffas och prata. Många av oss vill träffa en ny livskamrat men att hitta någon i alla förmedling kostar mycket pengar, varför kan inte detta forum användas för kontakter.

För att detta är ett diskussionsforum och ingen gratis dejtingsajt, vilket jag personligen tycker är alldeles utmärkt :v: Här ska man inte behöva sälja in sig själv på ett eller annat sätt för att framstå som värd att dejta för andra medlemmar.

Men du kan såklart skicka PM till vem du vill, det är ju inte förbjudet… smart är väl att isf checka av trådarna som berör dejtinglivet (och alla dess vedermödor :joy:) innan, där märker du ju snabbt vilka som vill, är beredda och försöker dejta på olika sätt :+1:

5 gillningar

Å andra sidan är ju detta forum på sitt sätt mer attraktivt just för att syftet är ett annat och allt blir mer ärligt…?

2 gillningar

Då är det ju bara att skicka ut lite blänkare i form av PM till den/de som förefaller intressanta. Jag tycker att det är en välsignelse att detta är en fristad från allt vad dejting heter :pray:

1 gillning

Ja jag håller med, det var bara en reflektion.

1 gillning

Eller fixa en “friare” tråd som tex “Mallans Inn” men där man söker kontakt för dejting.

Så hålls de andra trådarna fria från raggning och de som vill kan gå in på dejting tråden.

2 gillningar

Fast det är ju bra om forumet hålls fritt från dejting då alla kan svara ärligt o anonymt. Risk för att man kontrollerar vad man skriver på ett annat sätt samt att man känner man vill lämna forumet om nån dejt inte funkar t ex. Hur ska man då skriva om det exet? :sweat_smile:

Alla har inne här ju en period med olika problem som ska lösas efter en skilsmässa som ska lösas. Det är en jobbig tid för oss alla men dom flesta av oss vill nog gå vidare i livet med en vän vid sin sida och tycker att detta forumet kunde hjälpa till att få inlägg med lite raggning utan stora kostnader som dejtingsaiter som är dyrt.

Det finns en tråd om det.

Dejtingavdelning i detta forum? - Om forumet - Forum för skilsmässa - 300 000+ inlägg (xn–skilsmssa-02a.se)

och för kontakt

Kontakt-tråd - läs eller skriv upp dig här om du är intresserad! - Träffar - Forum för skilsmässa - 300 000+ inlägg (xn–skilsmssa-02a.se)

Jag skrev då:

“Jag hittade hit genom att söka på ordet “skilsmässa” på google. Blir det en utpräglad dejtingdel kan jag tänka mig att det kommer att sippra in ett annat klientel också.”

En annan användare skrev:
“Skicka då PM till alla du vill och är intresserad av, är intresset ömsesidigt så kommer det att ge resultat för dig och om sedan bostadsorten, åldern eller what ever annat är fel för dig, så vad har du förlorat… mer än några PM?! Och det kan vi alla åstadkomma, när som helst som vi vill, utan alla förändringar och potentiell negativ inverkan på själva denna fristad som debatten/forumet ändå innebär för många av oss.
Dejtingsajter finns det redan ett överflöd av…”

Jag höll med då, jag håller med nu.

Jag skrev också:

“Betvivlar starkt att de som kommer hit har dejtingambitioner, i varje fall i det här forumet. Skulle påstå tvärtom. Vi som kommer hit första gången torde snarare behöva slippa bli påminda om allt vad dejting heter så då borde det vara så väl dolt att man inte ens ser att det finns första gångerna. Ja 19 gilla och 4 emot och övriga medlemmar ingen åsikt? Ur ren medmänsklig synvinkel känns det smaklöst att ha en dejtingavdelening på ett forum för folk som blivit svikna får skriva av sig.”

samt:

“Skulle vara spännande om någon upptäcker att den man är tillsammans med häckar på en eventuell dejtingsajt här. Vart ska då den svikna/bedragna vända sig?”

Det här är ett forum i första hand för dem som funderar på, ligger i eller har separerat.
Jag skulle säga att de allra flesta är sådana som som har blivit lämnade och väldigt ofta på ett fult sätt.

Min personliga uppfattning att det här är helt fel forum att ragga. Det finns som sagt en uppsjö av dejtingappar.

1 gillning

Det är väl en bra idé med en tråd där folk som är intresserade av den sortens kontakt kan lista sig, så kan de sedan ta det vidare via PM. Så slipper ju alla som inte är intresserade av det få meddelanden med. Det vore ju olyckligt om det kom hit folk som inte är intresserade av att diskutera skilsmässor eller separationer utan ute på raggarstråt men det verkar väl inte jättetroligt att det skulle bli några mängder sådana. En tråd där den som är intresserad kan skriva upp sig verkar ju dock finnas.

2 gillningar

Yep. Bara att skriva upp sig där och invänta respons. Vet ej hur det gick för dem som antecknade sig för intresse.