Haralds hak - puben för svikare

Nja, jag gillar intellegenta, självständiga kvinnor som vet vad de vill och som kan stå på egna ben. Sedan föredrar jag dem naturella.

1 gillning

Ibland vet vi det inte själva förrän vi börjar dejta andra och det kan gå ett tag innan vi vågar erkänna det för oss snälva.

Välkommen.
Ack ja.
“Life is what happens to you when your busy making other plans” som John Lennon sjunger.

Eller som den franska låten “Je sais” om den nu heter det. På svenska går den typ “när jag var ung sade jag : jag vet. Jag vet. Jag vet…nu när jag är gammal säger jag: jag vet. jag vet. jag vet. Jag vet att jag ingenting vet.”

1 gillning

Vet inte riktigt om jag skulle känna mig mest hemma här eller på Mallan…

Men gillade dagens inlägg här!
Vi är ju olika, har olika utgångspunkt, haft vår egna väg från förhållandet och kommit olika långt på vår resa. Det är det som gör forumet så bra.

Så skönt med lite häng i pubben med inte enbart personliga erfarenheter utan också andra tankar kring livet.

1 gillning

Jag säger inte att det gäller just dig, @Rulle, men många män tror att de föredrar naturella kvinnor. Tills de inser att naturella kvinnor ofta är ganska håriga och färglösa, med ojämn hy, valkar och oformliga ögonbryn…!

Det är kanske mest yngre oerfarna killar som inte har så bra koll, men diverse damtidningars tips om “naturell makeup” säger en hel del om hur mycket fix som krävs för att se fräscht osminkad ut .:slight_smile:

7 gillningar

Välkommen @live! Jag känner igen behovet av att läsa allt. Men jag tror att du har mycket att komma med själv också. :slight_smile:

Måste vara hemskt att sova sminkad.

Föredrar en kvinna nyduschad och rengjord som hon ser ut när hon somnar och vaknar.

Det är insidan som är viktigast.

1 gillning

Haha, det säger allt :rofl:

2 gillningar

Det finns många kvinnor som bävar för att vara den som vaknar sist när de har sovit med en ny person. Och det finns många hånfulla skämt om kvinnors naturliga utseende morgonen efter… och männens reaktion på det.

Och tusen och åter tusen idealiserade bilder på hur sovande/nyvakna kvinnor ska se ut.

För en tid sedan var jag på ett spa. I bubbelpoolen bredvid mig satt ett mycket utseendemedvetet par i 30-årsåldern. Tjejen var så brutalt sminkad att hon kmappt kunde röra sig, för då skulle det ju stänka vatten och hela hennes ansikts… öh… yta skulle ha runnit ner i poolen.

Lite ofräscht, tyckte jag som lärde mig i späd ålder att man ska duscha ordentligt innan man går in på ett offentligt bad. Hon kunde ju inte ha varit i närheten av duschen. Men vad är lite hygien jämfört med att vara snygg? :grin:

3 gillningar

Jag undrar om jag hade kunnat motstå frestelsen att bara “råka” stänka lite…?

Mitt senaste ex brukade för övrigt säga att jag såg ut som en chihuahua på morgonen när jag sakta fick upp ett öga i taget… Jag har fortfarande ingen aning om hur jag ska tolka det, men det fick mig åtminstone att skratta. Vilket är en bedrift i sig, för jag är ingen morgonmänniska!

5 gillningar

En chihuahua ser pigg ut på ögonen, jämfört med exempelvis en sanktbernhard så jag skulle tolka det positivt. :grin:

2 gillningar

Tar hygienen tio gånger av 10.
Jag älskar dra fingrarna längs de blå ådrorna och smeka ärr och “gravidmagar” Det betyder att de burit nytt mänskligt liv med allt av drömmar, längtan och kärleksnätter som det innebär.

Jag är något av en “skogsmulle” och naturmänniska. Att sminka sig för skogsvandringar och promnader i höstliga ruskväder känns som lite överkurs.

Lite märkligt att det ska vara värre att visa sitt nakna ansikte än sin nakna kropp.

5 gillningar

Med risk för att bli alltför frispråkig så kan jag konstatera att en man som såg mig utan kläder lite förvånat medgav att han inte visste att kvinnor också har hårväxt på diverse ställen på kroppen.

Jag tror förstås inte att den okunskapen är representativ, men däremot har vi ju länge strävat mot ett samhälle där vi förstärker dylika uppfattningar. Jag blir faktiskt lite orolig för kommande generationer.

Själv är jag ju som 47-åring totalt ointresserad av ynglingar med släta ansikten. Jag spanar in män med karaktär. Kråksparkar och gråa stänk - ja tack. :grinning:

7 gillningar

Bra att du kunde hjälpa till att upplysa de förtappade :smiley:

4 gillningar

Jag säger då det.
Mitt x behövde raka av sig sina skäggstrån med jämna mellanrum (hon).

Jag har bett min nuvarande flickvän att inte raka sina ben. Tycker om att stryka de ljusa, fina stråna.

Så var det den nygifta manliga prästen som efter sin debut på bröllopsnatten när han såg den unga hustrun sträcka på sig och blotta armhålorna förskräckt utropade: “åh nej, inte två hål till”.

Själv har jag aldrig haft mycket till skäggväxt och saknar helt hår på bröstet. Men gråhårig är den här 57-åringen.

2 gillningar

Ändå är ju jag Svensson-mässigt ansad. Hade jag visat upp håriga armhålor vet jag inte hur det hade slutat! :joy:

Men hans övertygelse om att vanliga kvinnor ser ut som i porrfilmerna var ju nästan rörande.

:grinning: Utbränd redan första arbetsnatten!

Men skämt åsido är det rätt enkelt för mig som trygg medelålders kvinna att stå för alla mina skavanker. Jag kan ju helt ärligt säga att jag älskar min kropp.

Men unga människor tror ofta att det inte går att älska en kropp som inte ser ut som de retuscherade reklambilderna. ,

Du borde bett honom googla på unshaved women som lite allmänbildning =)

1 gillning

Det är tragiskt
Och folk som ylar över hur äckligt det är med kvinnor som har hår under armarna.

Skulle vara ännu äckligare utan.
Hårets uppgift är att vara buffert mellan armen och bålen för ge luft åt och transportera bort svett från armhålan. Det.är fullt naturligt.

1 gillning

Hoppar in lite snabbt.
Jag tyckte också om när hon inte rakade av sig håret på benen, för det stack ju så himla mycket på kvällen sen när det var småstubb så sved ju.

Hmmm. Blir lite förvånad över dig, och skulle vilja få en förklaring. Att du tidigare skrivit om att aldrig blivit kysst av några vackra flickor som ung. Det är rätt vanligt att inte ha kysst någon i unga år. Jag har bara gjort det riktigt med två personer, och tycker faktiskt det inte är någon tävling hur många man haft när man var 20 år. Jag hade bäst kyssar/sexliv efter 4-6 år i förhållandet, det var ju då vi visste exakt hur vi ville ha det.

2 gillningar

Tja, jag var 26 när jag kysste min första flicka.
Då hade jag försökt få ihop det med tre stycken under min gymnasietid utan att lyckas.

En av dem hade under den perioden varit tillsammans med minst tre killar och var gravid när vi gick ut gymnasiet.

En flicka i högstadiet som jag tror var varm i mig var gravid när hon gick ut nian men de som jag närmade mig avvisade mig.

Så jo då, jämnåriga flickor och pojkar hade sina relationer och sitt hångel men inte jag.

Min första som jag kysste lämnade mig efter en månad. Nästa kysste jag när jag var 36 år men där blev det inget mer. Sedan träffade jag min fru och det blev som det blev.

Jag tror det hade varit bra för mig med några tonårsförhållanden och att jag fått leka lite. Många som jag lärde känna på universitet sa att det var bra att de hade fått leka rommen av sig.

Jag tror det hade varit nyttigt med lite tidigare etfarenheter innan jag gifte mig.

1 gillning