I gamle Harry Potters värld finns i trollkarlsbyn Hogsmeade tvenne pubar:
“Tre kvastar”, ett trevligt ställe som madam Rosmerta samt “Svinhuvudet”, ett inte fullt så trevligt ställe drivet av Aberforth Dumbledore.
Här på Skilsmässa.se/forum finns Mallans Inn nu inne på andra rundan och det är förvisso ett trevligt ställe. “Lägg sorgen utanför och kom in. Kom in även du som tar den med dig”. Men på ett sätt känner jag som svikare, bedragare, lögnare och lämnare inte riktigt bekväm att där frottera mig med dem som blivit svikna, bedragna och lämnade eller dem som under vånda och ve med uppriktig kärlek och möda slagit knut på sig själva för att få det att fungera men till sist känt att det enda sättet att rädda barnen och sig själva var att lämna.
Jag känner mig som elefanten i porslinsbutiken, som katten bland hermelinerna, vargen bland fåren, den som sargat flocken. Så jag känner att jag vill ha ett ställe dit jag kan gå och koppla av under lättsamma former och vill inbjuda alla som vill och känner sig bekväma med att hänga med fulingar som jag.
Så har du varit otrogen, svikit löften, lämnat eller för den skull blivit lämnad - välkommen att hänga här på Haralds hak
Rulle Luring
Innehavare av det skummaste etablissemanget på Skilsmässa.se/forum.
Putäll på er, grevar och baroner.