Har hittat bilder på mig i min mans dator

Hej,
Jag har hittat bilder på mig i min mans dator. Nu undrar jag om det finns något sätt att ta reda på om någon av dem finns på Internet någonstans. Tacksam för svar.

Johanna

1 gillning

Googla bildens namn kanske

Ja, det går. Läs här hu man gör:

Nja säger jag. Finns dom publikt utlagda så att sökmotorer kan hitta dem så är det fullt möjligt men om bilderna bara florerar som privata meddelanden eller på sajter som kräver inloggning och har kryptering är det i princip omöjligt.

Har ett problem med Dropbox också som är kommpat till detta. Någon som är duktig på det? Jag är tyvärr väldigt oteknisk

Att med någon säkerhet kunna kontrollera/försäkra sig om att privata bilder inte förekommer någonstans på nätet tror jag är ett hopplöst projekt. Har han delat dem med andra så får man nog kallt räkna med att de finns även på andra ställen.

Största sveket i detta, som jag ser det, är att han faktiskt har tagit känsliga bilder (nakenbilder, sexbilder eller what ever) på dig i smyg, utan din vetskap och ditt godkännande. Utan att han visat dem för dig när han väl tagit dem, utan bara gömmer undan dem på sin dator. Första frågan blir ju vad han ska med dem till isf.

Men oavsett så, den människa som tar sig för och gör något sådant, i en fast relation där tillit och kommunikation borde vara självskriven, skulle jag aldrig lita 100% på igen. Även, eller nästan särskilt, om det var min partner.

Maken till gränslöshet och idioti :alien:

.
[EDIT] De här två frågorna du tagit upp kan ju (iaf delvis) om man betraktar dem var för sig ses som “normala”, oförargliga om än ogenomtänkta beteenden/händelser… men sammantaget så börjar ju varningsklockorna att skrika väldigt högt tycker jag. För något kan (men måste inte) ju faktiskt vara väldigt fel med honom eller i er inbördes relation, så en stor vaksamhet och beredskap från din sida skulle jag personligen tycka vore på sin plats :scream: :see_no_evil:

2 gillningar