Hans påståenden är osanna. Strunta i det?

Eller också planerar du det du vill med barnen, utan att bli ett offer. Vad ska han göra åt det om han inte tänker kommunicera?

1 gillning

Gör nåt med barnen istället för att vänta, skriv ” eftersom du inte har svarat på två dagar så kan du hämta barnen på söndag. Då hittar jag på nåt med barnen på lördagen. ” Så sparar du det som bevis i framtiden infalls det behövs.

2 gillningar

Jag slutade faktiskt vänta redan innan vi skiljde oss. Jag planerade saker för mig och barnen, och om pappan oväntat dök upp, så fick han ta det som det var.
Efter skilsmässan hände det faktiskt en gång att han ringde och var arg. Då stod han utanför huset och skulle hälsa på barnen, sade han. Var fanns vi? Jo, vi var flera mil därifrån på ett kalas. Jag sade bara lugnt till honom att det här var ju tråkigt, men nästa gång kunde han ringa och förvarna i god tid, så vi höll oss hemma. Efter det har han ringt i förväg, men det senaste året har han börjat slarva igen. Ringer bara en halvtimme i förväg, och då är det inte säkert att vi är hemma.

3 gillningar

Men det är det jag menade.
Det låter väl bra att de fokuserar på er kommunikation, men vad sade de om den då? Inga råd alltså? Hur ska de då hjälpa er att få den att fungera?