Hem | Så här skiljer du dig | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Han varit otrogen och behandlar MIG illa

Han måste tro att alla andra i världen är till för hans trivsel och välbefinnande.

För mig är det ofattbart hur man kan sänka sig så lågt att man söker upp den som man nyss har lämnat under förnedrande former och föreslå att man börjar om…? Att komma krälande och säga att den nya romansen inte föll väl ut så nu låtsas vi som om inget hänt? Hur kommer man ens på tanken? Var är självinsikten?

Jag tror att enbart den som ser andra människor som medel för att boosta sitt ego kan göra något dylikt.

1 Like

Du sätter huvudet på alla rätta spikar.
Det jag ser av honom nu har jag sett TENDENSER av under vår relation och nu är han den personligheten X 100… Alla ska lösa saker åt HONOM och han tar inte ansvar för en enda del i sitt beteende. Självinsikten är noll. Allt handlar om honom, honom och honom och hur vi andra kan underlätta hans liv.
Jag ska ena dagen vara hans vän som ska hjälpa honom med olika saker. Nästa dag ska jag polisanmälas. Enda andledningen att jag inte önskar honom komplett misär är att han är pappa till min son.

1 Like

Du sätter huvudet på alla rätta spikar.
Det jag ser av honom nu har jag sett TENDENSER av under vår relation och nu är han den personligheten X 100… Alla ska lösa saker åt HONOM och han tar inte ansvar för en enda del i sitt beteende. Självinsikten är noll. Allt handlar om honom, honom och honom och hur vi andra kan underlätta hans liv.
Jag ska ena dagen vara hans vän som ska hjälpa honom med olika saker. Nästa dag ska jag polisanmälas. Enda andledningen att jag inte önskar honom komplett misär är att han är pappa till min son.

Svarade på fel inlägg.

Sjukt är ordet. Och patetisk… Fy fan!

Idag är jag så jävla arg. På att någon. Någon som inte var en “bra människa” har makten över så många delar i mitt liv.

Han bestämmer över en dag att jag inte kan bo i mitt älskade hus. Bada i mitt SPA-bad. Få poolen klar till sommaren (ja mitt i ett pool-bygge här…).
Att jag och sonen inte längre ska bo här vid den älskade skogen och ha våra fina grannar/vänner att hänga med och som ställer upp i alla lägen…
Att sonen måste byta skola. Att han inte ska växa upp här.
Att jag inte ska ha sex.
Att jag ska få svårt att sova. Att jag inte ska orka leverera på jobbet. Att jag ska vara trött, ledsen, arg.
Att jag dessutom ska behöva projektleda hela jävla skilsmässan.
Att han hänger med någon han vill ligga med och dricker vin och att jag är ensam med sonen typ 24/7.

Vet ni. Jag VET att mitt liv på sikt kommer bli bättre. Att vi kommer få ihop det, jag och sonen. Att det kommer bli bra, att jag kommer bli lycklig och att saker kommer bli enklare. Jag vet att mitt liv kommer bli bättre än hans. Där framme. Långt borta.

Men just idag är jag så arg. För det är ORÄTTVIST! Och det kom så PLÖTSLIGT! Och jag ska aldrig mer ge någon så mycket makt över mitt liv.

3 Likes

Usch låter precis som mitt x .
Allt ska gynna hnm . Alla ska pleasa hnm.

:heart:️:heart:️:heart:️:heart:️:heart:️:pray::hibiscus:

@Virriz om jag inte visste bättre så skulle jag tro att vi hade med samma man att göra. Läget är likadant hos mig nästan så mycket som det kan bli. Ja vad ska man säga… det är förjävligt.

1 Like