Hem | Så här skiljer du dig | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Han varit otrogen och behandlar MIG illa

@555 @Virriz så vänta lite nu då… de har varit otrogna… är de som lämnat och är de som inte förtjänar er…
Alltså fy fan… vilka förbannade as.!
Kan inte annat än att känna från botten av mitt hjärta i mig själv att jag HAR varit en jävligt bra man till min fru…
hon har fan haft det bra med en tönt som mig som älskar henne så förbannat mycket och allt man velat är att hjälpa henne och få göra henne lycklig…

Och så läser man om sånna här rikspuckon till män!!!
Fy fan säger jag…

Men å andra sidan… good guyes comes last…

Ni får göra som min fru… bli kalla och gå vidare…

@Andreasnoord ja det är lite så jag tänker. Nog att jag är ledsen & allt. Men varför skulle jag vilja ha någon som är otrogen? & sen beter sig som ATT JAG är den som sabbat allt? Visst man är två i ett förhållande. Men otrohet rår bara den otrogna för.
Ledsen över din fru, men du får tänka lite som jag - “du förtjänade aldrig mig”

1 Like

Ja jag försöker tänka så… hon säger dock att hon lämnade mig för att jag drack för mycket… så oskyldig är jag inte. Kommer aldrig ta ifrån henne det att jag troligtvis bär den största delen i den biten för att jag resonerar som en jätte bebis så jag skyller mig själv på ett sätt… jag har suttit i snart tre månader och misshandlat mig själv psykiskt för detta och jag ångrar hur jag resonerar. Men någonstans inom mig känner jag att vi hade kunnat lösa hindret.
Nu säger iofs min magkänsla som jag börjat lita på mer denna gången att hon har en annan…

Och hon har varit så kall och känslolös och det har dödat hela mig då jag är varm och väldigt känslig när det kommer till kärlek, familj och äktenskap…
Så mitt tips är verkligen att göra som min fru. Era män kommer må skit… för jag fattar inte hur de kan vara som de är… så sjukt!

Jag förstår hur du tänker. Men du får tänka på att DU kan ju fortfarande själv lösa hur du resonerar & liknande! Du har ju fortfarande kvar dig själv. & vem vet. Jag vill inte ge dig falska förhoppningar eller nånting, & det är inte därför du ska göra nånting, men din fru kanske ändrar sig om du tar tag i allt/börjar (iaf försöka) må bra.

Nä jag fattar inte heller hur man kan bete sig som dom. Är helt mållös.

Good Girls come last too, om det är någon tröst.

Inget av mina ex har kunnat säga annat än att jag varit en fin person och fantastisk flickvän, men det räckte inte långt. Och den känslan tror jag att jag delar med många, många andra kvinnor med

1 Like

Heja dig du är verkligen superstark och du kommer fixa det här :+1:,!

1 Like

:broken_heart: det är skit med jävla män som är svin! Jag är ledsen för din skull. :frowning:

1 Like

Ja om man tänker efter så har jag all möjlighet att sitta och supa varje dag om jag nu hade velat det… fast det vill jag inte :slight_smile: Hade ett par dagar när ångesten var som allra värst… men känner inget sug, äter ingen antidepressiva, dricker inte… börjar känna att jag klarar av allt jag vill. Jag ska ha kontrollen över mig själv.
Att hon kommer tillbaka tror jag verkligen inte efter allt hon sagt…
men jag är så beslutsam att för min egna framtid att inte dricka på det sätt jag druckit innan…
går hos öppenvården och har hittat en jäkligt bra terapeut.
Nä allt jag gör nu är 100% för min egen skull. För mina barnbarn när de väl kommer haha… för min kanske framtida partner.

4 Likes

Rätt där! Träning och nyttig mat kan ersätta tiden och måandet (är det ett ord?) istället för alkoholen.
Gött att du mår bättre!

Ett viktigt råd till: Se till att få hans nyckel! Om han har flyttat, så spelar det ingen roll att han äger halva huset, för det är ditt hem. Han ska inte ha nyckel till ditt hem! Om han behöver komma in i huset, som han äger hälften av, så får han snällt fråga dig, för du bor där. Ditt hem - dina regler!

Fast har jag den rätten rent juridiskt ? Jag ska kolla…

Du har inte rätt att neka honom tillträde, men du har rätt att neka honom att komma och gå som han vill. Vill han inte lämna tillbaka nyckeln, så kan du byta lås.

Mitt ex gick in och tog saker när jag inte var hemma, innan jag lyckades lura av honom nyckeln.

@onedaymore @Andreasnoord

Visst är det så. Det florerar en myt att det bara är snälla killar som hamnar i kompisfacket och får se sig omsprungna av de mindre pålitliga men desto mer spännande männen. Och att kvinnor inte skulle ha motsvarande problem.

Men jag har alltid fått se mig brädad av snygga, bitchiga tjejer med attityd. Män dras som magneter till kvinnor som är krävande, självsäkra och behandlar dem som skit. Inför det där spännande och passionerade beteendet är vanlig snällhet och omtänksamhet inte mycket värt!

Det är ingen myt egentligen, utan människor som är mer intensiva, färgstarka och kaxiga har alltid haft större framgång hos motsatta könet i vissa avseenden.

Men här kommer det stora men-et: Det gäller verkligen inte alla. Och inte hela livet. I ungdomen är det här fenomenet väldigt vanligt, enligt min erfarenhet. Sedan mognar människor undan för undan och lär sig av misstagen.

Nu i medelåldern finns det dels en mycket större andel män som inte längre attraheras av yta och drama, och dels har jag själv lärt mig bättre vilka män som kommer passa ihop med mig, och att undvika de övriga.

Så på ett sätt är det enklare att hitta rätt nu. Jag är övertygad om att det gäller även för killar som känner att de har plaskat i bakvattnet tidigare i livet.

2 Likes

Ikväll är jag skitsur!! Mitt ex - som jag lämnat - tjatar hål i huvudet på mig att han “vill försöka igen” och att han är ledsen och ensam. Får mig att bry mig och ömma för honom och så händer detta:

Ny kontakt på Instagram som jag kollar upp och jovisst är det den nya Tinderdejten!

Gaaaah… Lura mig inte att tycka synd om dig samtidigt som du k-r runt med nå’n desperat, nyseparerad, tacky människa.

Han väljer min RAKA motsats samtidigt som han försöker få ihop det med mig igen - fast jag säger NEJ.

Otrohet är en sak men lögnerna och oärligheten knäcker en.

Vissa människor nöjer sig inte förrän de gräver sig ännu djupare ner i bottenträsket.

Kära vän, :wine_glass: för att du är fri från det.

Skål! :wine_glass:

1 Like

Happy skvett til alle, med ønske om en helg så bra som mulig :champagne:

1 Like

Det är fortsatt cirkus.

I onsdags var han här och “rekade” om “vi kan hitta tillbaka om jag säger förlåt”. Eh. Nej. Aldrig i jävla livet.

För nu är det struligt med den nya. Vad oväntat. Att flytta hem till någon man känt en månad och sen dra in 3 barn i det, samtidigt som man har adhd och nu dessutom verkar maniskt är liksom inte upplagt för lycka och harmoni…
Skadeglädje är också glädje vill jag säga!!!

Igår försöker han knäcka mig igen. Med sina galna humörsvängningar. Skriker och hotar, En helt annan människa än på onsdagen.
5 månader sen vi gifte oss. 6 veckor sen vi hade sex.
På måndag möts vi i familjerätten.

4 Likes

Å herregud for en tid du opplever! Synes du er sterk som står imot, du har jo tydeligvis innsikt i dette.

Heia deg :muscle::muscle:

Klemmer :hugs::hugs:

:grin:

Helt rätt och bra att du står på dig. Ursäkta uttrycket, men så jävla patetiskt att komma krypande tillbaka när det inte är regnbågar över nya förhållandet. Han verkar vara den typ som behöver dels en kvinna och dels en i reserv också för att funka och känna att han har ordnat livet bra för sig.

Det är sjukt vad du har råkat ut för

1 Like