Hem | Så här skiljer du dig | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Han varit otrogen och behandlar MIG illa

Ja jag själv ser ganska alldaglig ut. Flint och så…fast jag duger som jag är och kommer långt på min personlighet typ…
tänkte om det var snygga män som har lättare att vara otrogna eller nått :slight_smile:

Jag finns inte i tråden men måste bara ge replik på detta. Mitt x va ett svin. Och ja han såg bra ut. Han lever på det. Tycker synd om hans framtida ”offer”. Han kommer långt på sina valpögon :smirk:

1 Like

Kan inte låta bli att svara heller.

Mitt ena ex (värsta av dem) såg inte bra ut. Andra såg bra ut.

Valde båda för att de utmålade sig som snälla, lojala och allmänt schysst män, vilket var vad jag verkligen sökte. Det var viktigare än utseendet.

Ändå har båda lämnat sorg, krossat självförtroende, krossat hjärta och krossad tro på att jag någonsin kan få eller förtjäna lite kärlek, vänlighet eller stöd i livet.

1 Like

Min var jag inte ens intressad av från början … såg ganska alldaglig ut , tråkig … men verkade så snäll och go . Ack så fel jag hade .
Har haft väldigt attraktiva män innan honom . Så detta var inte det snyggaste precis . Men hans personlighet var en falsk fasad och det ger hqn sin nya kvinna … som jag mycket väl vet vem det är . En kvinna med extremt dåligt självförtroende, lätt manipulerad och varit utsatt x flera av män på olika sätt . Ser ett mönster .
Men inte mitt problem , fast jag kan tänka på hennes barn att de kommer bli illa behandlade av hnm. Som han gjort med mitt barn .

1 Like

Var ganska kass i sängen dessutom . Bara ego sex från hans sida, när han väl släppte till. Gick på 3 sek … kommer snart … kommer nu …

1 Like

Hahaha sämst! Kvinnan ska alltid få sitt först!

1 Like

Inte för mitt x. Handla BARA om hnm och när han ville

Hmm då föll min teori om att det mest är snygga män som är svin?
Säger inte att jag är nån jäkla kyrkgosse heller för den delen. Men det är lite intressant nu när man ska ut på marknaden igen… hur man ska vara, säga, tänka… Bete sig.
Dricka biten är jag jätte införstådd med. Kommer bara dricka när jag åker hem till min bästa vän och när vi åker på våran pojkhelg. Inget hemma med andra ord.
För vill aldrig mer att en tjej ska se mig full är tanken.
Humöret ska slipas lite på med.
Vad mer att tänka på?

Där är iallafall en av mina starkare sidor. Tänker På partnern i första hand…
Typ tror inte min fru varit så missnöjd fast vem vet?

Jag sa till hnm en gång …det tar bara 3 sek… det hängde han upp sig på …för det kom upp x flera efter separationen …
var du inte nöjd?

Nej vad trodde du en gång/ år och ett…två .tre…l

Skulle jag beskriva min drömman vore orden snäll, empatisk, lojal och jämställd viktiga för mig. Jag vill kunna vara trygg och jag vill kunna kunna känna att vi båda finns för varann i nöd och lust. Och jag behöver få känna och höra kärlek.
Sen behöver man inte vara snyggast eller rikast eller status eller sånt.

3 Likes

Haha jösses!
Jag är super super nöjd med vår insats. Vi var duktiga på just den biten…

1 Like

Det låter lite likt det jag vill ha… vill känna mig älskad… vill att hela världen ska veta hur mycket hon älskar mig… och bara mig.
Jag var väldigt stolt över min fru. Skröt mycket om henne nu när jag tänker efter…
Men att känna mig behövd och älskad är högt på min lista.

Förmåga till självreflektion och ha självinsikt om både sina starka och svaga sidor är nog något jag kommer att leta efter hos en blivande partner när/om det blir aktuellt någon gång. Att stå upp för den man är, vara ärlig, generös, vidsynt och ansvarstagande är andra egenskaper jag tycker om hos människor så varför inte hos en man… En nypa vänlighet och respektfullhet skadar nog inte heller. Har haft några riktigt jobbiga år själv så att bli lite omhändertagen och ömsint behandlad skulle nog väcka attraktionen till en man oavsett utseende för mig…

“Lustigt” för här har det också varit något han “hängt upp sig på” under de få veckor som gått.
I min första chock, verkliga CHOCK när han berättade, ja då tänker man inte helt klart och då sa jag “så det var alltså sista gången vi hade sex i fredags ? Varför sa du inte det?” (och sen undrade jag hur det skulle gå med katterna som inte skulle få bo i hus längre).

En vecka senare säger han “förlåt för att jag somnade så snabbt i fredags”.
I allt detta. Vad han gjort. Det stora sveket. Elakheten. Bristen på empati. “Förlåt att jag somnade så snabbt”.
Det SISTA jag tänkte på eller behöver ett “förlåt” för…

1 Like

Ligger och börjar stor gråta nu… det är så jag känner mig…
men det dög inte…

1 Like

Om han ser bra ut… Jag kan säga såhär. Mycket ligger i vad han tycker. Frågar du honom så finns det typ ingen bättre. Det är dock lite smålustigt, för senaste tiden så här han nojjat över sitt hår, sin vikt mm. & ja… Det kanske inte var som det en gång var nä. Jag tror nästan allt det här beror på nån slags kris/depression. Han började prata tidigare om i höstas att börja äta antidepp igen pga mådde inget bra men blev inget av det.
Jag har fått sova lite inatt, det är jag glad över. & fått i mig mat. När allt det här hände så reagera jag med att - bort ifrån mig förfan. Ut ur hemmet. Jag vägrar träffa eller prata med han. Jag måste tänka på mig själv.

Forsättning på min historia i ämnet:

Han är vidrig. Känner inte igen något eller har en aning om vad han ska ta sig till. Det är som att han HATAR mig och ska HÄMNAS. Som att allt är omvänt. Jag har bland annat “tagit all hans energi”. Och han har lämnat mig helt som ensamstående. Har i december månad träffat sin son 30 timmar spritt på 5 dagar…
JAG VISSTE INTE ATT MAN KUNDE CHECKA UT SOM FÖRÄLDER!!! Jag visste inte att det inte var förbjudet att fira jul med en främmande familj istället för sin egen son… Jag visste heller inte att vårt gemensamma pool-bygge-projekt var “min pool”. Eller att hela processen att “prata med mäklare” var MIN uppgift.
Så mycket jag inte visste eller i mina mardrömmar kunde räkna ut.

När han sa det där med mäklaren tog jag till mig av era råd “gör ingenting”. Han ska INTE leva loppan med någon utan att ta ansvar för barn, hus och bil, medan jag sköter allt med en försäljning. NEJ. Så kommer det INTE att bli…

Vissa dagar är jag superstark. Som i förrgår. Vissa dagar supersvag. Som igår när ångesten var total och inget hjälpte.

3 Likes

Jag känner igen det där så väl. Han beter sig emot mig som att det är JAG som varit otrogen. Igår tex fick jag veta att han minsann skulle komma & hämta mer saker. Medlaren svarade segt så fick mer & mer panik, så blev tvungen kände jag att blocka upp numret & ringa han. Att bestämma tid så jag inte är hemma när han kommer? Men gud det kunde jag bara glömma först. Härlig attityd. Fantastiskt med empati. Vafan är det för människa man varit med egentligen? Att han inte ens har mage att skämmas

1 Like

Exakt så. “Vad är det för människa?” Jag fick blocka honom i veckan. Min egen man och barns far. Helt surrealistiskt. Empati NOLL så ingen ide att vädja om någon.

1 Like