Hem | Så här skiljer du dig | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Han varit otrogen och behandlar MIG illa

Hej alla !
Tack för alla fina råd! Skönt att höra från ”främlingar” som bekräftar det mina vänner säger och det jag försöker göra.

Grejen är att han är ”galen”. Mejlar att han inte kan ha sonen på två veckor (har han checkat ut som förälder ?) och sen ändrar sig. Hotar mig om vårdnad och FN barnkonvention. Ringer. Sms:ar. Jag kan inte resonera.

Jag har själv fått en ”krispsykolog” som tycker han verkar bordeline-manisk… Så jag måste vara lugn och trevlig och undvika kontakt och konfrontation…

Familjerätten 2 januari. Jag har pratat med mäklare. Han har sagt allt ifrån att han ska bo varannan vecka i huset och varannan med henne (?!?) till att hålla sig helt borta.

Det är kaos alltså. Som terror. Varje dag.

3 Likes

Tack. Försöker göra så.

Ja typ som en psykos. Det är galet. Och har inte lugnat sig.

Ja jag kämpar !!!
Det senaste är att han ”skiter i pengarna” för ”vi” (han och hon ?!?) har pengar.

Han beter sig mot MIG som att jag har all skuld och anklagar mig för att blanda in vår son…

Känns som du och jag genomgår exakt samma sak .
Det är hemskt att en människa kan bete sig så illa.

2 Likes

Ja den kris-psykolog jag pratar med tycker det låter som en mani i en bordeline-störning. Jag har sett svaga svaga tendenser tidigare men nu är det kaos.

1 Like

Fy,… Det är obeskrivligt. Har inte ens gått tre veckor här sen han sa att han älskade mig.

Himmel så hemskt! Så grym och obehaglig människa.

(Låter liiite dom min killes ex. Hotar med fråntagen vårdnad ena dagen, dumpar barnet nästa dag, kräver orimliga tjänster. Men hon är en viskning jämfört med din.)

Spela in och anteckna det han säger, för du kan lita på att han inte står för något efteråt. Och som alla skrivit, avvakta, skriv inte på något.

Och jag undrar vad det är för stackars människa han hamnat med, hon måste ju vara lika tappad hon :see_no_evil:.

Din historia är en riktig rysare. Hoppas det ordnar sig snart. Du låter jättesamlad, jag är imponerad.

1 Like

Tack! :heart:️ Jag måste vara samlad. Jag kommer bryta ihop och skrika och vara galen. Sen…

Ja hon måste vara helt tappad, det är vi många som känner… Han ska fira Jul med hennes familj, komma dragande på Jul med en gift man som man träffat i 6 veckor !!! Och hon har också barn. Vad vuxna i såna här lägen utsätter barn för gör mig rasande.
Jag har sparat många sms och skickar själv mejl till honom i lugn ton när jag vill något. Just idag är det lugnt och när jag slipper kriga och vara på min vakt så kommer smärtan och ångesten. Det gör fruktansvärt ont…

1 Like

Mitt x slutade älska mig över en natt .
Träffade en ny , äldre kvinna ( förnekade så klart otrohet ) andra äldre kvinnor har det oxå varit … förstår inte 10-18 år äldre än hnm ?

Host host, jag är 18 år äldre än min kille … ingen otrohet inblandad dock :pray:

1 Like

Otroligt när det går så fort… Tycker också det är otroligt att lämna 8 år relation, barn och hus, för någon man träffat 5-6 gånger. Gör vuxna männnislpr så ???:flushed:

1 Like

Jag menar inte att det är fel … bara att jag förstår inte vf? I detta fallet

10,5 år … barn minnen och goda relationer med båda familjerna … förstår inget.

1 Like

@Virriz min man gjorde så… så tydligen gör vissa så. Det är en chock det du råkat ut för. Kram

1 Like

Jag sitter i exakt samma sits, nästan. Det hände för ungefär 1 dygn sen. Jag sitter i en ny stad, som jag flyttade till för hans skull (känt varandra ett par år, par i över 1). Jag har inte ens bott här i ett halvår. Jag förstår typ ingenting. Jag växlar så mycket i hur jag känner. Ändå så är det han som tar varje chans att skälla ut mig. Skickar mixade signaler… Det är mycket som jag inte orkar skriva just nu. Koncentrerar mig på att jag ska åka till min hemstad till mina föräldrar på tisdag. Måste stå ut här fram tills dess. Fyfan. God jul & gott nytt år

4 Likes

Alltså när man läser om era ex osv… fy fan vad synd jag tycker om er :sob: vilka jävla idioter det finns…
själv är jag inte perfekt men så långt ifrån dessa män man kan komma… måste bara fråga en sak… är det stiliga och snygga män?

Min man ser bra ut. Världens finaste ögon.
Fast nu är allt bara fult…

Min ser ut som en vuxen bäbis med grisatryne

En gång i tiden, när jag träffade honom, då såg han rätt alldaglig ut. Sedan började han jobba inom byggbranchen, och med åren blev han mer vältränad och muskulös. Vid skilsmässan var han ganska stilig, ja. Ingen lönnfet soffpotatis.