Han var otrogen

Jag behöver bara läsa dom första raderna i ditt första inlägg i tråden, för att känna att jag vill påminna dig om att du inte vill leva med någon som bedrar, och sen velar mellan att vilja reparera förhållandet eller flytta in hos älskarinnan. Gör inga avkall på vad du behöver och kräver om han skulle ångra sig. Inte ett enda. Det står dig dyrare senare.
Känn inåt. Gå försiktigt. Skydda dig själv.

2 gillningar

Raderat

6 gillningar

Raderat

3 gillningar

jag lovar :hugs:

1 gillning

Vad jag vet så kommer inte en sådan diagnos plötsligt så det här med att skylla på diagnos… praktiskt kanske om man inte vill ta eget ansvar.
Var rädd om dig.
:heart:

3 gillningar

Vill hålla med här, trots att jag själv utreds för just ADHD. En diagnos kan inte användas som ursäkt. Som vuxen är man ansvarig för sina egna handlingar, och ansvarig för att ta ansvar för sina egna handlingar.

1 gillning

Raderat

2 gillningar

Raderat

9 gillningar

Raderat

4 gillningar

Jag hade samma funderingar inför första julen. Tänkte att våra yngsta förstås ville träffa sin pappa även under jul. Men pappan hade redan planerat sin jul. Barnen skulle inte komma till honom, eftersom han bodde i hop med sin nya och hon inte ville ha dit dem. Däremot tänkte han att när den nya var hos sina släktingar på julafton, då kunde han komma till oss och äta julbord och fira hela julafton här.
Jag sade nej. Nej, han skulle inte fira jul med oss i mitt hus. Han hade valt att flytta till sin älskarinna, och han kunde komma överens med barnen om att de kunde vara hos honom en del av julen, men HAN skulle inte sitta här och bli uppassad och vara i vägen på julafton!

Det slutade med att han kom förbi med julklappar på julafton och stannade en kvart ungefär.

5 gillningar