Han var otrogen, nu är han sur och pratar inte med mig

Det höll inte så länge dock :see_no_evil: Han hörde av sig igen och undrade om jag var klar. I ren ilska letade jag reda på datorn, sparade ner mina filer och han fick komma och hämta den.
Han sa inte ens tack. Han surade som vanligt.

Nu har jag precis kommit hem efter en trevlig kväll med vänner.
Men jag känner mig så himla ledsen. Ledsen över att allt jag gör missuppfattas, att vi som lovat varandra att inte bråka nu sitter här och pratar inte med varandra.
Mitt livs stora kärlek, som fick 22 år av mitt liv. Som är pappa till mitt barn och som blev papa till mina två döttrar sedan tidigare. HUR blev det såhär??
Vad var det som gick fel?
Jag är såååå nära att skicka ett meddelande till honom. Men jag skriver här istället. Ha överseende, Ikväll/inatt är det tungt.

5 gillningar

I “ren ilska” så gjorde du direkt det som han krävde av dig? Låter ju extremt märkligt faktiskt :face_with_raised_eyebrow:

Hade det inte varit mer logiskt tycker du att du i den där “rena ilskan” hade bett honom fara och flyga??

Du måste nog först och främst börja se och erkänna dina egna beteenden för vad de är och inte ducka och bortförklara varför du själv inte vågar stå på dig i förhållande till honom.

Det är första steget och det steget verkar du inte ha nått ännu… så det verkar vara en bra bit kvar till det du igår kallade för “ditt nya jag” :muscle: :woman_supervillain:

2 gillningar

Jag är i en liknande situation. Jag har valt att minimera kontakten med barnens pappa då han beter sig som en idiot. Var tacksam över att barnen är äldre och ni inte behöver ha så mycket kontakt. Ett av mina barn är i tonåren och den andra är myndig. Mitt ex svartmålar mig som förälder på sociala medier, beter sig som sann narcissist. När barnen inte är intresserade av att träffa hans ‘nya’ (som han var otrogen med, även hon skilde sig efter deras affär) och uttrycker detta, är det jag som talar och påverkar barnen enligt honom. Jag har bara kontakt med honom om det skulle gälla barnens liv och död. Det är en lång process mentalt och det är svårt att inse att den man levt med i 20 år är som förbytt. För mig är den personen död och den här personen idag som ser ut som honom är en främling.

1 gillning

Japp, jag vet har har en bit kvar. Men jag har ändå påbörjat min resa. Och att inte blidka honom omedelbart är ett steg åt rätt håll och ett, för mig, stort steg mot mitt “nya jag” .
Jag har många beteenden att jobba på, är fullkomligt medveten om det.

6 gillningar

Det är så sorgligt att höra alla dessa historier :heart: Någon man delat så mycket med under många år blir plötsligt ens värsta mardröm. Jag känner verkligen med dig.
Jag kämpar idag med att inte ta kontakt för att försöka reda ut det vi hamnat i onåd om. Jag har sjuk ångest över att det är såhär och jag vet att jag enkelt kan “lösa” situationen genom att återigen ta på mig skulden som den som felar. Det kommer krävas en oerhörd kraftansträngning för att inte falla till föga idag känner jag.

3 gillningar

Åååh igenkänningen! Mitt X gjorde likadant, anklagade mig för att spionera och försöka förstöra för honom och hans älskarinna när jag hade kontakt med hennes man.
Jag hade tät telefonkontakt med den gubben i ett par månaders tid, och vi träffades även IRL. Det gillade mitt X verkligen inte!

Jag gjorde det för att få klarhet och fakta, och klarhet och fakta fick mig att må bättre. Jag tror det är samma sak för dig? Att du hittar sätt att må bättre på är inget att be om ursäkt för!

Håll ut nu. Ditt X tror han vet exakt vart han har dig, och nu har du gjort något som för en gångs skull förvånar och överraskar honom, när du inte genast gör exakt det han vill.

Det är en mikroseger att du dröjde med att lämna över datorn. Många små segrar blir till sist en stor! Kämpa :muscle: :yellow_heart:

7 gillningar

Tack :heart:
Det är exakt därför jag tog kontakt med hennes ex, för att kunna lägga pusslet bättre och försöka få sinnesfrid. Han bekräftade det jag misstänkt om en empatilös, manipulerande kvinna med stort kontrollbehov. Förstår ju dock att han också är sårad och inte helt objektiv såklart. Men han har gett mig konkreta bevis på att hans historia faktiskt har högre sanningshalt än hennes.
Sen har jag ju även insett att min ex man inte är ett dugg bättre än henne så de förtjänar verkligen varandra.
Det här gör ju inte att sveket gör mindre ont. Men det gör allt mer begripligt.
Jag har bokat tid hos psykolog för att en gång för alla försöka jobba på mina egna beteenden och förstå mig själv bättre.

7 gillningar

Han är den som är i onåd och har satt sig i den situationen. Mitt ex är frustrerad över att jag inte tagit tag i allt som kom med uppbrottet vad gäller det ekonomiska. Projektledaren har sagt upp sig. Om man ställer till en oreda får man städa upp efter sig själv.

4 gillningar

Väldigt bra att du bokat psykolog. Det där ”lydiga” beteendet har nog kommit till under många år, så det är bra att bena i det med hjälp av ett proffs. Vet inte vad de gör, proffsen, men plötsligt har de skruvat på något som gör att en tänker annorlunda och bättre.

För mig gick det sedan lite tid och tankar efter psykologbesöken och en dag insåg jag att jag hade hittat tillbaka till mig själv igen, till hon jag var innan jag träffade X. Fattade nog aldrig under tiden vi levde ihop att jag var så himla undfallande, men jösses vad jag har trippat på tå och krattat och gjort precis som han ville i 23 långa år. Så skönt att vara tillbaka som mig själv!

6 gillningar

Trippat på tå och krattat är exakt vad jag gjort.
Och gör till viss del fortfarande.

Ska bli skönt att prata med någon helt utomstående för ibland känns det som jag håller på att bli galen

7 gillningar

Man blir inte sitt “nya jag” i en handvändning.
Ett steg,en dag i taget… sen får man halka å falla tillbaka
Ibland.
Man känner nånstans inom sig att det är nog.
Du gör det bra…,märklig filur och bli sur på dig, har han ingen skam!?
Kämpa på💪

5 gillningar

Igår ringde han om något ang sonen och då var han plötsligt trevlig.
Idag fick jag sms från sonen att pappa är arg hela tiden.
Det verkar vara stora humörsvängningar för den mannen :roll_eyes:

4 gillningar

Låter som han kanske inte mår som allra bäst å far ut på er,om han inte är nöjd med sitt val kanske.
Vad vet jag.,tänkte om det går ut över sonen åxå.
bara ett noterande…

:joy::joy: Vilket jävla stolpskott, ni har väl bodelat klart så ska han ha nåt så hade jag skickat det eller låtit honom låna datorn när du är med. Vem vet vad han installerar på den annars ? :roll_eyes:

1 gillning

När tar ångesten slut. Det har gått 8 månader nu och jag mår fortfarande skit.
Idag fick jag se att hon, hans nya lagt upp ny relationsstatus. Hon är i ett förhållande med MIN MAN. Det känns helt absurdt. Overkligt och som att det är ett dåligt skämt. Hur kan allt fortfarande kännas overkligt?
Hur kan 22 år, allt vi gått igenom under åren bara spolas ner i vasken och utmynna i att vi knappt pratar med varandra. Och varför gör det så ont när jag inte ens vill ha tillbaka honom😫

5 gillningar

Det är en gammal dator, jag har en ny och jag har sparat ner allt mitt på en extern hårddisk. Men absolut kunde jag hänvisat till vårt bodelningsdokument. Det kom jag på efteråt​:grimacing::sweat_smile:

3 gillningar

Ett ord: Spotify
Funkar för alla, även för honom :rofl:

Till nästa gång kommer du att komma ihåg bodelningen. Man lär sig efterhand, ett steg i taget

Lördag kväll och jag börjar återhämta mig från senaste dagarnas urladdning.
Exet ringde häromkvällen och ville plötsligt prata. Han sa så mycket konstiga och dumma saker att jag inte ens minns allt.
Han hade inte gjort något lagbrott genom att vara otrogen men det hade jag genom att läsa hans mail. Älskarinnans ex var farlig och ingen jag skulle ha kontakt med. Han kunde inte förstå hur alla vände honom ryggen. Och jag skrev bara elakheter om honom i min blogg etc etc…Jag brann av på riktigt. Tror jag vrålade i telefonen så grannarna på andra sidan skogen hörde. Sen slängde jag på luren. Han ringde och ringde och till slut bönföll han mig att svara.
Då var han plötsligt som en annan person. Han var den jag känner sen 22 år tillbaka. Det var som att jag lyft på locket till en kokande kastrull och släppt ångan fri. Som att han sovit under en sten och precis blivit väckt.
Vi prata länge, på ett civiliserat sätt och avslutade i fred.
Dagen efter fick jag sms att han först den kvällen förstått mig. Att han plötsligt förstod hur han betett sig mot mig och alla omkring oss och vad illa han gjort mig. Att han agerat i affekt relaterat till sin diagnos (har sannolikt minst ADHD), att han agerat innan han tänkt och att han snurrat in sig i en massa lögner tills de blev en sanning osv osv.

Så…bra att han verkar ha fått, åtminstone tillfällig, klarhet i skallen. Jag är dock skeptisk till att det håller i sig…

7 gillningar

Var beredd på precis ALLT nu. Tex ånger från hans sida. Hur ställer du dig till det?

3 gillningar