Han var otrogen

I “ren ilska” så gjorde du direkt det som han krävde av dig? Låter ju extremt märkligt faktiskt :face_with_raised_eyebrow:

Hade det inte varit mer logiskt tycker du att du i den där “rena ilskan” hade bett honom fara och flyga??

Du måste nog först och främst börja se och erkänna dina egna beteenden för vad de är och inte ducka och bortförklara varför du själv inte vågar stå på dig i förhållande till honom.

Det är första steget och det steget verkar du inte ha nått ännu… så det verkar vara en bra bit kvar till det du igår kallade för “ditt nya jag” :muscle: :woman_supervillain:

2 gillningar

Jag är i en liknande situation. Jag har valt att minimera kontakten med barnens pappa då han beter sig som en idiot. Var tacksam över att barnen är äldre och ni inte behöver ha så mycket kontakt. Ett av mina barn är i tonåren och den andra är myndig. Mitt ex svartmålar mig som förälder på sociala medier, beter sig som sann narcissist. När barnen inte är intresserade av att träffa hans ‘nya’ (som han var otrogen med, även hon skilde sig efter deras affär) och uttrycker detta, är det jag som talar och påverkar barnen enligt honom. Jag har bara kontakt med honom om det skulle gälla barnens liv och död. Det är en lång process mentalt och det är svårt att inse att den man levt med i 20 år är som förbytt. För mig är den personen död och den här personen idag som ser ut som honom är en främling.

1 gillning

Raderat

6 gillningar

Raderat

2 gillningar

Åååh igenkänningen! Mitt X gjorde likadant, anklagade mig för att spionera och försöka förstöra för honom och hans älskarinna när jag hade kontakt med hennes man.
Jag hade tät telefonkontakt med den gubben i ett par månaders tid, och vi träffades även IRL. Det gillade mitt X verkligen inte!

Jag gjorde det för att få klarhet och fakta, och klarhet och fakta fick mig att må bättre. Jag tror det är samma sak för dig? Att du hittar sätt att må bättre på är inget att be om ursäkt för!

Håll ut nu. Ditt X tror han vet exakt vart han har dig, och nu har du gjort något som för en gångs skull förvånar och överraskar honom, när du inte genast gör exakt det han vill.

Det är en mikroseger att du dröjde med att lämna över datorn. Många små segrar blir till sist en stor! Kämpa :muscle: :yellow_heart:

7 gillningar

Raderat

7 gillningar

Han är den som är i onåd och har satt sig i den situationen. Mitt ex är frustrerad över att jag inte tagit tag i allt som kom med uppbrottet vad gäller det ekonomiska. Projektledaren har sagt upp sig. Om man ställer till en oreda får man städa upp efter sig själv.

4 gillningar

Väldigt bra att du bokat psykolog. Det där ”lydiga” beteendet har nog kommit till under många år, så det är bra att bena i det med hjälp av ett proffs. Vet inte vad de gör, proffsen, men plötsligt har de skruvat på något som gör att en tänker annorlunda och bättre.

För mig gick det sedan lite tid och tankar efter psykologbesöken och en dag insåg jag att jag hade hittat tillbaka till mig själv igen, till hon jag var innan jag träffade X. Fattade nog aldrig under tiden vi levde ihop att jag var så himla undfallande, men jösses vad jag har trippat på tå och krattat och gjort precis som han ville i 23 långa år. Så skönt att vara tillbaka som mig själv!

6 gillningar

Raderat

7 gillningar

Man blir inte sitt “nya jag” i en handvändning.
Ett steg,en dag i taget… sen får man halka å falla tillbaka
Ibland.
Man känner nånstans inom sig att det är nog.
Du gör det bra…,märklig filur och bli sur på dig, har han ingen skam!?
Kämpa på💪

5 gillningar

Raderat

4 gillningar

Låter som han kanske inte mår som allra bäst å far ut på er,om han inte är nöjd med sitt val kanske.
Vad vet jag.,tänkte om det går ut över sonen åxå.
bara ett noterande…

:joy::joy: Vilket jävla stolpskott, ni har väl bodelat klart så ska han ha nåt så hade jag skickat det eller låtit honom låna datorn när du är med. Vem vet vad han installerar på den annars ? :roll_eyes:

1 gillning

Raderat

5 gillningar

Radrrat

3 gillningar

Ett ord: Spotify
Funkar för alla, även för honom :rofl:

Till nästa gång kommer du att komma ihåg bodelningen. Man lär sig efterhand, ett steg i taget

Raderat

7 gillningar

Var beredd på precis ALLT nu. Tex ånger från hans sida. Hur ställer du dig till det?

3 gillningar

Håll hårt fast i den sistnämnda insikten :muscle: :v:

2 gillningar