Han skiter i barnen. Hur hanterar man det?

Jag har inte någon nära tyvärr. Men ska kolla av lite med vänner och så när allt har lugnat sig. Ställde även stora tjejen i kö till förskola och förhoppningsvis börjar hon i början på januari.

Ja, jag måste nog dessvärre ansöka om kontaktfamilj.
Ska opereras om ett par månader och då får jag inte lyfta barnen på 6 veckor. Så som det är nu, litar jag inte på att pappan kommer att hjälpa till då heller.

1 gillning

Åh, ja, känner igen mig där, på pricken. Har verkligen tänkt så, precis så. Om både min man och hans familj, men ack så lurad jag blivit.

Men jag tänker så här, att detta är en fin egenskap, en jättefin egenskap, som vi ska värna, men vi ska för det inte låta oss bli utnyttjade. Nej, det får vara slut med det! :heart:

3 gillningar

Ja det är en fin egenskap som vi ska värna men till rätt människor :heart::hugs:

2 gillningar

Låt ingen ta ifrån dig din godhet. Det är bättre att vara godhjärtad än tvärtom men med viss förisiktighet. Hellre det än cynisk och kall.

3 gillningar

Aah ok förstår. Har inte barn själv och visste inte om 3 års rekommendationen. Men det låter vettigt att de är hos föräldern de är närmast anknutna till tills de är lite äldre.

1 gillning