Han har skaffat ny !

Hur ska jag kunna glömma och inte tänka på dom?? Han och hon … i mitt hus han 46 hon 23… hon han var otrogen med. . Hon som tog över mitt liv… jag blir knäpp över det här…

Jag förstår det, jag förstår även att det måste vara oerhört svårt att acceptera.
Samtidigt, så måste du öppna ögonen och verkligen ta in hur han betett sig, hur han har agerat och hur han har behandlat dig.

Ett råd som ofta ges och som även jag har gett många gånger och det är.
Om det var din syster eller din bästa vän som var i din situation. Vad hade du sagt till den personen?

Du är som alla andra här inne värd en person som ser dig, uppskattar dig och älskar dig för den personen som är du.
Titta även på allt du har åstadkommit under den tiden som förflutit, de val som du har tvingats till pga av en annan persons handlingar.

Jag vet att det känns svårt att glömma nu, svårt att inte fastna i, men som allt annat så är det tid vi behöver. Vi behöver bearbeta, sörja, bli arga. Allt ingår i processen och den väg som du tvingats att börja vandra.
Men läs dina inlägg, läs tillbaka och se styrkan som finns i inläggen.
Han är inte värd dina tankar men problemet är att vi är styrda av känslor, känslor och logik följs inte alltid åt.

Ta hand om dig

2 gillningar

Det e svårt! Tro mig jag vet.

Men jag tror inte att 23 årig tjej kommer välja att stanna med en karl som en dubbelt så gammal som hon själv. Slutar med att hon kommer att se honom som ”gubbe” och lämna honom för en annan yngre.
Först då kommer han inse vad han gjort och vad han förlorat!

Det e vad jag tror.

23 åriga tjejer kallar mig för gubbe å jag e 36…

2 gillningar

Tack… ja jag tycker det är riktigt konstigt och det gör våra barn med. De väljer att inte vara hos honom så ofta

Tack du har rätt… han är inte värd mina tankar …