Han har skaffat ny !

Jag skrev för några månader sedan . Min man ville skiljas… det sa han i nov… jag blev helt förstörd… han blev så kall … hård och elak… jag såg på Instagram att han skrev mycket med en tjej… en väldigt ung tjej 23 år . Han 46… jag frågade konstant om henne… hon hängde på hans jobb (han jobbar som ordningsvakt) hon fanns där jämt… han behandlade mig som skit… jag pallade inte… kvävdes … hittade en lägenhet i andra hand… flyttade ut nu i mars…han har skrivit gråtit och bett mig komma hem… att han ångrar sig… ber om förlåtelse… jag kom hem en natt i mars… sen gick han under jorden… han har bedyrat hela tiden att det inte är något med henne…den unga… men nu hänger hon i huset… hela tiden… ungarna är hemma. När hon är där… kompis säger han… mm mm som sover där .? I mitt hus? Hon är 5 år äldre än vår son…!!, 23 år yngre än min man…
Och han gör ingenting åt vår situation… har inte fixat pappet… har inte köpt ut mig från huset… ungarna är hos mig nästan jämt… han betalar ingenting för dom… han har blivit så konstig kall och hård… festar . Hänger med henne… och lever i någon bubbla… jag mår så dåligt… hon i mitt hus… bland mina saker… jag fattar inte ?! Hur kan han…

2 gillningar

Är det inte dags att du, för din egen skull, definitivt INTE för hans, tar kommandot över din situation!?

MEN innan du gör något alls… om du inte är väldigt välbevandrad i hur det juridiska/ekonomiska vid en skilsmässa går till så är mitt tveklösa råd att du kostar på dig en timmes rådgivning hos en familjejurist. Som kan råda dig i hur du bäst tillvaratar DINA intressen och hjälpa dig att lägga upp en plan för i vilken ordning och hur du ska gå vidare med skilsmässa och bodelning/utköp etc. för att resultatet ska bli så fördelaktigt som möjligt för dig själv och i förlängningen för dina barn. Kolla oxå noga upp med mäklare (ev två oberoende) så du vet exakt hur en värdering av huset som gäller i detta nu ser ut och finns ingen värdering så låt göra en. Kolla även med din/er bank om du är det minsta osäker på hur er totala lånebild ser ut, era kapitaltillgångar etc.

Du ska själv (inte fråga honom, eller lita på att han nog säkert… bla. bla.) se till att du tar reda på och vet exakt alla förutsättningar innan du lägger fram den färdiga manualen för honom. Och så håller du dig till din plan och oavsett vad han säger så gör du inga avsteg av god vilja eller medömkan eller som resultat av hans övertalningar eller hot etc.

Först när du är väl förberedd… då, men inte förrän då, lägger du in stöten och serverar en klar och tydlig plan för hur skilsmässa, bodelning, utköp osv. ska gå till för din “man” :muscle: :v: :ok_hand:

.
[EDIT] Agera NU DIREKT medan han fortfarande lallar på och lever sin (med all sannolikhet kortvariga) “dröm” med tjugoåringen och är hög på tron om sin egen attraktionskraft och oemotståndlighet. Innan hon hinner lämna honom och jämrandet och motspänstigheten breder ut sig :joy: :roll_eyes:

2 gillningar

Tack . Jo du… jag ut kontakt med jurist i förrgår . Genom st lukas . Där har jag 3 kostnadsfria samtal… så nu har jag lagt bollen i rullning… inget han vet jag ska ha en bra plan och allt iordning innan… nu ska jag ha halv jag har rätt till…han äcklar mig. 23 år !!! Fattar inte… bästa är ju att våra barn är 13 och snart 18 . De gillar inte hans beteende… och han förlorar dom med och mer…

2 gillningar

Dom skäms säkert, rätt åt honom den stollen…

Men det är synd om era barn :disappointed_relieved:

1 gillning

Så synd… och så egoistiskt gjort … jag är helt förstörd . Hur kan han… och ljugit så länge… :sob::sob::sob::sob::sob:

@Carola, nu är det ett år sedan han sa till.
Du fattade instinktivt att det var lilltjejen.
Vilket också visat sig.

Låt nu den lönnfeta dörrslusken, som (precis som jag skrev ifjol) inte tar ansvar känna av en vuxen kvinnas beslutsamhet!

Fastna för tusan inte i något fjortisträsk av rysliga tankar och kärleksångest.
Han var kanske värd det i sin ungdom?
Men har vuxit upp till en barnslig man.

Han är inget att ha, dela upp era liv och gå vidare.

Följ kloka Noomis råd!

4 gillningar

Tack ja nu åkeg djävulshornen ut . Äckel gubbe… och hon då vad kan hon är hos honom ?? En lönnfet gubbe … som sonen sa… hon ör väl itd efter pengar och lyxliv. Det finns båt hus badtunna osv… hon bor hos sin mamma fortfarande

1 gillning

Heja heja!:clap::clap::muscle::muscle:

Tack… det är en tuff resa .med extremt må gå känslor… och huvudet snurrar… jag är arg sårad besviken förråd… ledsen ångestfylld k e blandad kompott… . Känns helt overkligt… men jag lägger undan alla känslor… jag beställde hem person bevis igår… och har skrivit ut skillsmässopapper… det blir i form av en anmälan… efteftersom han inte pratar med mig så är det svårt att få underskrift . Så jag skickar in ändå… jag har kontaktat mäklare för värdering av huset . Så nu är bollen i rullning… jag är så glad och tacksam för alla er som är så kloka och peppar och stärker… när man är på gränsen till att ge upp… kram till er

3 gillningar

Det jag inte riktigt fattar är hur någon, bara på någon vecka, kan totalt släppa sin relation och gå in i en ny relation. Att ha noll empati med sin tidigare relation och alla den tid man hade tillsammans. Höre om en kvinna som lämnade sin man och två barn och bytte relationsstatus till den nya på en vecka efter 10 år tillsammans!

Är detta en viss personlighetstyp som är mer benägen att göra så än andra??

1 gillning

Det verkar som att det är någon slags spärr som kickar in för dem på något sätt?

Min man lämnade mig helt plötsligt över telefon efter 16 år ihop, varav 7 år som gifta, han hamnade i säng med en gemensam vän till oss och efter det var jag tydligen inte värd ens att se i ögonen.
Tiden som följde var horribel, han ömsom sa att han älskade mig och ångrade allt, vi hade sex och han sa att jag var hans stora kärlek, för att i nästa sekund håna mig, sa att han ville jag skulle hata honom, ljög för mig och sa att jag var psykiskt sjuk och förföljde honom när jag ville ha sanningen, han ljög fram tills att jag kom på dem i vårt hus, i vår säng. Då blev han iskall och hånfull, aldrig sett någon titta på mig med så mkt hat, han tyckte jag störde och ville bara ha mig därifrån. Efter 16 år blev jag utkastad som skräp, fick inte ens bo i vårt gemensamma hus då hon var där (han tog min nyckel) utan fick sova på en kompis soffa.

Han var aldrig ärlig ens i slutet, men hon la ut mkt på Facebook, där dom bla firade 1 år, bara det att deras “dag” då var flera månader innan vi ens skilde oss

Så ja, jag vet inte, är det en viss typ av människa som gör såhär? Eller kan vi alla hamna där?
Det har gått ett år för mig nu, och visst är det bättre på alla sätt och vis, sorgen finns kvar som en tagg i hjärtat, och ibland dippar jag, även om det inte alls är i närheten så illa som förra året

Så även om det inte känns så i början, så tar man sig igenom det, och sakta men säkert blir det lättare :two_hearts:

Lita inte på något han säger just nu, jag vet att det låter hårt, men försök sätta dig själv i främsta rummet och låt honom inte köra över dig, tyvärr är risken att han kommer göra det annars om du försöker vara snäll (jag lärde mig den hårda vägen)

2 gillningar

Man kan nog finna lite tröst i att väldigt många som tar steget fullt ut och fullföljer nånting som de vet är moraliskt förkastligt verkar hamna i det där tillståndet.
Dom vet att dom sårat, svikit både sig själv och sin familj och betett sig som jävla as men orkar och vill framförallt inte känna konsekvenserna. Det blir lite “fuck it” mentalitet över det hela.

Allt är ute, alla mina vänner, svärföräldrar och arbetskompisar m fl vet hur jag betett mig. Alla vet vilken hund jag är… Fuck them! Jag bryr mig inte…
Det är i det här läget det brukar strömma ut väldigt obehagliga sanningar ur deras trutar. De har inget att dölja längre och man blir föremål för det förakt dom känner för sig själv innerst inne.

Allt är liksom över och dom vet att det aldrig kommer att gå reparera igen och just då i det läget bryr dom sig inte ett jäkla dugg…

Som en annan person eller en person som visar sitt sanna jag?

Precis så, förakt!

De var det mitt x kände mot mig när hon väl släppte bomben. Jag fattade inte var ifrån det kom ifrån. Blev helt chockad. Varför började hon plötsligt förakta mig, tänkte jag.

Jag tror de finns två typer.

  1. Personen har blivit tokkär i den nya och är så inne i den att hen bara skiter i konsekvenserna, alt. att de inte kan se alla konsekvenser. Lite de här kärlek vid första ögonkastet. Känslorna för x försvinner då helt och de vill till den nya så fort som möjligt.

  2. att precis som du säger att personen vet vad de har gjort och vill inte stå för konsekvenserna. Att de vill bara så fort som möjligt lämna den plats som de befinner sig på. För att dom på den platsen känner ett väldigt stort obehag. De blir påminda om vad de har gjort hela tiden och de försöker då lägga skulden på x. Ex. du har aldrig förstått mig osv.

Ja men precis!
Helt oemottagliga för någon som helst logik och sympati. Gränsen är korsad och dom vill för allt i världen inte stanna och se förödelsen dom skapat.

Idag så här 1,5 år efteråt kan jag sörja att hon avslutade det så ruttet och fegt.
Jag kommer aldrig att respektera henne igen. Vi kommer aldrig att få något som ens påminner om en vänskaplig relation. Jag vill inte ha med henne att göra överhuvudtaget. Jag skulle inte ens sörja om hon dog.
Allt hon lämnat mig med är ett förakt. Usch… När ska det egentligen släppa?

Allt hade kunnat vara så annorlunda om hon avslutat det på ett vuxet och respektfullt sätt.

1 gillning

Raderat…

Precis så ja! De har gått så långt så de vet att de fuckat upp det för gott på alla sätt och vis. Och orkar sedan inte med konsekvenserna av deras handlande, och när de ser sitt ex så påminns de ju såklart hela tiden av vad de gjort och hur de påverkat någon de (tidigare iaf) älskat.

Mitt ex började haspla ur sig massa skit, ju mer illa han gjorde mig och ju fler lögner han omgav sig med, desto längre blev tiden han varit olycklig med mig (rätt spännande att följa) i början var det nån månad, sen ett halvår, ett år, och på slutet när allt kom fram (trots hans försök att dölja det) så hade han plötsligt varit olycklig i över 4 år. Att han inte såg/hörde det själv är ju ironiskt haha
Men jag antar att de helt enkelt inte vill/orkar

Men gud ja vad jag önskar att han lämnat mig med respekt och ett bra avslut, jag vill så gärna kunna släppa känslorna av förakt och ibland även hat, som jag har mot honom. Jag hade gjort allt för att vi skulle fått en bra relation på sikt. Men jag kommer aldrig förlåta eller glömma det han gjort, och jag hatar det, hatar honom för att han gjort mig till någon jag inte vill vara.

Undrar om de någonsin släpper eller om man får leva med det? Den tanken är deprimerande minst sagt :grimacing:

2 gillningar

Ja ni . Nu har jag hamnat i stridsläge… jag har lämnat in skillsmässopapper . Jag har betalat avgiften hos domstolen och jag har kontaktat mäklare och jurist. För nu vill jag ha ett avslut… jag vill släppa nu och gå vidare och få va lycklig… för vet ni… Vi är så värda att få va lyckliga … och vi får ta för oss och fixa det själva när man inte får något gehör… jag vill kunna älska igen… och må bra… svårt när allt hänger över en som ett tungt täcke…

Ja min man som snart blir min ex man… ligger med en 23 åring… och det gör jävligt ont… men som sagt inget jag kan göra något åt… jag har barnen hos mig nästan hela tiden . Det blir min vinst… han kan gå runt i huset med sin 23 åring och tycka allt är toppen… för när han börjar vakna och tänka till så kommer han inse allt han förlorat så mycket och då är det försent…
Nu tänker jag vända blad… han är inte värd mina tårar och min ångest… nu ska jag räta på ryggen och ta tag i allt praktiskt så jag kan få leva igen… stor kram till er alla underbara… … känner att vi alla skulle ses och bara krama om varandra för vi är så starka :heart::heart:

10 gillningar

ikke bli forundret om din snart eksmann sitter med skjegget i postkassa om noen (få) år. Han er sikkert fryktelig spennende for en 23-åring akkurat nå, men når aldersforskjellen gjør seg gjeldende er han nok ikke så attraktiv lenger. Dette ser man igjen og igjen.

Nå har du en god plan videre, hold deg til den!

Klemmer :hugs::hugs:

2 gillningar

Tack :heart::blush:

Vindrutan e större än backspegeln :+1: