Han har förlovat sig

Ska försöka fatta mig kort.
Jag har i 3 år träffat en kille som jag älskar så otroligt mycket. Kärleken hos oss är ömsesidig så jag är inte ointressant för honom. Det har varit upp och ner i våran relation, då vi har problem med åldersskillnaden mellan oss. För några månader sedan berättade han att han träffat en ny tjej, i samma ålder som honom. Nu, bara några månader senare får jag se på instagram att dom har förlovat sig.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, älskar honom så otroligt och han skrev till mig att det var mig han egentligen ville ha. Att han skulle välja mig framför henne om vi inte skulle haft sån ålderskillnad. I sommar kommer vi träffa varandra under några dagar på en festival.

Hur ska jag göra för att det ska kunna slå gnistor mellan oss i sommar?

(Vill även tillägga att detta är min svågers bästavän, vilket innebär att vi kommer prata och vara med varandra i sommar)

Låter väl som att du inte ska göra något alls, han är förlovad med någon annan.

3 gillningar

Hur mycket yngre än dig är han?

Han är 14 år äldre än mig…

Tvingas ju erkänna att det där inte var det svar jag väntade mig :wink:

Fjorton år äldre är ju förvisso en del, men då du är kvinna och den yngre av er så är det ju ingen ovanlig situation precis. Tvärtom.

Vad tror du själv var den egentliga anledningen till att han hade så stora problem med det faktum att du är fjorton år yngre än honom? För du är väl ingen tonåring själv utgår jag från, kanske stämmer “28” i ditt nick med din egen ålder…

Vis av skada så kanske jag inte ska jump into conclusions en gång till, så var det kanske du som hade störst problem med åldersskillnaden mellan er?

Ärligt?

Vad du ska göra är att sluta lyssna på hans bull-shit.

Vill du ha en ”man” som

  1. har förlovat sig med nån annan fast han säger att han älskar dej?

  2. behandlar den han precis förlovat sig med så?

Titta inte ens åt hans håll på festivalen.

Du förtjänar så mycket bättre.

5 gillningar

Jag tycker självklart att åldersskillnaden var ett problem. Men det största problemet var att vi var på så olika ställen i livet. Det känns som att han bara stressar det fram med den nya tjejen bara för att han är rädd för att förlora henne…

Det är bara så jobbigt att vara medveten om att han egentligen vill ha mig. Att det bara tog några månader innan dom förlovade sig. Känner dom ens varandra redan? Känns verkligen inte äkta…

Jo, men en en innan han friade så berättade han för mig att han hade planer på att fria. Men att han egentligen önskade att det var jag. Att han alla dagar i veckan skulle valt mig framför henne, om han kunde.

Var du alltså själv villig och beredd att satsa fullt ut på en seriös och öppen relation med honom trots era skilda ställen i livet?

Men han var den som backade ur? Eller var det tvärtom?

Jag skulle säga att det var mitt tvekande som gjorde honom osäker. Jag var länge under våran kontakt, fram och tillbaka. För tillfället känner jag att jag kan göra allt för honom. Men jag vet att jag under våran kontakt kände tvärtom, jag förstod inte riktigt hur det skulle fungera. Det var väl jag som hade för mycket gränser. Man vill ha det man inte kan få, så känner jag nu.

Vill visa min kärlek för honom i sommar, visa att jag bryr mig om honom fortfarande.

Men du insåg ju redan då när du hade chansen att det inte var nåt för dig och du inser det nu också.

Så varför i all världen skulle du försöka sabba hans relation nu? Du har ju redan avvisat honom i praktiken och skulle du nu lyckas hala tbx honom så skulle det ju inte dröja länge innan du kände likadant igen.

Tror du inte att det kan vara så att det faktum att det var han som faktiskt gjorde slag i saken och tog steget och lämnade dig och den “relation” som ni hade, att det är vad som gör att du nu känner som du gör?
Trots att du förnuftsmässigt redan för länge sedan har insett att olikheterna var för stora i ert fall och att du egentligen inte ville ha honom fullt ut, speciellt inte på lång sikt?

1 gillning

Tack för ditt svar. Du har mycket rätt i det du säger. Svårt för mig att inse detta bara. Längtan efter honom är verkligen så stor, och jag kan för tillfället inte se att den längtan skulle försvinna.

Antagligen var det meningen att detta hände, vi får vänta och se hur det blir i sommar. Skulle vara skönt att gå iväg en sväng med honom och prata ut när vi väl ses.