Han har fått för sig att jag är bi

Jag hade ett kortare förhållande med en man som jag lämnade på grund av att han hade alkoholproblem och att han skrämde mig lite som person emellanåt. Han var aldrig våldsam mot mig, men det fanns små dolda hot med i bilden. Kanske missuppfattade jag, men det kändes så i alla fall. Fanns flera andra anledningar också som ledde till att jag lämnade.

Hur som helst, vi har fortsatt ha kontakt. Jag borde egentligen klippa banden, men vågar inte. Han är rätt fixerad vid mig och jag är rädd att han söker upp mig. Nu har jag i alla fall lite koll på honom.

Det konstiga är att han fått för sig att jag är bi-sexuell eftersom jag tycker kvinnor är vackra. När vi var ihop nämnde han ofta det, att jag kanske är bi. Och nu har han börjat fantisera om att vi ska vara ihop igen och att vi ska ha en kvinna till. Igår skrev han att han hade tyckt det var nice om jag en morgon åkte till jobbet, han och den andra kvinnan stannade kvar hemma. Sen skulle dom skicka bilder till mig på när dom har sex. Och jag givetvis också skulle få när jag kom hem… Han gillar tanken på att se mig ha sex med en kvinna. Han tycker att jag ska utforska “min” bi-sida, att jag ska börja söka upp kvinnor och ha sex. Gärna med många kvinnor så jag lär mig.

Vad handlar det här om? Om han vill ha flera kvinnor, varför hittar han inte såna och uppfyller sina fantasier? Varför blanda in mig?

Han verkar ju tro att han har dig, att det bara är en fråga om övertalning.

Jag skulle rekommendera att du sätter ner foten och säger att du inte vill höra några sådana förslag. Att ni har gjort slut.

2 gillningar

Det handlar kort och gott om att han är en knäppskalle :crazy_face:

Bryt omgående ALL kontakt i alla former och kanaler. Låt stollen (försöka) hitta två kvinnor att fantisera med/om på egen hand :space_invader:

4 gillningar

Det handlar om att han är kåt, inte lyssnar på dig, möjligtvis inte respekterar dig heller.

Klipp banden, en självömkande/självupptagen alkis är ju ändå inget att hänga i granen.

5 gillningar

Instämmer till fullo med tidigare svar.
Bryt.
Nu.
Totalt.
Helt och fullt.

En del människor är totalt respektlösa och gränslösa i att pracka på andra sina egna, jobbiga fantasier. Jag tror att han helt enkelt ser dig som sin leksak. För många personer därute är andra människor inte mycket mer än just anonyma leksaker.

Det bästa är om du ändå kan ta steget och bryta med honom, även om det är svårt. Han kommer troligen aldrig att bli bättre.

4 gillningar

Tack för era svar. Jag inser såklart att det bästa vore att bryta. Jag är bara orolig vad han hittar på då. Han kommer med små hot emellanåt. Att han gärna förstör folks liv om han känner för det osv. Älskar att bryta ner folks psyken. Och jag skulle vara nervös att han står här utanför min dörr en dag. Jag ska försöka komma på ett sätt att ta mig loss helt.

Igår hade han snackat med sin före detta bästa kompis nyblivna exfru (hängde ni med) som han talat så mycket illa om. Han har ordnat så att hon ska komma och ha sex med oss… Hon skickade vänförfrågan på FB, så jag antar att det är sant. Så jävla märkligt. Att jag lyckades hamna i den här soppan.

1 gillning

Jag tar din oro på allvar.
Han låter onekligen gränslös, och tyvärr är det inte alltför ovanligt med hot efter relationer.

Men tyvärr kommer det inte att bli lättare. Snarare tvärtom. Det kanske är lätt att tro att om du bara spelar med ett tag kommer han att tröttna, eller så kommer något magiskt att hända som gör att situationen ändras. Men tyvärr brukar det inte fungera så. Tvärtom, ju längre tid som går, ju mer insyltad kommer du att bli. Och ju svårare kommer det vara att ta sig ur.
Och vad blir i så fall nästa steg? Kommer du att bli tvingad till sex du inte vill ha, för att tillfredsställa en sjuk människas fantasier?

Det kommer inte att bli lättare, är jag rädd. Om du känner oro för din egen säkerhet kan du alltid kontakta exempelvis kvinnojour för att få tips och hjälp att hantera situationen. De har god erfarenhet av liknande situationer och kan säkert ge lite stöd.

2 gillningar

I dessa dagar kan hända att det är lättare att få gehör hos polisen…

1 gillning

Förlåt frågan. Men skulle du ställa upp på det här enbart av rädsla & skräck, eller finns det nåt i dig som kan tänka, okej, det kan vara lite spännande ändå?

1 gillning

Nej nej. Kommer inte att ställa upp på något sånt, oavsett vad.

4 gillningar