Fantomberörning
Jag ligger i min säng och som vanligt har jag svårt att somna djupt
Det känns som att jag halvsover eftersom du finns med i mina halvvakna tankar
Jag sluter mina ögon och jag känner din närhet, din högra hand smeker min högra arm för du ligger bakom mig
Jag vet att det inte är på riktigt, men tillåter mig själv att njuta av fantomberörningen
Jag lägger min vänstra hand på “din” hand och smeker tillbaka och kramar den hårt
Som om jag är rädd att förlora dig igen
Jag vill inte öppna ögonen, jag vill inte vakna helt Istället vill jag behålla det här så länge det går
Men jag vaknar och en våg av besvikelse sköljer över mig
Än en gång, ligger jag här utan dig
Vissa dagar flyter på, men för det mesta känner jag en tomhet efter dig
Jag saknar dig, oss, våra djupa samtal, dina åsikter och få höra saker från ditt perspektiv, din underbara röst, vår tramsiga, barnsliga humor, vår fantastiska förmåga att visa våra verkliga sidor och sårbarhet
Vi har skrattat och gråtit ihop och nu är allt borta
Tänk om man kunde stanna tiden från att ticka iväg och bara vara kvar i den tiden vi hade
Men tänk vad naiva vi var för så här kära och fantastiskt härligt kan man väl ändå inte känna på riktigt?
Vissa saker behöver man erfara, men var går gränsen för hur mycket man kan ta?
Tänk om det varit annorlunda och man kunde vara med den man älskar
Finns det verkligen par där båda parterna älskar varandra lika mycket? Värdesätter och respekterar varandra
Tänk, vad underbart det hade varit att få uppleva det!
Att få en god nattssömn
Tänk att få somna så fort man lägger sig
Tänk att få sova utan att tänka på dig halva natten och undra hur du mår
Tänk att få sova utan att “höra dina tankar” för ibland känns det som att jag hör dig när du är ledsen, förvirrad och orolig eller när du kände dig ensam och övergiven förra helgen, men jag kan inte göra något härifrån förutom att upprepa och berätta att jag älskar dig och jag vill finnas där för dig
Tänk att få vakna utvilad och med ro i kroppen, istället för en oro för hur du mår
Eller ännu bättre, tänk att få somna bredvid dig och vakna bredvid dig, att få älska dig