Gråta eller skratta

Hej,
Efter så många år kikar jag tillbaka hit ofrivillig! För mer än tre veckor sedan (strax innan midsommar helg) blev jag stoppad av en 46 åring man som verkade för mig mogen när jag var på min lunch promenad. Vi har gått förbi varandra på promenader i flera månader utan att någon visa intresset för den andra tills den dagen när han hälsade på mig och frågade om jag hade två sekunder. Jo visst har jag svarade jag. Han sa att han skulle vilja fika med mig någon gång om det gick och frågade vad jag tyckte och jag svarade att det skulle gå. Veckan efter möttes vi och jag frågade honom varför han ville fika med mig och då svarade han att han var intresserad av mig och ville att vi skulle lära känna varandra på nära hål.
Sedan dess har vi setts typ 3-4 dagar i veckan och har tagit promenaden tillsammans på lunchrast. Han tyckte att vi skulle åka iväg på en kväll och ”komma bort från stressen som finns i Stockholm”.
Förra fredagen åkte vi till Sörmland där han hade bokat ett hotellrum för en natt. Allt hade gått bra tills när han på våra samtal sa att kanske de (han och sin x tjej) kan blir ihop för tredje gången.
Jag var inte säkert om jag hade hört fel och frågade rakt av om han hade känslor kvar för sin fd tjej och då erkände honom. Dem har varit separerad i dryg åtta månader och han har svårt att”släppa alla fina minne och år de har varit ihop”.
Jag har svårt att förstår varför vissa människor är så egoistisk?
Jag har varit ensam i dryg sex år efter min skilsmässa detta pga jag inte ville vara ihop med någon som inte visste vad han ville.
Efter vårt möte igår(jag begärde mötet för att får svar på mina frågor bl.a varför han tog kontakt med mig om han hade känslor för sitt x) bestämde jag mig för att radera hans kontaktuppgifter och vill inte se/träffa honom.

Hur kan jag har varit så dum som har tillåtit sig dras i denna karusell? Jag har svårt att lita på folk särskilt män men efter att han pratat med honom bestämde jag för att ger honom en chans?

Jag ville bara skriva av mig här!

Baby_dont_cry!

1 gillning

Här vill jag nog citera min något bittra moder ”ja se karlar och skit”!

2 gillningar

Så känns det också för mig just nu! Jag sa till honom igår att ”jag undrar om det är djavulen som har skickat dig till mig så att du kan knäcka mig” :face_with_symbols_over_mouth::face_vomiting:!!

1 gillning

Nämen, han gjorde ju precis som det inte så sällan föreslås till och med här… ut och dejta bara på hejvilt om det får DIG själv att må bättre för en stund, om inte annat så får du dig förhoppningsvis ett ligg :see_no_evil:

Hoppas du förstår ironin i mitt svar, för jag håller helt med dig. Varför öht. dejta om man redan älskar någon annan eller inte har kommit över hen ännu. Så hänsynslöst, själviskt och korttänkt att det inte finns ord, men den sortens inlevelseförmåga och självinsikt verkar i förekommande fall tyvärr saknas :roll_eyes:

2 gillningar

Jag förstår ironin :joy::star_struck:! Jag tror att han försökte ”komma över henne” genom att dejtar mig :roll_eyes::thinking:!! Någon slags quick fix. Han sa att han försökte tränga känslor för henne men att det inte gick!

1 gillning

Precis så… och hur urbota korkat och självupptaget är inte sånt :see_no_evil: :astonished: :joy:

1 gillning

Blä, vilken idiot. Men det finns många vettiga personer, både män och kvinnor, som förstår att man ska vara varsam med andras känslor.

1 gillning