Gemensamt konto efter skilsmässa

Jag och min exman har tagit ut skilsmässa, gjort klart en bodelning där han löste ut mig från huset. Mina lån och det jag står på är mitt och det hans egna konton hans står med i bodelningen.
Vi hade ett servicekonto där vi betalade huslån och räkningar ifrån. Vi båda står på det kontot.och inget som tagits upp i bodelningen, det gemensamma kontot.
Min exman skulle ta över tv i huset men tog tillbaka detta och jag får betala. Jag tog pengar från det kontot och betalde nu hotar min ex man att polisanmäla mig för att ha tagit pengar från ett konto som vi båda står på. Kan han göra det, har han rätt?
Nån som varit med om nå liknande ?

Om ni har gjort klart bodelningen så borde pengarna på det gemensamma kontot vara hälften varderas. Om ni nu har satt in med en annan fördelning kanske det är en annan andel som är din. Tror inte han skulle komma någon vart om du inte tagit en större del av pengarna än som kunde förväntas vara dina.

Oavsett, så tror jag att det är en bra idé att försöka prata med ditt x och fråga hur han hade tänkt om detta, inte för att ni nödvändigtvis behöver göra som han vill, men det är alltid bra att veta.
Min sambo råkade ut för att hans x dödade ett gemensamt konto som han hade sitt kreditkort kopplat till. Han satte in det han förbrukade. Hon hade dragit ner resten i botten. Men att avsluta för båda var inte ok.

1 gillning