Ge mig kraften jag saknar…

Har inte orkat svara på tidigare inlägg jag skrivit, men bara känner att jag behöver lätta mina tankar.

Har försökt vid de tillfällen jag kunnat idag att bara sätta mig ner och bara slappna av och vara i nuet. Lättare sagt än gjort. Har vid varje tillfälle jag försökt bara kommit att tänka på att jag gett förhållande ytterligare en chans, men allt jag känner vid tanken på att försöka är ett kraftigt tryck i brösten och känslan att jag vill inte längre.

Tidigare i veckan när vi låg i sängen frågade frun om hon skulle ta en lägenhet som var ledig. Överrumplad som jag blev sa jag bara att jag vill försöka, vilket jag kan ångra lite. Hon sa även att hon älskade mig och blev nästa lite förvånad/sur när jag inte sa det tillbaka. När vi gick förbi bilaffären ville hon att vi skulle titta på ny bil. (Kul att köpa ifall vi går isär i närtid)

Jag bara känner att jag vill berätta det för henne, men så ska man hitta ett ’bra’ tillfälle och sen lyckas säga de där orden.

Jag bara känner att hon låter livet rulla på som innan jag sa att jag ville skiljas och vi sen kom överens om ett nytt försök.

Känner mig som världens elakaste…

’Ge mig kraft att förändra det jag kan, tålamod att acceptera det jag inte kan förändra och vishet nog att inse skillnaden’

Det här är ju väldigt konstigt agerat av dig. Varför sa du att du vill försöka istället för att bekräfta att hon skulle ta lägenheten? Och det är väl inte så konstigt att hon säger att hon älskar dig och vill höra samma sak tillbaka när du precis sagt att du vill försöka igen och att hon inte ska ta en egen lägenhet? Du verkar inte elak, men fruktansvärt feg. Som många andr i din situation, Och fegheten blir en slags elakhet. Prata med henne nu direkt om att du vill fullfölja skilsmässan istället för att ge dubbla signaler!

6 gillningar

Blev lite fel i ordningen. Att hon älskar mig sa hon i ett tidigare skede än när hon pratade om lägenheten. Och jag kände faktiskt att jag ville försöka när jag sa det. Är snarare så här nu jag känner att det var dumt.

Jamen du känner i själ och hjärta att du inte vill mer. Hela ditt väsen talar om för dig att du inte vill mer. Det finns inget rätt tillfälle. Du får nog bara tala om det så snabbt som möjligt. Tänk dig att du ska göra ett base jump från en klippa. Allt är klart, det är försent att dra sig ur, du måste hoppa trots att du är livrädd och ångestfylld. Sen fullföljer du. Svarar så gott du kan på fruns frågor, kanske tröstar en del i början, men sen får du dra en gräns. Det kan inte vara du som tar henne igenom skilsmässan emotionellt.

2 gillningar

Mitt ex gick i 2 år och tänkte och samlade mod för att göra slut.

Gå inte och tänk bara gör om du verkligen vill det. Dels för din partners skull också. Det är fruktansvärt att få veta att någon gått i 2 år och samlat mod och inte älskat under tiden, Jag skulle önska och sa det till henne också att hon skulle gjort slut för 2 år sedan. Men jag förstår varför det inte skedde.

Vill du verkligen bryta upp så gör det. gå inte och vänta…Bäst för er båda i längden…

4 gillningar

Nä nu ska jag ta mig i kragen och antingen ikväll eller i morgon ska jag berätta att jag inte vill mer. Kommer inget inväger idag så är det bara att ta steget, men som småbarnsförälder så vet man aldrig vad som kommer i vägen. :pray:

1 gillning

Var modig. Det ordnar sig.

Så sant. Hade velat att x sa tidigt att känslorna börjat svaja innan han gick för långt o funderat länge o sen hittat någon o den göra slut.

Så avskyvärt!!!

Bäst göra det så det känns rätt för dig o har samvetet och lättare att ta avslut tillsammans.
Lättare att gå vidare på det sättet extra speciellt när man har barn…

Lycka till