Gå vidare eller stanna

Jag har gått från kärleksförklaringar och framtidsplaner till att jag vill bli säker och jag vill inte ha mer av dig nu.

Vi har varit ihop I snart 1 år och har båda börjat planera för att flytta ihop så småningom. I förrgår släppte han bomben att han vill vänta för att bli säker. Samtidigt säger han att han älskar mig och inte är osäker på oss. I nästa skur kom att han inte vill ha mer av mig.

Han har ingen förklaring mer än att vi har det bra nu där vi ses varje helg. Han har två döttrar som jag kämpar med att bygga en relation med. Är det värt det.

Jag lämnade honom med buller och brak idag, men nu funderar jag över om det var förhastat. Jag vet vad jag vill och är det lönt att stanna hos någon som inte vet?

Gjort är gjort och jag tycker personligen att hans uttalanden säger en hel del mer än din tvekan över vad han egentligen menar.

Så låt det hela bero som det är och invänta vad han ger för respons, ger han ingen så är även det ett väldigt tydligt svar :+1:

Du säger precis det jag tänker. Tyvärr så är hjärtat inte helt överens med mig. Om vi skall kunna gå vidare, hur skall det gå till när jag fått en törn som inte liknar ngt. Förtroendet är ju naggat in på bara benet. MEN ändå är jag osäker.

Om det redan efter ett år blir kalla fötter och osäkerhet skulle jag nog dra öronen åt mig.

Vill du verkligen satsa på någon som ändrar sig så snabbt? Skulle du någonsin kunna lita på honom igen, även om han nu skulle ändra sig igen och vilja ha tillbaka dig?

Precis detta lade jag fram under vår duskussion: vi har knappt varit ett par i ett år och du är inte säker på att du vill bygga vidare? För mig borde förhållandet vara rosenrött fortfarande.

1 gillning

Men kan det ha att göra med döttrarna att göra eller hans förra relation, kanske vill han vara särbo? Det måste inte betyda att han inte älskar dig, utan att livspusslet är som det är…bara spekulerar.

Tack för svar! Jag tror faktiskt att han älskar mig och därför är det svårare att förstå. Hans flickor och jag har en bra relation, men som allt nytt behöver den underhållas. Jag har beslutat att vi skall ta paus och det har han gått med på. Vi funderar på varsitt håll om hur vi skall lösa denna röra som det nu blev.