Gå in i väggen, varningsteckenn

Raderat

5 gillningar

Oj. Du håller nog inte på att bli utbränd. Du ÄR utbränd. Sök vård direkt.

Jag sökte inte hjälp när jag behövde och det fick oanade konsekvenser. Däremot när jag lämnade mitt arbete, mådde skit i ett år men pluggade en utbildning efter att legat på soffan i 6 månader och sökte sedan annat arbete. Ångrar mig inte en sekund. Efter ganska exakt ett år efter avslutad anställning på tidigare jobb hade jag nytt, med ny utbildning. Kände mig glad, uppskattad och det var roligt att gå till jobbet igen. I det mörka hålet vill jag inte hamna igen även om jag nu står på kanten av andra anledningar.

Tycker inte du ska vänta. Sök till vårdcentralen och berätta hur du mår, eller om du har företagshälsovård.

3 gillningar

Oj oj @Stark1 , du beskriver ju en utbrändhet.

Sök Läkarhjälp fort som fan

Kan vara så, men ändå Kära Du, boka tid på VC.
.
Låt dig inte luras av att bara du vet om din kropp.

Här kommer ännu mera från mig @Stark1

Jag har följt din tråd ang. Otroheten från början, och du är en av några kvinnor här inne som har:
Ett jävla driv
Ett stort hjärta
En tro på framtiden
En tro på att kunna förändra

Nu sitter du i en position där du är " lite bror duktig ", du förminskar din pina till att du själv skall lösa det här.

När Husse var otrogen så kämpade ni två om att livet och kärleken skulle komma tillbaka i ert partnerskap.

Nu måste du kämpa och ta hjälp för att Du skall ha livet kvar, på jobbet är du självgående å driven säger du, men kära du - ta hjälp och förklara för chefen om din situation.

1 gillning

Fixa tid på VC oxå.

Hoppas du får tid snart, lyssna på kroppens signaler :pray:t2:.

Ju längre man tränger undan och biter ihop, desto tuffare blir det och med längre återhämtning.

Vad jag läst i dina lägg har du verkligen kämpat med allt som skett privat, och jag förstår också att du har ett mycket krävande jobb.

Ta hand om dig!

1 gillning

Sök läkarhjälp omedelbart!
Utmattning är inget att leka med.
Det kommer helt oannonserat till en punkt när psyket släcker ner en, som svar på att man inte lyssnat på kroppens signaler.
Det är då man svimmar eller bryter ihop så där som man läser om.
Då finns dessvärre ingen undo-knapp.

Hälsar en som varit där och fortfarande medicinerar 14 år senare.

2 gillningar

Skit i alla såna småsaker.
Din kroppsreaktion talar sitt tydliga språk.
I ditt läge handlar det om att skydda sig från helvetet och då spelar det ingen roll om nån blir sur på vägen.
Personen blir sur för att hen inte förstår bättre.

1 gillning

Du måste sova för att läka.
Sömnhjälp är bra.

1 gillning

Problemet är att samtalsstöd/terapi tar lång tid och kostar därmed mkt pengar, något som regionerna inte har… förutom att de har brist på terapeuter.

Men du började där, du hade antagligen ingen historik hos den VC (eller var du nu var) mitt råd är att du beställer en ny tid om ett par veckor och gör ett nytt besök och beskriver att nu har det blivit ännu sämre med sömn och förmåga att klara vardagliga göromål. Samt är övertydlig med att NU behöver DU hjälp!

Har du testat kyrkans kostnadsfria samtalsstöd?

2 gillningar

Låter som en mkt vettig inställning :+1:

1 gillning

Jag var påväg att bli utbränd redan 2017, började plugga då, min man sjukskriven. En ettåring och en fyraåring. Förra året brakade det för mig i september. Har fått attarax, och en lugnande till att sova på. För att läka måste du ha sömn, sömnen är prio. När du börjar få ordning på den, ta en sak i taget. Börja meditiera, “selfcompassion portalen” är jättebra. Jag är sjukskriven 50% till sista maj nu. Men ska ärligt säga att man kan aldrig veta hur lång vägen är tillbaka. Jag har haft flera bakslag. Var rädd om dig, ta det varsamt❤ trivs du inte med läkaren, BYT☝️

2 gillningar

Släpp den
Du kunde lika gärna haft magsjuka brutit något
Lika akut sjukskrivning
Problemet är att utmattning stress inte syns på samma sätt men likväl akut

1 gillning

Sömn viktigt
Jag fick atarax till en början, vill ej heller ta tabletter. Ibland blir man för måendet. Jag kan rekommendera att prova melatonin, det är något naturligt. Har bara positivt att säga om det.

1 gillning

Tråkigt att du inte har förtroendet…

1 gillning

Tycker det är sunt att du själv reflekterar.

De värsta fallen jag har stött på är de som inte själva inser var de är eller vart de är på väg trots hög självinsikt och självreflektion på andra områden. De som inte själva söker hjälp eller ”ser” sin situation.

Därför tycker jag att det låter bra att du har en medvetenhet och är uppmärksam.

Jag är inte säker på att total utloggning och sjukskrivning är en lösning, det handlar mycket om att lära sig hantera sin situation under olika omständigheter och göra förändringar.

Låter bra!

1 gillning

Jag tror du missförstår mig, att hantera sin situation under olika omständigheter kan även betyda att göra något åt den.

1 gillning

Åh så glädjande att höra, både att du nu får utrymme att ta hand om dig själv och dessutom får möjlighet att börja på ett nytt jobb. Stort grattis och bra kämpat!! Fortsätt att vara rädd om dig nu och lycka till med det nya jobbet sen :revolving_hearts::pray::hugs:

1 gillning

Härligt @Stark1

Grattis till nya jobbet

Grattis till att du vaknade till och sjukskrev dig, du behöver detta.