Från varannan helg till varannan vecka

Barnen 12 och 16 år gamla har bott hos sin pappa varannan helg sedan vi separerade för 5 år sedan, men nu vill de bo hos honom varannan vecka.
Jag funderar på hur man går tillväga ekonomiskt vad gäller deras kläder och andra saker som jag har betalat. Jag känner att han kommer lindrigt undan om barnen har med sig allt sånt från mig när det är hans vecka. Jag har förvisso fått underhåll men det är ju inte så att det har täckt 50% av utgifterna för barnen.
Ska jag kräva nån form av ersättning för kläder och sånt barnen tar med sig till pappan eller ska pappan köpa en ”ny garderob” till dem, eller ska jag skicka med deras saker o kläder och bara ”gilla läget”?
Det kommer ju bli så att mkt av det jag köpt som de tar med till pappan inte kommer ”hitta hem” till mitt boende igen och det känns ju lite sisådär.

Försök att släppa det, tänk att det är dina barns grejer och inte dina. Har du egentligen någon nytta av att grejerna “hittar hem”?

Antagligen lär ju pappan också köpa prylar åt dom framöver som kanske hamnar hos dig osv.

2 gillningar

Normalt har ju inte barnen med sig en stor reseväska vid byten, utan endast kläderna de står och går i. Det är ju fånigt att bråka om saker som redan finns, för att tvinga pappan att köpa nya, men framöver är det väl rimligt att ni köper hälften var.

2 gillningar