Fråga om närhet och sex

Min man och jag har ett aktivt sexliv. Det går dock både upp och ner. När det fungerar är allt bra men om jag inte vill ha sex för att jag är stressad, sjuk, trött e.dyl. så får jag inga kyssar och ingen närhet, max en kylig kram och/eller en puss på munnen.
Min fråga - är det här normalt? För det känns jättekonstigt.
Och vad ligger bakom beteendet?

Inget du ska acceptera! Prata med gubben och säg hur du upplever det och att du behöver närhet även när du inte känner för sex.

1 gillning

Nej, det är faktiskt inte normalt, enligt min erfarenhet. Har tacksamt nog inte haft det problemet med någon man (dock tusen andra problem) Och det låter väldigt destruktivt.
Nej, kärlek och närhet är inte en valuta för sex, utan ska vara ett normalt inslag i en sund relation ändå

Håller med övriga om att det inte är normalt. Det jag vill tipsa om är HUR du kommunicerar med mannen kring detta.

Istället för att klaga så informera honom när du får närhet av något slag, pussar eller vad det är hur härligt det känns för dig. Det ska vara äkta känslor du meddelar. T ex när du får en kram att du känner dig så trygg och älskad när han kramar dig/håller om dig. Ta tillfällena i akt att öva på att utrycka hur det känns med hans närhet/beröring till dig.

Öva en tid och se vad som händer. Skriv gärna och berätta här hur det går om du väljer att göra detta.

Och vill du ha mer Info så berättar jag gärna mer.

1 gillning