Förvirring

Den man jag tr har mkt känslor för mig.Vi har tr i 6 månader men han har känslor för en annan kvinna. Vet inte vad det är för känslor han har för henne. Känslorna till mig blir bara starkare och starkare säger han.
Den andra kvinnan träffar han sällan, han säger att det har hänt en del mellan dom under det senaste året. Han har börjat förstå att det inte kommer att bli dom.
Samtidigt har han fått väldigt starka känslor för mig,.
Jag vill gärna vet om det finns ngn på detta forum som varit med om ngt liknande där det har blivit en positiv utgång? Jag menar då att han väljer oss… kanske tar lite tid men det kan det vara värt.

Vi är båda 50 +
Obs!! Vill inte ha några moralpredikningar
Tack på förhand

1 gillning

Jag tycker väl egentligen att du ska se det som något positivt att han är ärlig om den andra kvinnan. Livet är ju egentligen ganska komplicerat, särskilt om man är en bit upp i medelåldern som ni verkar vara, bättre att vara ärlig med det än att hyckla.

Men det betyder förstås inte att du behöver acceptera att gå in i en relation där han har en annan älskarinna på sidan av. Jag tycker du ska fokusera på dig, vad du känner, vad du vill, var dina gränser går, istället för att fundera så mycket på hans känslor eller hur “folk brukar göra”.

Känns det okej för dig att fortsätta att träffa den här mannen lite lättsamt med vetskap om att det finns någon annan han träffar också? Om det gör det ser jag inga invändningar mot att köra på ett tag till, ni är ju vuxna människor som får göra som ni själva vill. Dina trådar här indikerar dock lite för mig att det kanske inte egentligen känns så bra för dig. I så fall tycker jag att du ska dra en gräns. Var respektfull och vänlig, för det tycker jag han varit som berättat som det är för dig, men tala helt enkelt om att för dig känns det inte bra att fortsätta ihop om han samtidigt har en annan på gång. Du kan ge honom en tidsfrist att avsluta den relationen på ett snyggt sätt eller att ni två slutar ses om han inte vill det. Eller om det känns okej, att du ger grönt ljus att han har henne kvar som någon sorts platonisk kontakt men inte längre har en romantisk/sexuell förbindelse med henne.

Men som sagt, fokusera på dig och vad som känns bra för dig, istället för att vara allt för upptagen av att förstå eller tolka hans känslor, eller hänga upp dig på normer om hur relationer ska se ut.

2 gillningar

Men vad är det du vill diskutera egentligen? Du vill att vi ska svara på om han kommer välja dig i slutändan? Om du inte ställer krav på det, varför skulle han egentligen någonsin välja, om han kan ha er bägge?

@Chris jag är också +50, bara så vi har det fastlagt.

Du startar en ny tråd när du inte är nöjd med svaren i din tidigare, nyligen, startade tråd.
Kanske finns inga som har gått igenom precis detta på detta forum?

Vad är en positiv utgång enligt dig?
Att han inom något år slutar att ligga med den andra och blir exklusiv med dig?

Oaktat detta så får du vara rädd om dig.

Jag skulle kunnat tänka mig att ha det som honom å springa mellan hötapparna innan jag bestämt mig?
Förutsatt att alla tre tycker att det känns rimligt.
Förutsatt att alla också inser att ingen egentligen satsar på riktigt på någon i triaden?

Om en av er tycker att det känns orimligt kommer det såklart inte att fungera.
Då blir han exklusiv med den som han antingen föredrar eller den som blir kvar…

Du kan lyssna på Sugarland, Stay och fundera på vilken roll som är din isf?

JAG skulle passa mig för att ge mig in i din karusell om jag var på väg att bli engagerad i den som blir delar sin tid

1 gillning

Jag får väl starta hur många trådar jag vill. Varför bryr du dig om det??

Du får starta hur många trådar du vill, men vad vill du uppnå med det?
Och vad är en moralpredikan i detta avseendet?

Du är ihop med en man som är otrogen mot dig, eller är det mot den andra kvinnan? Är dessa alternativ acceptabla för dig?

”Får” du också ha en man bredvid?

Vill du ha ensamrätt på honom så får du väl kräva det.

Efter 4-6 månader (i ditt andra inlägg stod det 4) så borde en man med commitment kunna ha fattat beslut, om skälet är att han inte ”vågat” så tror undrar jag när han ska våga? Är du ett reservalternativ? Eller är hon det?

Du skriver här för att du inte tycker detta är ok men vill inte ta konsekvenserna av det, dvs säga rakt ut till honom vad du vill.

Är detta den respekt han visar för dig nu i början, i förälskelsefasen, så undrar jag hur det ska bli senare….

5 gillningar

Ge upp

1 gillning

@Lisa0987 vi har nog inget annat val än att bugande, bockande och backande be om ursäkt för vår synnerligen beklagansvärda netikett i det här läget?

Amen :pray:

1 gillning

Jag förstår inte påståendet att mannen skulle vara otrogen?

Man är väl inte otrogen för att man dejtar flera samtidigt så länge alla är införstådda med att det är så det är? Att vara otrogen uppfattar jag som att bedra någon, att man har en överenskommelse om att vara monogam och bryter den, samt ofta även hemlighåller denna handling.

Inte kan man kalla det att vara otrogen att ha flera olika sex/kärlekspartners så länge alla är införstådda med det? Det tycker jag blir att blanda äpplen med bananer och ja, är ett utslag av moralpanik faktiskt.

2 gillningar

Däremot håller jag med om att det mest uppenbara förfaringssättet för TS nu är att fråga mannen om det är okej att hon också träffar andra samtidigt. Från det kan man väl tänka sig tre möjliga utfall.

  1. Han tycker det är helt ok, eller han kanske tycker det är jobbigt men ändå inser att det är det enda rättvisa. Då får väl TS själv avgöra om hon vill köra på, det tycker jag är moraliskt stringent iaf även om det kanske inte är svaret hon vill ha.

  2. Han tycker inte att det är ok, utan att han ska få ha en till kvinna men att TS bara ska träffa honom. Här är det ju bara att lägga benen på ryggen, en sån person är ju störd och har antagligen fler och värre galenskaper och utslag av sin dubbelmoral på lut längre fram.

  3. Han inser att han inte vill att TS ska träffa andra och att det innebär att han också måste vara exklusiv med henne för att kunna begära. TS mål uppnått, förmodar jag.

1 gillning

@Chris Jag har ställt frågor som är relevanta att ställa till dig (anser jag) och inte moralpredikat.

Då får jag följande svar, som senare raderades:

Nej, jag är inte sierska. Men du menar alltså att du har sagt till honom rakt ut att du vill vara den enda kvinnan för honom, men ändå så kör han parallellt med er två? Om det är fallet, så är ju situationen ännu värre.

Sedan ändrar du till ”ge upp”. Du vill alltså inte ha tänkvärda frågor? jag har inte haft intentionen att vara otrevlig, tycker du att jag var det?

Nu uppfattade jag väl inte att TS är införstådd, eftersom hon inte är nöjd med att mannen har ytterligare en kvinna ”på lut”, det är väl starten på tråden? Men jag är kanske superkonservativ och tycker att man ska kunna bestämma sig….

Jag drog det kanske långt när jag pratade om otrohet, men jag uppfattade det definitivt som att TS och mannen i fråga var i en relation, men att han ändå träffade sin tidigare relation ibland.

Om det var fel… men varför finns det då en förväntan om att ”vara den enda”.

Äsch, jag gör som @Chris sade. Jag ger upp
:joy:

Jag följer med @Skipper till någon annan tråd….
:upside_down_face:

2 gillningar