Jo, men friden var ju fin så länge den varade… 4 dagar är rekord för oss sen ett par månader tillbaka 
Skillnaden nu mot då, är att jag känner inte att jag på samma sätt behöver tänka “ska jag ta upp det här, tänk om det blir bråk”, för på något sätt är det annorlunda att prata med någon som delvis är make, men delvis rumskamrat…
Så tog upp det som jag tyckte var en smäll i förrgår, när han sa att han inte var lika säker längre. Det jag försökte förklara (mer sammanfattat eftersom han är allergisk mot mina “långa utläggningar”) var att jag blev knäckt när han sa att han ville skiljas. Han sa inte bara det - utan att han inte älskade mig längre. Jag sa hur jag bearbetat mig igenom den första chocken och hur jävla ont det gjorde. Hade precis kommit till ett stadie där jag inte grät dagligen och var på väg att börja acceptera läget… och då säger han att han inte är säker
Att jag har svårt att tro honom helt enkelt, för imorgon kan han känna annorlunda.
Det tragik-komiska i det hela är ju att han reagerade precis som när vi bråkat innan. Dvs defensiv, blev arg för att jag inte litar på honom osv osv… och säger sen att de känslor som kom när vi bråkat förut - kom nu. Dvs att han inte känner några känslor för mig och han blev förvånad över det. Jag bara… inte jag faktiskt
Han har alltså menat att känslor försvinner när vi bråkar, för att byggas upp tillbaka sakta och försvinna vid nästa bråk osv. Trots att vi nu haft bättre prat än på länge i fredags, är han tillbaka där igen. Alltså ingen förståelse alls för det jag sa - vilket var det jag ville ha. En förståelse, inte att han ska hålla med mig, men förstå hur jag känner just nu.
Jag hade antagligen inte sagt nåt, om det inte vore för att jag nånstans kände att han skulle försöka få till sex efter han sagt det. Är säker på att han kände en närhet till mig efter att vi rett ut en del saker, inte att han sa nåt för att få sig liksom
Men jag ville då att han skulle veta vart hjärtat och hjärnan är för mig just nu…
Är säkert rörigt, men jag bara skriver av mig här. Var ett väldigt bra forum för det känner jag
Sen undrar jag verkligen om det här bara är klassiska skillnader mellan män och kvinnor - eller om det även handlar om att han har svårt att hantera sina känslor generellt. Eller förstå andras för den delen.