Förvirrad och tveksam

Alldeles ny och färsk här då jag börjar få smått panik.
Vart tillsammans i 19 år. Gift i typ 15…
Vi har aldrig kunnat prata egentligen, och jag har också känt mig underlägsen i vårt förhållande.
Till slut kände jag att jag inte orkar mer…
Hon har vid varje bråk sagt vi ska flytta isär osv.
Så till slut orkade jag inte med det mer och sa vi gr det…
Vi skilde oss… levde som skilda ihop i 3 år!!!
Vart en fungerande vardag…men nu i juni hittade hon en lägenhet och har nu flyttat…
Det är superjobbigt. Vi träffas och pratas ändå dagligen… vi har 2 halvvuxna barn ihop.

Grejjen är att jag är tveksam om hon verkligen ville detta… och nu är jag också osäker på var mina känslor är…
Är det saknad av trygghet… eller saknadcav kärlek… det är skitjobbigt.
Tack…thomas

2 gillningar

Tog relationen mer kraft än den gav?

Jag tyckte det skulle bli skönt att mucks och äntligen få sova ensam.

Första natten hade jag svårt att sova. Det var för tyst och jag ssknade de där tokfårarna, också dem jag inte drog jämt med gnabbet m m.

2 gillningar

Ja den gjorde ju det… jag ville bara bort och kände mig underlägsen.men vi har alltid haft svårt att prata och hon är en person som ALDRIG har fel…och jag har tyckt allt vart mitt fel.

Men nu är det lugnt och inga bråk så då blir jag bara förvirrad.

1 gillning

Låt det vara ett tag och se vad som händer, kanske också att ni ska minska kommunikationen er emellan för att verkligen bryta på riktigt.
Det ni behöver prata om är ev. bodelning samt givetvis det som gäller barnen men det brukar oftast inte krävas flera samtal eller massa mess för det.
Det kommer underlätta för er bägge - eftersom ni varit tillsammans så länge har ni växt ihop och det är svårt att bli av med den personen - säger jag som är lämnare. Det är som att slita loss en bit av sig själv och det är svårt, jobbigt och gör ont men är i vissa fall nödvändigt.

Jag tänker att @Rulle har rätt - frågan är om förhållandet tog mer energi än det gav?
Hur känns det om du tänker tanken att ni flyttat ihop igen?

1 gillning

Det är lättare att vara artig och inte gå varandra på nerverna när man inte bor ihop utan kan fara hem till sig.

1 gillning

Bodelning och allt är klart…och nånstans så är det också skönt stt få lite space för sig själv.

Jag vill inte gå tebax…just nu… är väl kanske mest som ni säger …att man haft en person vid sin sida i många år så det blir en stor förändring .
Å är ju skönt vi kan umgås iaf…set får väl ta lite tid bara.

2 gillningar

Jag både ville och inte lämna…men hon sa ju åxp att hon ville lämna.
När det var bra så var det… bra.å när det var dåligt var det katastrof.
Tiden drog ut pga olika dödsfall som kom “ivägen”…men det gick liksom bara inte.