Förvirrad och arg (tror jag)

Lång historia kort så har mitt och fruns äktenskap varit turbulent i omgångar (inget jag tänker gå djupare in på men ingen otrohet). Vi har kämpat oss vidare och har levt tillsammans i 14år och gifta i 5år med 2 barn, hus och allt annat. Nu till det som skaver… Har sedan april förra året vetat om att hon sökt upp kontakt med en barndomsförälskelse via Snapchat, kontakten har pågått sedan dess. Jag har inte tagit upp det eller gjort en grej av det, men för 2-3 månader sedan blev det en nagel i mitt öga och jag gjorde nått jag vet är fel, fult, dumt men där och då gick det inte låta bli. Jag kollade hennes snap, specifikt deras konversation. Jag visste inte riktigt hur jag skulle känna kring det jag läste, en del löst prat men även en del hintar… Haft detta gnagandes i mitt huvud ett tag och nu i natt blev det inte bättre, hennes telefon plingar. Min första reaktion är vem fasen hör av sig så här sent? Ser sen att det är från barndomsförälskelsen och det är ett svar på en bild hon uppenbart skickat precis innan vi gick till sängs, vet ej typ av bild men svaret är:
Lite ögongodis för “kontorstid” :wink::see_no_evil:

Nu går min hjärna på högvarv, försöker tolka allt som skrivits. Hur hon velat ha med honom till ett evenemang där hon hade en biljett över, hur hon skrivit att kan vi inte bestämma att 2022 ska vi ses etc.

Förstår att jag måste prata igenom allt med henne men känner mig väldigt förvirrad just nu​:sob::sob:

Hej, förstår att allt känns kaos för dig.

Du måste prata med henne, så här kan du inte ha det och undra hela tiden om o när de träffas igen.

Vet du att de har träffats eller verkar det bara att de skrivit till varandra? Har de skrivit lite :heart: osv?…
Även om de inte haft sex , är det lite form av otrohet, eftersom hon inte nämner någonting om den andre.

Hoppas du tar steget och börjar på något sätt som gäller bara er två först hur hon känner för dig… Lycka till

Dom har inte träffats men hon har flera ggr tryckt på att dom ska träffas och att hon vill att han följer med på evenemanget. Kommentaren igår från honom fick mig över gränsen bara: Lite ögongodis för “kontorstid” :wink::see_no_evil:. Jag vet ju hur jag tolkar den… Ja prata med henne måste jag, hon vet dessutom nu att jag vet om honom men däremot inte vad jag vet och sett. Hon är så noga att trycka på om ärlighet och kommunikation men verkar bara som det gäller åt ett håll… Ska ta en dialog idag.

1 gillning

Hur svarade hon med att du visste om honom??

Ja tyvärr - Har det gått så långt som att hon verkligen vill träffa honom så, du har liksom svaret, tyvärr…

Jag tror att du först och främst ska se denna kontakt som ett bevis för att hon inte är nöjd i ert förhållande. Jag tror att de flesta typer av otrohet är mest av allt det, ett tecken på att man inte är nöjd i det förhållande man har.

Genom försvar… Jag som var boven pga att jag kollat i hennes mobil etc. etc.

Bov o bov…

du hade ju dina aningar o kanske har hon förnekat innan o du tog mod till dig att leta efter svar/bevis

Här går alla mina varningsklockor igång.

Hon har haft kontakt med någon som hon inte har berättat om för dig. Dessutom en barndomsförälskelse?? Så fel av HENNE!
Man gör inte så! Även om hon inte har hoppat i säng med honom så har hon varit otrogen mot dig!

Min man var otrogen mot mig och det började på samma sätt som din fru. En kontakt som han inte berättade om med en gammal arbetskollega från tidigare jobb. Det började med oskyldiga mail, oskyldiga sms, oskyldig lunch och sen var det inte så jäkla oskyldigt längre…
Jag hittade det också genom att snoka.

Din fru kan vara hur sur hon vill. Hade hon varit ärlig från första början så hade detta inte hänt. Men hon hemlighöll en relation till en annan människa och var oärlig mot dig. Det skadar en relation. Skapar misstro, oro och leder till att den andra parten gör desperata saker - som att snoka i mobilen.

Otrohet kan vara “så enkelt som” att man inte är nöjd i sitt förhållande men det kan vara mycket mer komplicerat än så och inte så lätt att prata om. Men där får du vara tydlig. Jag rekommenderar varmt parterapi. Kommunikation är inte det lättaste och när man har hamnat där ni är nu så är det ännu svårare.

1 gillning

Been there, done that, got the t-shirt…

Förstår precis dina känslor i detta, ganska så exakt till och med. Kom på min hustru för många, många år sedan med något snarlikt. Vi var ca 9-10 år in i vår relation, och där och då befann vi oss i en ganska så rejäl svacka i vår relation. Hustrun var ute på julfest en kväll och kom hem väldigt sent, betydligt senare än vanligt för en ”ute-kväll”, och jag visste att hon var ledig dagen därpå.

Råkade se min hustrus mobil i badrummet på morgonen efter när jag var på väg till jobbet, vilket var en udda plats att lägga den på. Såg att det fanns ett antal obesvarade sms (detta var innan dagens Iphone/Samsung – dåtidens textbaserade sms med ett lysande kuvert i displayen… :wink:) av någon anledning så ”valde” jag att läsa dessa… I retrospektiv så kanske jag inte skulle ha gjort det, eller så skulle jag (!).

SMS från en mansperson som jag inte kunde placera (först), önskemål om att träffas, jag är här, var är du etc - insprängt däremellan sms från min hustrus väninnor som undrade var hon tog vägen (!?), alla dessa skickade från midnatt till 2-3 på ”morgonen”.

Fick en rejäl klump i magen… Ägnade större delen av dagen i att försöka efterforska och till slut trillade polletten ner. Min hustrus gamla Ex. Ett namn som bara hade nämnts i förbifarten många år tidigare och därefter aldrig. Ingen person som dök upp i konversationer eller dylikt. En person och ett namn som jag trodde var ett avslutat kapitel helt enkelt.

När jag kom hem senare den dagen så låg mobilen fortfarande kvar. Nu hade jag öppnat pandoras ask och öppnade den återigen – ytterligare sms som skickats under dagen. Absolut inga explicita saker, men likväl en olustig känsla…

Jag konfronterade min hustru direkt. Det blev en hetsig diskussion, starka anklagelser från min sida. Hustrun högröd i ansiktet, påkommen. Bedyrade trohet osv, men att de var goda vänner. Han, liksom vi, levde i en relation.

Så, vet inte om jag har några egentliga råd att ge dig TS.

Det finns somliga som tycker att man inte direkt skall konfrontera – utan ”samla på sig mer bevis” – om man nu tror att det är något riktigt fuffens på gång.

Själv så är jag osäker, det enda jag vet är att gå runt och inte säga något – det kommer att äta upp dig till slut och du kommer se oroshärdar framför dig hela tiden, minsta lilla pling i mobilen kommer skapa olustkänslor och framkalla hjärnspöken.

Din hustrus reaktion – skolboksexempel. Tämligen vanligt att motreaktionen är försvar, eller att sakfrågan vänds till att du har snokat – i mobil, mail, sociala media-konton etc. Och, visst alla har rätt till sin privata sfär och det kan i sak bli föremål för olaga dataintrång, om man ska vara ”högtravande”…

Jag har inga problem med att min hustru har manliga vänner, manliga arbetskamrater, vill hon hålla kontakt med gamla ex så får hon göra det, vill hon skicka sms eller dylikt i tid och otid by all means. Men sköt det snyggt och håll det på rätt sida gränsen. Tänk på att det som kommuniceras, och på vilket sätt och tidpunkter, kan uppfattas väldigt annorlunda för din bättre/sämre hälft…

3 gillningar

För mig är det här absolut en form av otrohet. Hemliga relationer bakom ryggen. Må vara hur oskyldiga som helst. Men är de det, hålls de knappast hemliga!

2 gillningar

Helvete helvete @UppochNer84

Du har starka ord å meningar från @Stark1 , ta till dig detta.

Vete fan om du ska känna ånger, din Dam tycks gått över en gräns.

Tog en intensiv dialog om allt häromdagen och det blev ju precis som jag misstänkte, fullt fokus på att jag kränkt henne genom att gå igenom hennes telefon. Dom få svaren jag fick tyckte jag var luddiga och svävande, sa att jag tyckte inte detta var ok alls!

Nu har det gått någon dag och jag har med handen på hjärtat varit otroligt vaksam men försiktig i både mina uttryck och i mitt “nyfikna”. Men javisst har kontakten fortsatt precis där den slutade, det lilla jag sett är väl inget super illa så men ett svek känner jag. “Drömde om dig inatt” etc.

Jag känner mig nu så här mitt i natten lite full i fan, jag får ju uppenbart inga svar av henne… Jag har nummret till den här andra mannen och jag har screenshots etc. på konversationer, konversationer som jag iallafall inte tycker man har med någon annan än sin respektive eller nån man vill ha en relation med. Jag har även nummret till hans sambo sen 6år tillbaka…
Funderar på att skicka till honom något i stil med:

Jag vet allt och här är ett smakprov… finns mer. Du har nu 2 val…

Val 1: Du skickar över allt du sparat bilder, konversationer etc. Du svara på dessa frågor jag har… Gör du detta så kommer din sambo aldrig få veta.
Val 2: Du tror jag bluffar och vänder dig direkt till min fru, då går allt jag vet och allt jag har vidare till din sambo med alla frågor som medföljer.
Gör ditt val!

Vet att det är hårt kanske rent av fult! Jag vill bara verkligen veta hur långt detta gått för att se om det ens finns någon chans att reparera allt ( är inte först gången nått liknande händer) som jag ser det så får jag antingen reda på mer eller så blir det ytterligare en konfrontation med frun på det jag redan har och vet vilket det blir oavsett ju.

Självklart kommer jag låta hans sambo få reda på det oavsett för jag anser inte att detta är ok😔 vill mest ta pulsen lite…

Vet att några kanske tycker att jag borde dra öronen åt mig redan nu och jag förstår det men jag lever på ett visst hopp om att kunna reda ut ursprungsprolematiken om man kan få bort alla andra moment…

Kanske bara är klockan som är för mycket och den här foliehatten behöver sova på saken…

2 gillningar

Om jag skulle vara sambon, hade jag önskat att någon berättade för mig varsamt och inte som en hämnd. Så tycker inte att du behöver hota med det, även om det inte är din avsikt att sen göra det brutalt.

Tror du att du kommer få vettiga svar av den andre? Om inte låt han vara, inte värd besväret!

1 gillning

Pga det tycker jag att du ska lämna. Det har hänt innan. Din fru är inget att lita.
Men jag hade tagit kontakt med den andra partens sambo och vidarebefordrat allt UTAN att blanda in den andra mannen först. Om du visar honom att du vet kommer han att få tid på sig att göra något åt situationen. Ljuga sig genom det på något vis. Men om du lugnt och sansat tar kontakt med hans sambo och berättar / visar vad du vet så får hon en schysst möjlighet att bestämma vad hon vill och han får ingen möjlighet att gömma sitt skit.

3 gillningar

Vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra med allt, hjärtat och hjärnan drar åt olika håll… usch vad jag hatar att känna så här. Är otroligt tacksam för alla som gett svar och sitt synsätt på det hela.

1 gillning

Har svårt att se att du kan utvärdera om relationen går att rädda genom att pumpa den hon pratat med på information. Du måste ju få svar du är nöjd med från henne, annars tycker jag det verkar svårt att rädda. Oavsett om man vill se det som att hon ger dåliga svar eller att du egentligen aldrig kommer att bli nöjd med svaren

@UppochNer84 från en som också slitit ut och slängt den gamla djävla thischen.

Jag ställde till med reda upp möte första gången.
Minsta lilla erkändes, vi gick vidare med en ryggsäck.
Det hände igen, hej och tack.

Det som för mig blir den tydliga indikatorn är oviljan att förstå din sits och upplevelse.
Hennes reaktion visar att hon tappat respekten för ert förhållande.

Godis på kontorstid och drömde om dig är inget annat än pågående otrohet.
Förberedelser för eller förspel under pågående affär.

Förmodligen har ni också hamnat i ett läge där, ja, gränserna för vad hon upplever är acceptabelt beteende mot dig knappast är acceptabla.

Det här kommer du inte att märka om ni inte går isär.

Jag kan inte råda, för mig var barnen det som gjorde att skilsmässa inte var ett alternativ första gången.
Andra gången var det oerhört tungt att tänka på barnen, trots att de var stora.

Jag kör stenhårt på tesen att det gäller att bestämma sig.
När beslutet är taget är allt enkelt.

I ditt fall bestämmer du om du tycker att hennes messande och utevarande är ok?
Att hon spelar kränkt och övervakad är för mig ett spel på dina känslor och för galleriet.
Hennes egen självbild är i detta fall galleriet.

Att hon inte laddar 100% i er relation hoppas jag att du redan har förstått?

Styrkekramar!

Its a shitty spot u’ r in! :face_vomiting:

1 gillning