Forumträff 26 nov, 2016 i Trosa!

Har kollat runt lite i forumarkivet och det finns en hel del trådar om forumträffar.
Tydligen vill admin att de trådarna ska behandla specifik tid och plats. Så därav denna tråd.

Det har precis startat upp en liten diskussion om en eventuell träff i min tråd i kategorin “Min historia”. Jag föreslår att vi flyttar den diskussionen hit för att det ska vara lättare för fler forummedlemmar att eventuellt delta och komma med förslag och synpunkter😊

1 gillning

Det finns en kategori som heter forumträffar. Såg att det finns flera tidigare trådar kring detta.

Tack! Flyttat och döpt om tråd!:blush:

Vill du att jag flyttar alla inlägg som handlar om denna träff från din tråd till denna?

Japp, det var en bra idé!! Absolut.

Tack!

Satt faktiskt i bilen på vägen hem från jobbet igår och funderade på hur det skulle var om vi faktiskt bokade nåt värdshus mitt i Sverige, med möjlighet till övernattning, för ett julbords “evenemang” och faktiskt träffade varandra på riktigt. Alla fick ha namnlappar med sitt nick på för att hålla ihop det :smiley: Å så kunde vi ju dricka vin LIVE :stuck_out_tongue:

8 gillningar

Hej @Astel !

Låter som en helt ok idé!:smile:. Att dricka vin irl låter ju som ett avsevärt trevligare alternativ (även om en en cyberprovning också låter ganska kul). Jag läste i någon äldre tråd att en del forummedlemmar gjort något liknande tidigare. Inte vinprovning men väl att de träffats live, käkat gott och surrat om livet. Det handlar ju bara om att bestämma en lämplig plats och tid. Det borde inte vara så svårt egentligen. Vi kanske skulle skapa en egen tråd för det? Så blir det enklare att ha koll på en sådan diskussion. Antar att det finns ett visst intresse.

1 gillning

Fixar ngn ett julbordsevenemang så är jag på. På riktigheten! Eller ska jag fixa? Östkusten, mellansverige, vacker stad… vid världens ände. Vilka kan tänka sig komma?

1 gillning

Mellansverige kanske är mest lämpligt tänker jag. Och gärna en vacker stad också…:blush:
Jag är på om vi får till plats och lämplig tid. Det är naturligtvis omöjligt att få ihop något som passar alla men visst är det väl värt ett försök😊

Är intresserad om det går att få ihop. Tror Mallans stad skulle passa mig bta🙋

Vilken är @MallanB’s stad…?
Kan det vara Oskarshamn eller Västervik?
Liten kulturstad på östkusten… hmm…
Jönköping ligger ju fint också, dock inte vid kusten… möjligen vätterkusten då :wink:
Men det är ju klart, om man ska vara helt rättvis så ligger ju Sundsvall eller Härnösand mer i mitten av vårt land.

Trevligt det låter. Jag är på.
MallanB’s stad, vad kan det vara… Söderköping? Nyköping?
Hmmm, vi fick ledtråden “världens ände…” Trosa gissar jag!
Bomans lär väl ha julbord.

Vilken rolig idė!!!

@MallanB, Låter trevligt. Ett tips ( det finns en egen kategori för forumtröffar). Kram

1 gillning

Är det i Trosa är det ett stenkast från mig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Viktigt att det finns övernattningsmöjligheter :blush: Vem vill vara projektledare ?

1 gillning

Ja, jag tror att det är Trosa, inte så långt från mig!

Nära för mig med :sunny:

1 gillning

Trosa är ok.

1 gillning

Kollade mitt avstånd till Trosa (om det nu stämmer med den spekulationen).
27 mil. Piece of cake😊

1 gillning

Har flyttat inläggen.
Tagga mig den dagen ni vill ha rubriken ändrat/kompletterad med ett bokat datum eller liknande.
Eller något. :blush:

2 gillningar