Tillgången till en ny bostad är knappa månaden bort. Min sambo fortsätter att försöka inala mig att jag ska stanna. Strunta i den nya bostaden,. Att vi fortsätter med parterapi och slänger backspegeln, blickar framåt… Vi har som sagt genom åren varit med om fysiskt/psykiskt våld, svek, tomma löften om bättringar, perioder utan sex o över 1 år… Ofta har vi perioder utan sex på ett par månader. Och när de blir så är det pga tjat från den ena eller andra. Inga gemensamma vänner. Aldrig haft en kärna vi umgås med. Känns som sista åren bara handlat om våra barn. När vi är själva med barnen och gjort det hon velat så har allt fakriskt varit perfekt. Men utanför “komfortzonen” blir alla förslag från mig nedröstade.
Nu är hon helt vild. Vill inget hellre säger hon än att ha bra sex, umgås med vänner, åka på semester med andra familjer etc. Jag har hört dessa historier förr. O ingen skillnad kommer.
Nu när hon vet att lya är signerad etc. Så är hon så övertygande om att jag ska säga upp den å stanna med henne och barnen. För att då blir barnen glada.
Jag hade sett fram emot en vår/sommar där jag får hitta mig själv, anpassa mig endast efter mina barn och börja må bättre. Veta om jag saknar personen osv.
Men nu är jag på väg att ge vika. När jag sagt det till mina vänner, kollegor och bröder. De skriker rätt ut Nej!!! Du behöver detta, ni behöver detta. Alla utom hon säger det. Och jag börjar mer lyssna på henne.
Säger att detta kanske är ett sätt att hitta tillbaka. Men det tror hon inte. Men jag tror jag kommer ångra mig hela livet att jag iaf inte testade om jag väljer att stanna. Kanske är detta vanligt. Att man börjar tveka såhär nära.
Men för mig känns det omöjligt att börja om från 0 den ena dagen. Utan att va ifrån varandra ett tag och sedan lugnt och sansat börja dejta. För att se va det leder till känns mer rätt.
Va säger ni som genomgått detta